wijnliefhebbers

Volledige versie: Wat ben jij aan het drinken nu?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Cesari, Rajo, Valpolicella classico 2016

Pop and pour, geeft initieel niet veel vrij. Wat fruit en een lichte kruidigheid.
Ook naar mondgevoel word ik hier niet wild van.

Dan maar een uurtje langs de kant gezet en dat heeft de wijn duidelijk deugd gedaan.

In de neus zijn rood fruit (kersen), melkchocolade en wat balsamico komen opzetten. Fris-fruitige aanzet, behoorlijk wat aciditeit die wat blijft plakken.
Een elegante wijn, zou perfect gaan bij een pasta waar een op tomaten gebaseerde saus bij wordt geserveerd.
Voor mij geen absolute blockbuster, maar gaat toch vlot binnen op deze zonnige zondag.
(17-05-2020 05:15 PM)Baldrick schreef: [ -> ]Cesari, Rajo, Valpolicella classico 2016

Pop and pour, geeft initieel niet veel vrij. Wat fruit en een lichte kruidigheid.
Ook naar mondgevoel word ik hier niet wild van.

Dan maar een uurtje langs de kant gezet en dat heeft de wijn duidelijk deugd gedaan.

In de neus zijn rood fruit (kersen), melkchocolade en wat balsamico komen opzetten. Fris-fruitige aanzet, behoorlijk wat aciditeit die wat blijft plakken.
Een elegante wijn, zou perfect gaan bij een pasta waar een op tomaten gebaseerde saus bij wordt geserveerd.
Voor mij geen absolute blockbuster, maar gaat toch vlot binnen op deze zonnige zondag.

Aha, blij te zien dat er hier nog eens een Valpolicella passeert. Zeer herkenbaar beschreven. Licht gekoeld, zonnetje, en de fles is uit voor je het weet.
De 2017s zullen iets meer body hebben, maar blijven toch hun zuurtjes goed behouden.
Drukke dag vandaag....
Chateau Phélan Ségur 2009
Chateau Haut Beychevelle Gloria 2014
Chateau de Sales 2009 Pomerol
2014 Franzen Riesling Neefer Frauenberg GG
[attachment=4670]
(22-05-2020 09:52 PM)GP1978 schreef: [ -> ]2014 Franzen Riesling Neefer Frauenberg GG

Franzen is een heel goed domein in de Mosel. Mooie, rijpe maar droge wijnen. Toen ik er passeerde met PvdW bijna 10 jaar geleden was de vader Ulrich net verongelukt in de wijngaard. De wanhoop stond in de ogen van zijn vrouw en zoon te lezen. Ulrich wist alles wat zij niet wisten...
Maar blijkbaar is zoon Kylian er samen met zijn vrouw en zijn zus in geslaagd het weingut succesvol verder te zetten.
Later deze avond Chateau La Gurgue 2008 Margaux vs Croix de Beaucaillou 2008 Saint JulienSlurp
Nog eens een flesje rood ontkurken deze avond .... mijn allerlaatste fles Carillon Angelus 2009 cheers

Edit - dit kan mij zo bekoren, dat ik mijn notitie boekje nog even van onder het stof heb gehaald ... zelden zo geëmotioneerd geweest door een fles wijn. Bijna een halve bladzijde wijnproza genoteerd.

TN volgt,

Mathijs
Vandaag kwamen we met 10 wijnvrienden uit 4 verschillende landen eindelijk weer samen. Het gemis was groot, de drang naar mooie parels uit elkaars kelders delen blijkbaar nog groter. Wat zijn de meeste wijnfreaks toch fantastische mensen. Ongeacht afkomst, leeftijd, professie, budget etc etc brengt die ene gemene deler "wijn" alles bij elkaar. Zo moet het zijn.

Zoals altijd was het te veel, veel te veel, maar het is iedereen vergeven ang-el

Mijn 5 hoogtepunten van de dag:

Krug Clos Mesnil 1988: Ultiem in alles. Krankzinnig mooie snuffelneus, perfecte balans, de bubbel is optisch niet (meer) aanwezig maar in de mond zeer present. Hier komen veel elementen samen tot perfectie: de mooiste cru, de beste champagne producent, 1 van de beste jaren ooit, 32 jaar rijping. stilte rest...….100/100

Krug Clos D'ambonnay 2002: Fles nr. 3240. 1 van de meest iconische champagnes op deze wereld. Mijn tafelgenoten waren lyrisch. Ik had er helemaal niets mee. Typische pinot noir kenmerken. Een aardse champagne terwijl ik juist mineraliteit en frisheid zoek in champagne. Na 2 kleine slokken heb ik bedankt voor een refill. Ik gun anderen 60 euro per slok...watte Geen score aangezien dit niet objectief zou zijn.

Keller G-Max 2002: De essentie van droge Duitse riesling! 18 jaar jonge neus van boenwas, honing, caramel. Maar ook appel, limoen, witte chocolade. Enorme gelaagdheid en fantasche zuurgraad. wow wow wow! 99/100

Coche Dury Corton Charlemagne 2011: fles nr. 1475. Een kwartier bleef de neus bescheiden. Daarna ging het helemaal los! Gunflint, bloemen, Zeer kruidig, witte peper, citrus, kalksteen, Een beest van een chardonnay maar oh zo verfijnd. Wat een ongekende structuur en balans met een minuten durende afdronk. Een ballerina die op je tong danst. 99+/100

D'Auvenay Auxey Duresses Les Boutonniers 2006: fles nr. 81 van 371. Hoe ze het doet doet ze (Lalou Bize Leroy) het, maar de wijnen van D'Auvenay zijn niet van deze wereld. Hoe groot witte wijnen ook zijn, niets komt in de buurt van haar witte wijnen. Ongeacht welke cuvee het is. Meteen in de neus de typische geur van Popcorn die iedere wijn van haar heeft en ik nog nooit op deze manier bij een andere wijn geroken heb. Het is magie. Je raakt in trance bij het ruiken van deze wijnen. Als je alleen zou mogen ruiken ben je ook al ultiem gelukkig. Zo ongekend mooi. In de mond gaat de betovering gewoon verder. Sprakeloos. Beter kan het nooit worden. 100/100
Leuk om wijnen van dit kaliber hier besproken te zien worden. Bedankt om te delen.
Hier iets bescheidener, dateert van begin deze maand, er komen er nog een paar. Over de eerste 2 wil ik het niet hebben, dat is pure (prijs)klasse uiteraard, de Santenay 2011 had geen spoor van pyrazine, vrij mooi mondvolume enzovoort, goed gemaakt, maar, typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.
[attachment=4678]
(24-05-2020 10:51 AM)wvd schreef: [ -> ]Hier iets bescheidener, dateert van begin deze maand, er komen er nog een paar. Over de eerste 2 wil ik het niet hebben, dat is pure (prijs)klasse uiteraard, de Santenay 2011 had geen spoor van pyrazine, vrij mooi mondvolume enzovoort, goed gemaakt, maar, typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.

Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?
(24-05-2020 08:48 AM)claret schreef: [ -> ]Leuk om wijnen van dit kaliber hier besproken te zien worden. Bedankt om te delen.

Graag gedaan en dank om dit te melden. Ik heb de afgelopen maanden aardig wat notities hier geplaatst zonder enige reactie. Uiteraard is dat prima maar je gaat je afvragen of er überhaupt iemand is die ze bekijkt. Want als dat niet zo is dan kan ik me beter de paar uur tijd per serie wijnen besparen. Dank dus.
(24-05-2020 12:21 PM)Vinoco schreef: [ -> ]
(24-05-2020 10:51 AM)wvd schreef: [ -> ]Hier iets bescheidener, dateert van begin deze maand, er komen er nog een paar. Over de eerste 2 wil ik het niet hebben, dat is pure (prijs)klasse uiteraard, de Santenay 2011 had geen spoor van pyrazine, vrij mooi mondvolume enzovoort, goed gemaakt, maar, typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.

Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?
(24-05-2020 08:48 AM)claret schreef: [ -> ]Leuk om wijnen van dit kaliber hier besproken te zien worden. Bedankt om te delen.

Graag gedaan en dank om dit te melden. Ik heb de afgelopen maanden aardig wat notities hier geplaatst zonder enige reactie. Uiteraard is dat prima maar je gaat je afvragen of er überhaupt iemand is die ze bekijkt. Want als dat niet zo is dan kan ik me beter de paar uur tijd per serie wijnen besparen. Dank dus.

Ah, dat is toch wel overduidelijk dacht ik zo... Cool

Denk je dat de G-Max 2017 die je onlangs proefde minder, even goed of beter wordt dan deze 2002? Heb je eigenlijk enig idee waarom Keller op zo korte tijd zo'n onwaarschijnlijke hype geworden is? Ik weet dat Klaus-Peter amper zijn gelijke heeft waar het op marketing aankomt, maar toch. Dat de wijnen uitstekend zijn (of waren want sinds de vervijfentwintigvoudigde prijs heb ik ze niet meer geproefd) staat buiten kijf, maar ik schatte ze toen niet echt hoger in dan die van, ik zeg maar wat, Gernot Kollmann.
(24-05-2020 12:21 PM)Vinoco schreef: [ -> ]
(24-05-2020 10:51 AM)wvd schreef: [ -> ]Hier iets bescheidener, dateert van begin deze maand, er komen er nog een paar. Over de eerste 2 wil ik het niet hebben, dat is pure (prijs)klasse uiteraard, de Santenay 2011 had geen spoor van pyrazine, vrij mooi mondvolume enzovoort, goed gemaakt, maar, typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.

Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?
(24-05-2020 08:48 AM)claret schreef: [ -> ]Leuk om wijnen van dit kaliber hier besproken te zien worden. Bedankt om te delen.


Graag gedaan en dank om dit te melden. Ik heb de afgelopen maanden aardig wat notities hier geplaatst zonder enige reactie. Uiteraard is dat prima maar je gaat je afvragen of er überhaupt iemand is die ze bekijkt. Want als dat niet zo is dan kan ik me beter de paar uur tijd per serie wijnen besparen. Dank dus.

Blijf ze maar posten. Ik geef toe ik reageer ook niet altijd maar lees ze wel van iedereen! Heb zelf al enkele aankopen gedaan door de smaaknotities.
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

Omdat hij ze verkoopt. Uiteraard. Cool
(24-05-2020 01:51 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

Omdat hij ze verkoopt. Uiteraard. Cool

Als Colruyt dat mag zeggen, dan Werner ook Sleepy
(24-05-2020 01:51 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

Omdat hij ze verkoopt. Uiteraard. Cool

Dan begrijp ik de uitspraak
(24-05-2020 12:55 PM)wvd schreef: [ -> ]Ah, dat is toch wel overduidelijk dacht ik zo... Cool

Denk je dat de G-Max 2017 die je onlangs proefde minder, even goed of beter wordt dan deze 2002? Heb je eigenlijk enig idee waarom Keller op zo korte tijd zo'n onwaarschijnlijke hype geworden is? Ik weet dat Klaus-Peter amper zijn gelijke heeft waar het op marketing aankomt, maar toch. Dat de wijnen uitstekend zijn (of waren want sinds de vervijfentwintigvoudigde prijs heb ik ze niet meer geproefd) staat buiten kijf, maar ik schatte ze toen niet echt hoger in dan die van, ik zeg maar wat, Gernot Kollmann.

Voor Krug en D´auvenay zou ik die uitspraken durven doen. Voor geen enkel ander domein. Hoe groot de naam, reputatie etc etc ook. Sassicaia 2014 bijvoorbeeld is een waardeloze wijn die ze nooit hadden mogen maken. En zo heeft ieder domein wel missers of tegenvallende wijnen gemaakt.

Toevallig denk ik dat de 2017 net zo goed of beter gaat worden dan de 2002. De 2016 is een teleurstellende G-Max, net zoals de 2005. Dus wat je zegt klopt niet. Dat geldt ook voor zijn andere cuvees waar een aantal duidelijk minderde goden bij zitten.
Ik ben al fan van de wijnen van Keller vanaf jaargang 2001 en kocht ik ze jaarlijks. Nog niemand had van de wijnen gehoord en aan Marketing deed hij ook nog niet. Ik was fan omdat ze voor mij het beste waren wat er te vinden is. Alleen Georg Breuer en PJ Kuhn komen jaarlijks in de buurt en incidenteel bij een zeer geslaagd jaar kunnen ook wat andere producenten in de buurt komen zoals Dönnhoff, Shäfer-Fröhlich, Wittmann, Emrich-Schönleber, K Ruprecht en nog een handjevol.
Zijn wijnen zijn een hype geworden door de combinatie van uitzonderlijke klasse en een zeer goede doordachte marketingstrategie. helaas hebben de meeste wijnboeren daar 0 kaas van gegeten.

Gernot Kollmann maakt keurige wijnen. Zeer stabiel. altijd een 7. Maar nooit in de buurt van de wijnen van Keller of de andere genoemde domeinen.
(24-05-2020 02:20 PM)Vinoco schreef: [ -> ]
(24-05-2020 01:51 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

Omdat hij ze verkoopt. Uiteraard. Cool

Dan begrijp ik de uitspraak
(24-05-2020 12:55 PM)wvd schreef: [ -> ]Ah, dat is toch wel overduidelijk dacht ik zo... Cool

Denk je dat de G-Max 2017 die je onlangs proefde minder, even goed of beter wordt dan deze 2002? Heb je eigenlijk enig idee waarom Keller op zo korte tijd zo'n onwaarschijnlijke hype geworden is? Ik weet dat Klaus-Peter amper zijn gelijke heeft waar het op marketing aankomt, maar toch. Dat de wijnen uitstekend zijn (of waren want sinds de vervijfentwintigvoudigde prijs heb ik ze niet meer geproefd) staat buiten kijf, maar ik schatte ze toen niet echt hoger in dan die van, ik zeg maar wat, Gernot Kollmann.

Voor Krug en D´auvenay zou ik die uitspraken durven doen. Voor geen enkel ander domein. Hoe groot de naam, reputatie etc etc ook. Sassicaia 2014 bijvoorbeeld is een waardeloze wijn die ze nooit hadden mogen maken. En zo heeft ieder domein wel missers of tegenvallende wijnen gemaakt.

Toevallig denk ik dat de 2017 net zo goed of beter gaat worden dan de 2002. De 2016 is een teleurstellende G-Max, net zoals de 2005. Dus wat je zegt klopt niet. Dat geldt ook voor zijn andere cuvees waar een aantal duidelijk minderde goden bij zitten.
Ik ben al fan van de wijnen van Keller vanaf jaargang 2001 en kocht ik ze jaarlijks. Nog niemand had van de wijnen gehoord en aan Marketing deed hij ook nog niet. Ik was fan omdat ze voor mij het beste waren wat er te vinden is. Alleen Georg Breuer en PJ Kuhn komen jaarlijks in de buurt en incidenteel bij een zeer geslaagd jaar kunnen ook wat andere producenten in de buurt komen zoals Dönnhoff, Shäfer-Fröhlich, Wittmann, Emrich-Schönleber, K Ruprecht en nog een handjevol.
Zijn wijnen zijn een hype geworden door de combinatie van uitzonderlijke klasse en een zeer goede doordachte marketingstrategie. helaas hebben de meeste wijnboeren daar 0 kaas van gegeten.

Gernot Kollmann maakt keurige wijnen. Zeer stabiel. altijd een 7. Maar nooit in de buurt van de wijnen van Keller of de andere genoemde domeinen.

Van Dönnhoff ook recent absolute pareltjes geproefd, maar naar mijn (Moezel?) smaak ook van Zilliken, Von Schubert, Haag, Prüm en enlkele schitterende Immich-Batteriebergen. Zo heeft ieder zijn insteek en komt blijkbaar de ene hype na de andere. Vroeger was het Dr. Thanish, Bürklin-Wolf en Robert Weil, iedereen MOEST dat (geproefd) hebben en nu lijkt die laatste wel van de aardbodem verdwenen. Bij de weg, ik kocht hier in Leuven 35 jaar geleden al de toen bijzonder prijsvriendelijke wijnen van Klaus-Peters papa. huhuh
(24-05-2020 02:17 PM)vinejo schreef: [ -> ]
(24-05-2020 01:51 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

Omdat hij ze verkoopt. Uiteraard. Cool

Als Colruyt dat mag zeggen, dan Werner ook Sleepy

Vandaar de lichtjes ironische inleiding die, dacht ik, voldoende moet zijn om de censuur te passeren. Wink
(24-05-2020 03:43 PM)wvd schreef: [ -> ]Van Dönnhoff ook recent absolute pareltjes geproefd, maar naar mijn (Moezel?) smaak ook van Zilliken, Von Schubert, Haag, Prüm en enlkele schitterende Immich-Batteriebergen. Zo heeft ieder zijn insteek en komt blijkbaar de ene hype na de andere. Vroeger was het Dr. Thanish, Bürklin-Wolf en Robert Weil, iedereen MOEST dat (geproefd) hebben en nu lijkt die laatste wel van de aardbodem verdwenen. Bij de weg, ik kocht hier in Leuven 35 jaar geleden al de toen bijzonder prijsvriendelijke wijnen van Klaus-Peters papa. huhuh
[quote='vinejo' pid='96209' dateline='1590322621']
[quote='Olivier' pid='96207' dateline='1590321068']
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

We hebben het hier over compleet andere wijnen. De door jouw genoemde domeinen waren/zijn goed in het lieblich segment. Dat is iets compleet anders dan de rijke droge Grosses Gewächs wijnen van Keller en consorten. Je ziet nu dat alle grote namen uit de Moezel ook droge wijnen aan het maken zijn omdat ze snappen dat daar veel meer vraag naar is. Ze worden beter en beter maar nog lang niet het niveau van Rheinhessen, Rheingau, Nahe en iets daaronder Pfalz.
(24-05-2020 05:09 PM)Vinoco schreef: [ -> ]
(24-05-2020 03:43 PM)wvd schreef: [ -> ]Van Dönnhoff ook recent absolute pareltjes geproefd, maar naar mijn (Moezel?) smaak ook van Zilliken, Von Schubert, Haag, Prüm en enlkele schitterende Immich-Batteriebergen. Zo heeft ieder zijn insteek en komt blijkbaar de ene hype na de andere. Vroeger was het Dr. Thanish, Bürklin-Wolf en Robert Weil, iedereen MOEST dat (geproefd) hebben en nu lijkt die laatste wel van de aardbodem verdwenen. Bij de weg, ik kocht hier in Leuven 35 jaar geleden al de toen bijzonder prijsvriendelijke wijnen van Klaus-Peters papa. huhuh
[quote='vinejo' pid='96209' dateline='1590322621']
[quote='Olivier' pid='96207' dateline='1590321068']
Citaat:Wat mij interesseert is waarom jij zegt dat de 1e 2 flessen uiteraard pure klasse zijn. Waarom is dat uiteraard zo?

We hebben het hier over compleet andere wijnen. De door jouw genoemde domeinen waren/zijn goed in het lieblich segment. Dat is iets compleet anders dan de rijke droge Grosses Gewächs wijnen van Keller en consorten. Je ziet nu dat alle grote namen uit de Moezel ook droge wijnen aan het maken zijn omdat ze snappen dat daar veel meer vraag naar is. Ze worden beter en beter maar nog lang niet het niveau van Rheinhessen, Rheingau, Nahe en iets daaronder Pfalz.

Dat lijkt me een zeer plausibele uitleg. Trouwens, de Duitse "Hock" die eind 19e eeuw duurder verkocht werd dan de premier cru's uit Bordeaux, waren inderdaad ook droog. Als ik me goed herinner was de eerste die echt terug begon met die droge stijl, en veel tegenwind kreeg toen, Künstler in Hochheim.
Ik kocht vroeger ook redelijk wat Elzasser wijnen, maar die vind ik nu weer meestal te zoet en/of te alcoholisch (of te duur).
Wat ik wel straf vind in je degustatie van de grote Kellers is dat de wijn van de beroemdste wijngaard, Hipping aan het Rheinfront toch je voorkeur wegdraagt voor de wijnen uit de recenter bekend geworden wijngaarden als Morstein of Hubacker. Vond ik wel interessant.
(25-05-2020 11:56 AM)wvd schreef: [ -> ]Wat ik wel straf vind in je degustatie van de grote Kellers is dat de wijn van de beroemdste wijngaard, Hipping aan het Rheinfront toch je voorkeur wegdraagt voor de wijnen uit de recenter bekend geworden wijngaarden als Morstein of Hubacker. Vond ik wel interessant.

Ik denk dat dit wel persoonlijke smaak is. Hipping is zijn meest krachtige en "vette" droge wijn. Dat is wel waar ik van hou. Personen die gaan voor elegantie all the way kiezen Hipping als laatste denk ik.

Mbt tot Künstler zou je zo maar eens gelijk kunnen hebben.
(24-05-2020 10:51 AM)wvd schreef: [ -> ]typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.

Heb ook wel soms dat gevoel bij zuidelijke Bourgogne. Maar zij die wel in de finesse slagen zijn dan meestal wel pq toppertjes...
(25-05-2020 01:26 PM)Hugel schreef: [ -> ]
(24-05-2020 10:51 AM)wvd schreef: [ -> ]typisch voor het zuiden van de Côte, wat simpeler, meer smaak dan finesse zeg maar, de wijn "zong" niet.

Heb ook wel soms dat gevoel bij zuidelijke Bourgogne. Maar zij die wel in de finesse slagen zijn dan meestal wel pq toppertjes...

Andere wijnen van J.M. Vincent spraken me meer aan, misschien lag het aan het jaar.
Deze avond op de planning:

Picaro del aguila rosé
Des tours vdp (merlot-syrah) 2005
Man O War ironclad 2014
(27-05-2020 08:08 AM)Dc schreef: [ -> ]Deze avond op de planning:

Picaro del aguila rosé
Des tours vdp (merlot-syrah) 2005
Man O War ironclad 2014

Benieuwd wat je vindt van Tours Merlot-Syrah. Tot hij me aangeboden werd wist ik niet eens dat Emmanuel dat maakte.
(27-05-2020 10:42 AM)wvd schreef: [ -> ]
(27-05-2020 08:08 AM)Dc schreef: [ -> ]Deze avond op de planning:

Picaro del aguila rosé
Des tours vdp (merlot-syrah) 2005
Man O War ironclad 2014

Benieuwd wat je vindt van Tours Merlot-Syrah. Tot hij me aangeboden werd wist ik niet eens dat Emmanuel dat maakte.

André Perret maakt er ook zo één.
Ondertussen geproefd Smile

Picaro del aguila Clarete rosé
--> Zeer zeer mooi. Zet je blind niet als rosé bestempelen denk ik.
Mooie neus, veel materie en diepgang.

Des tours vdp (merlot-syrah) 2005
--> Eerste kennismaking met des tours.
Richting tertiair pallet met nog beetje fruit op de achtergrond. Ik vind hem precies "iets te ver". Wel alles in balans, mooie wijn.
Voor een "instapper" is dit eigekijk zeer mooi na 15 jaar.
Ik denk wek dat ik mijn aankoop van 2016 geen 15 jaar laat liggen Smile

Man O War ironclad 2014
Tja wat moet ik zeggen: bordeaux blends die niet uit bordeaux komen zijn super!
Citaat:Man O War ironclad 2014
Tja wat moet ik zeggen: bordeaux blends die niet uit bordeaux komen zijn super!

En ook interessant dat dit uit relatief cool climate komt. Ze hebben ook chardonnay en syrah, zie ik. Heb je dat in België gevonden, DC?
(28-05-2020 01:14 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Man O War ironclad 2014
Tja wat moet ik zeggen: bordeaux blends die niet uit bordeaux komen zijn super!

En ook interessant dat dit uit relatief cool climate komt. Ze hebben ook chardonnay en syrah, zie ik. Heb je dat in België gevonden, DC?

Neen, op Vivino dacht ik Smile.
(28-05-2020 01:32 PM)Dc schreef: [ -> ]
(28-05-2020 01:14 PM)Olivier schreef: [ -> ]
Citaat:Man O War ironclad 2014
Tja wat moet ik zeggen: bordeaux blends die niet uit bordeaux komen zijn super!

En ook interessant dat dit uit relatief cool climate komt. Ze hebben ook chardonnay en syrah, zie ik. Heb je dat in België gevonden, DC?

Neen, op Vivino dacht ik Smile.

Smile ok... merci!
Gisteravond de Pecorino Terre di Chieti 2017 in het glas. Pecorino is een oude druivensoort die opnieuw wat populairder wordt in de Marche en de Abruzzo.

Iets lichter dan goud van kleur. Floraal boeket, tropisch fruit en perzik in de neus. Doet wat aan een jonge viognier denken. Jong en eenvoudig wijntje, aangenaam als aperitief, voor de vorm aten we er een stukje pecorino-kaas bij en dat was zeker geen slechte match.
Koppelingen