18-11-2011, 11:09 PM
Het enige bezoek in Bourgogne waar ik me had laten inspireren door Guide Hachette. Achteraf bekeken misschien het minst geslaagde. Ik zou dit domein dan ook niet per sé aanraden.
Niet slecht nochtans hoor, de andere waren gewoon beter
Deze Chorey les Beaune 2009 (één van de minst prestigieuze gemeentelijke aoc s in Bourgogne) heeft in eerste instantie een neus van pure framboos, gevolgd door een wat peperachtige toets en bloemetjes. Wat later ook (nieuw) leder. De wijn zit hoog in zuren, hoewel het fruit tracht om wat rondeur te geven. Dit lukt niet helemaal, op het einde komt zelfs wat bitterheid opzetten.
Een Bourgogne die wat doet denken aan de stijl zoals men ze vroeger maakte - ik denk wel dat dit na enkele jaren goed zal komen.
Geen mietje dus, deze wijn.
Wat we ook niet mogen zeggen van François.
Zijn naamplaatje heeft nochtans de juiste kleur.
Niet slecht nochtans hoor, de andere waren gewoon beter
Deze Chorey les Beaune 2009 (één van de minst prestigieuze gemeentelijke aoc s in Bourgogne) heeft in eerste instantie een neus van pure framboos, gevolgd door een wat peperachtige toets en bloemetjes. Wat later ook (nieuw) leder. De wijn zit hoog in zuren, hoewel het fruit tracht om wat rondeur te geven. Dit lukt niet helemaal, op het einde komt zelfs wat bitterheid opzetten.
Een Bourgogne die wat doet denken aan de stijl zoals men ze vroeger maakte - ik denk wel dat dit na enkele jaren goed zal komen.
Geen mietje dus, deze wijn.
Wat we ook niet mogen zeggen van François.
Zijn naamplaatje heeft nochtans de juiste kleur.