Onlangs liet ik mij 6 flessen wijn toesturen met Bpost met Bsecur ( verzekering tot max 500€) De kist werd geleverd en was volgens de postbode gevallen met als resultaat, het postwagentje vol rode wijn en een bedwelmende alcohol geur. Onder toeziend oog van de postbode de kist opengedaan met als resultaat; 2 flessen gebroken!
Dit allemaal gemeld aan de klantendienst (gezien mijn secur verzending) en de nodige bewijzen opgestuurd.
Resultaat!!
Bpost kan niet overgaan tot het vergoeden
- onvoldoende verpakt! (Houten kist, met kartonnen tussenlagers onder, midden, langs en boven)
- wijn mag niet verzonden worden! (Staat wel niet onder hun 'verboden te verzenden' lijst)
Waarom heb ik dan een bsecur verzending genomen? Iedere reden is blijkbaar voldoende om niet te moeten betalen.
Vandaag mijn dossier nog eens laten openen op hoop van zegen...
Iemand ervaring mee? Of tips?
(08-02-2013 09:33 PM)jr02 schreef: [ -> ]Onlangs liet ik mij 6 flessen wijn toesturen met Bpost met Bsecur ( verzekering tot max 500€) De kist werd geleverd en was volgens de postbode gevallen met als resultaat, het postwagentje vol rode wijn en een bedwelmende alcohol geur. Onder toeziend oog van de postbode de kist opengedaan met als resultaat; 2 flessen gebroken!
Dit allemaal gemeld aan de klantendienst (gezien mijn secur verzending) en de nodige bewijzen opgestuurd.
Resultaat!!
Bpost kan niet overgaan tot het vergoeden
- onvoldoende verpakt! (Houten kist, met kartonnen tussenlagers onder, midden, langs en boven)
- wijn mag niet verzonden worden! (Staat wel niet onder hun 'verboden te verzenden' lijst)
Waarom heb ik dan een bsecur verzending genomen? Iedere reden is blijkbaar voldoende om niet te moeten betalen.
Vandaag mijn dossier nog eens laten openen op hoop van zegen...
Iemand ervaring mee? Of tips?
Straf! Geen ervaring mee, maar is dan de verzender niet aansprakelijk volgens bsecure?
Inderdaad, het is de afzender die aansprakelijk is.
Maar ik heb het pakket betaald voor de verzending, wat je normaal doet als je iets koopt op tweedehands of ebay...
Alle communicatie verloopt ook tussen Bpost en de afzender. De afzender zou mij dan bij tussenkomst van Bpost het bedrag overmaken. Maar het is Bpost die moeilijk doet!!
Ik voel erg met je mee Jr, vooral als ik die kapotte SHL zie liggen. Geef me een reden waarom ik niet verwonderd ben dat bsecure moeilijk doet. Ik laat bijna al m'n ebay flesjes ook versturen via bpost taxipost, gelukkig nog geen problemen gehad. Maar ik ben dus duidelijk gewaarschuwd ! Liet de postbode de kist vallen of was hij daar getuige van ? "Wijn mag niet verzonden worden..." Bijna alle ebayers versturen met bpost taxipost... Of dat dus zou verboden zijn, ik heb m'n twijfels.
Ik vermoed echter (onder voorbehoud) dat de verpakking toch te weinig schokvrij verpakt was. Houten kist met enkel karton tussen, als hij valt, dan zijn 't inderdaad scherven. Elke fles moet apart schokvrij verpakt zijn. De verzender had misschien toch iets beter moeten weten.
Probleem kan hier zijn dat de één het op de ander gaat steken.
(08-02-2013 11:43 PM)doc schreef: [ -> ]Probleem kan hier zijn dat de één het op de ander gaat steken.
En ik zit met de gebakken peren...
(Wijn staat duidelijk
niet onder de 'verboden te verzenden' producten; zo zie je dat ieder reden, ook al zijn ze uit de lucht gegrepen, goed is om zich achter te verstoppen.)
Scherven brengen geluk zeker
De afzender van de wijnen had genoeg van de stilte die er hing bij Bpost ivm dit pakket.
In zijn laatste mail naar Bpost heeft hij enkele malen de woorden 'pers' gebruikt... resultaat...NIKS
Vandaag is zijn mail vertrokken naar diverse media!
Op hoop van zegen en
maar
Mijn steun heb je!
jr02 ,
Probeer een copie te zenden naar Test Aankoop maar zorg er voor dat je juridisch een poot heb om op te staan.
Jouw ervaring doet me denken aan een soortgelijk geval met een dure Taylor gitaar die gedurende transport door United Airlines bijna onherstelbaar werd beschadigd.
Alle eventueel betrokken partijen als het over aansprakelijkheid ging deden alsof hun neus bloedde.
Als gevolg hiervan maakte de muzikale groep " Sons of Maxwell" die het slachtoffer was een song om dit voorval aan te klagen op Youtube.
Zie:
http://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
De impact was zodanig groot dat United Airlines de geleden kosten heeft vergoed en zich verontschuldigd.
Ondertussen heeft Youtube al meer dan 12 miljoen bezoekers gehad voor dat filmke.
United Airlines kan er niet om lachen.
En het plezierige is dat de muzikale groep " Sons of Maxwell" sinds dit voorval nooit zoveel aanvragen heeft gekregen voor optredens.
(22-02-2013 09:52 PM)jr02 schreef: [ -> ]De afzender van de wijnen had genoeg van de stilte die er hing bij Bpost ivm dit pakket.
In zijn laatste mail naar Bpost heeft hij enkele malen de woorden 'pers' gebruikt... resultaat...NIKS
Vandaag is zijn mail vertrokken naar diverse media!
Op hoop van zegen en maar
Of die media geïnteresseerd zullen zijn betwijfel ik toch. Maar ik hoop dat het iets oplevert voor jou natuurlijk. Wordt vervolgd, ben benieuwd ...
Ik blijf de verpakking hier toch ook ondermaats vinden. Dat zou de verkoper stillekes aan ook moeten beseffen !
Test Aankoop heeft er zijn schouders onder gestoken
Zij gaan in confrontatie met Bpost.
Laatste hoop... 'voor de kleine man'
(26-02-2013 06:26 PM)jr02 schreef: [ -> ]Test Aankoop heeft er zijn schouders onder gestoken
Zij gaan in confrontatie met Bpost.
Laatste hoop... 'voor de kleine man'
Ik ga duimen, ben benieuwd hoe dit verder afloopt !
(26-02-2013 06:26 PM)jr02 schreef: [ -> ]Test Aankoop heeft er zijn schouders onder gestoken
Zij gaan in confrontatie met Bpost.
Laatste hoop... 'voor de kleine man'
@'jr02'
Heeft de afzender van de wijn of jijzelf Test Aankoop gecontacteerd n.a.v. mijn gesuggereerd advies?
Let erop; indien Bpost begint te voelen dat ze stront aan hun knikker hebben en ze je benaderen laat je dan niet misleiden door een financieel compromis dat in der minne wordt geregeld.
Laat volledig je schade compenseren met een statement dat Bpost de verantwoordelijkheid opneemt voor je geleden schade.
(27-02-2013 01:15 AM)don quichotte schreef: [ -> ] (26-02-2013 06:26 PM)jr02 schreef: [ -> ]Test Aankoop heeft er zijn schouders onder gestoken
Zij gaan in confrontatie met Bpost.
Laatste hoop... 'voor de kleine man'
@'jr02'
Heeft de afzender van de wijn of jijzelf Test Aankoop gecontacteerd n.a.v. mijn gesuggereerd advies?
Let erop; indien Bpost begint te voelen dat ze stront aan hun knikker hebben en ze je benaderen laat je dan niet misleiden door een financieel compromis dat in der minne wordt geregeld.
Laat volledig je schade compenseren met een statement dat Bpost de verantwoordelijkheid opneemt voor je geleden schade.
@ don; ik heb door uw tip mijn stoute schoenen aangetrokken en Test aankoop gecontacteerd. Heel vriendelijke mail teruggekregen met de mededeling dat zij mijn probleem ter harte nemen en verder in confrontatie wensen te gaan met Bpost. Mercie
En dan een abo nemen op test aankoop :-)
Ervoor gaan man!
Het opentrekken naar de pers kan wel helpen. Als je problemen hebt met een wijngerelateerd bedrijf helpt het ook om te dreigen met wijnblogs en dergelijke. Dit postte ik in mei 2010.
Idd don, de belgische wijnbeurs is dikke misère.
Heb er ooit éénmaal wijn besteld. Flessen werden thuis afgezet op terras. Bij het thuiskomen zie ik een kartonnen doos in een plas...de helft van de flessen kapot. Het heeft me toen veel te veel tijd en energie gekost om te krijgen waar ik recht op had.
In het begin werd ik zelfs niet geloofd...ik had de scherven moeten bijhouden en si en la. Alles kwam pas in een stroomversnelling toen ik dreigde met op blogs en in lezersbrieven mijn beklag te doen.
Enfin ik word er terug ambetant van ! Nooit meer.
Succes jr !