17-07-2012, 05:48 PM
Ik weet het, ben er rijkelijk laat mee begonnen maar ik ben het Mallorcaanse wijngebeuren aan het bekijken. Heeft iemand van jullie interessante info, suggesties adressen? Would be much appreciated.
(17-07-2012 05:48 PM)koen schreef: [ -> ]Ik weet het, ben er rijkelijk laat mee begonnen maar ik ben het Mallorcaanse wijngebeuren aan het bekijken. Heeft iemand van jullie interessante info, suggesties adressen? Would be much appreciated.
(17-07-2012 06:18 PM)koen schreef: [ -> ]vrijdag, heb ook al wat gedronken maar nooit eens wat opzoekingswerk gedaan. Ga proberen van ne wijnhandel op te snorren maar die mannen hangen vaak nog aan de clichés vast. Overeikte bommekes.
Als je geen domeinen onthouden hebt wilt dat waarschijnlijk zeggen dat ze het niet waard waren
(17-07-2012 05:48 PM)koen schreef: [ -> ]Ik weet het, ben er rijkelijk laat mee begonnen maar ik ben het Mallorcaanse wijngebeuren aan het bekijken. Heeft iemand van jullie interessante info, suggesties adressen? Would be much appreciated.
(18-07-2012 10:29 AM)Filip Ragolle schreef: [ -> ](17-07-2012 05:48 PM)koen schreef: [ -> ]Ik weet het, ben er rijkelijk laat mee begonnen maar ik ben het Mallorcaanse wijngebeuren aan het bekijken. Heeft iemand van jullie interessante info, suggesties adressen? Would be much appreciated.
Catas en Español: (zeer betrouwbare degustaties)
http://elmundovino.elmundo.es/elmundovin...tasting=84
http://elmundovino.elmundo.es/elmundovin...queda.html
(15-08-2012 09:59 AM)koen schreef: [ -> ]Heb in het binnenland een kleine delicatessezaak gevonden waarvan de eigenaar een schitterende aanbod van het betere gamma had. De meest gekende topper is de Anima Negra (hoofdzakelijk Callet) maar de eigenaar bevestigde wat ik al gelezen had dat ie overpiced (35-40€) en overroepen was. Wat ik wel meer dan geslaagd vond waren volgende wijnen
(15-08-2012 09:59 AM)koen schreef: [ -> ]ontstaan door een familieruzie en ja hoor meestal staat dit garant voor succes.
(15-08-2012 11:07 AM)Matten schreef: [ -> ](15-08-2012 09:59 AM)koen schreef: [ -> ]Heb in het binnenland een kleine delicatessezaak gevonden waarvan de eigenaar een schitterende aanbod van het betere gamma had. De meest gekende topper is de Anima Negra (hoofdzakelijk Callet) maar de eigenaar bevestigde wat ik al gelezen had dat ie overpiced (35-40€) en overroepen was. Wat ik wel meer dan geslaagd vond waren volgende wijnen
Zeer interessant Koen! Mooie reis.
Wat de Anima Negra betreft (ik was vergeten dat ik toch al eens Mallorcaanse wijn had gedronken), kan ik ook bevestigen dat die prijsklasse niet gerechtvaardigd is. Vorig jaar nog liet Dirk Grandry zijn vaste klanten de mogelijkheid om zowel de 2001 als de 2002 Anima Negra An voor 11 euro/fles aan te kopen! Ik had er zes van beide en vond deze wijn knap (kruidig) en als bonus kreeg je er de vele jaren flesrijping bij...
(19-04-2014 11:58 PM)koen schreef: [ -> ]Net het laatste glas van de 12 Volts 2012 van het domein 4 kilos gedronken. 50% Callet y Fogoneu, 30% Syrah, 10% Cabernet, 10% Merlot. Domein van de vorige wijnmaker van AN, dat de autochtone druiven van Mallorca in de spotlight wilt zetten. Lekker neuzeke kers, braam, chocola wat karamel en een mooie kruidigheid. In de mond zitten we terug in het rijpe zwarte fruit, zacht, dens, het middenpallet mocht wat meer uitgesproken zijn, maar in de afdronk komen de rijpe tannines en kruidigheid alles terug op zijn pootjes zetten. Like this ... Duidelijk de rijpere stijl (ondanks slechts 13,5%) 89 en de fles is op voordat je het weet.