27-01-2012, 12:00 AM
Marsannay Blanc 09 Guyot
Allebei de gasten dachten aan sauvignon - begrijpelijk want heel fijn en mineraal in de neus, hoge zuren in de mond- een chardonnay op finesse die tijd nodig heeft
Eva Frick Seligmacher 2009
Fruit en natte stenen in de neus, zeer complex aroma. Boeiend en lang, verfrissend en smaakvol, evenwicht ten top. Klasse. Jammer genoeg mijn enige flesje...
Denis Bachelet Cotes de Nuits 2009
Direct na openen mooi fruitig en peperachtig aroma maar vooral puur en nobel in de mond. Een paar uur later namen de zuren wat de bovenhand en kreeg de wijn ook wat vegetale aroma s
Had wel wat van een cabernet franc.
Geen makkelijke wijn, maar 100% spek naar mijn bek.
Chave St Joseph 2005
Aroma dat sommigen wat deed denken aan rechteroever, zwart fruit en kruidigheid, in de mond zeer mooi, gedoseerde kracht.
Trevallon VDP de Bouches du Rhone 2007
Krachtig aroma, zeer brede wijn met veel sap en smaak.
Prijsbeestje for the long term dat nu al heerlijk is (hoewel na vijf uur karaf de zuren en tannine begonnen op te spelen)
Régis Forey Nuits St Georges Perrières 2009
Toparoma, topsmaak, topevenwicht, topafdronk, kortom: topBourgogne.
Allebei de gasten dachten aan sauvignon - begrijpelijk want heel fijn en mineraal in de neus, hoge zuren in de mond- een chardonnay op finesse die tijd nodig heeft
Eva Frick Seligmacher 2009
Fruit en natte stenen in de neus, zeer complex aroma. Boeiend en lang, verfrissend en smaakvol, evenwicht ten top. Klasse. Jammer genoeg mijn enige flesje...
Denis Bachelet Cotes de Nuits 2009
Direct na openen mooi fruitig en peperachtig aroma maar vooral puur en nobel in de mond. Een paar uur later namen de zuren wat de bovenhand en kreeg de wijn ook wat vegetale aroma s
Had wel wat van een cabernet franc.
Geen makkelijke wijn, maar 100% spek naar mijn bek.
Chave St Joseph 2005
Aroma dat sommigen wat deed denken aan rechteroever, zwart fruit en kruidigheid, in de mond zeer mooi, gedoseerde kracht.
Trevallon VDP de Bouches du Rhone 2007
Krachtig aroma, zeer brede wijn met veel sap en smaak.
Prijsbeestje for the long term dat nu al heerlijk is (hoewel na vijf uur karaf de zuren en tannine begonnen op te spelen)
Régis Forey Nuits St Georges Perrières 2009
Toparoma, topsmaak, topevenwicht, topafdronk, kortom: topBourgogne.