01-11-2013, 07:50 PM
Gisteren de Gevrey Chambertin 2007 gedronken en zeer lekker bevonden. Direct na het openen nog wel wat zuurtjes in de afdronk, maar nooit storend. Heeft nog wel wat reserve, maar in mijn ogen nu al heel mooi op dronk.
(01-11-2013 07:50 PM)Joris schreef: [ -> ]Gisteren de Gevrey Chambertin 2007 gedronken en zeer lekker bevonden. Direct na het openen nog wel wat zuurtjes in de afdronk, maar nooit storend. Heeft nog wel wat reserve, maar in mijn ogen nu al heel mooi op dronk.
(29-05-2015 06:34 PM)macro schreef: [ -> ]Bourgogne Passe Tout Grains 2012
donker kersenrood,licht paarse geconcentreerde wijn. helder,schitterend,dikke snel aflopende gekleurde tranen.
Heel aangename neus... rood fruit,lucifer,kruidigheid,lichtjes laurier,sous bois...
fris fruitige maar heel mooie zachte soepele aanzet. Smaken komen allen mooi terug,mss nog wat hout,peper,... acciditeit heel mooi aanwezig en perfect verweven... eigenlijk praktisch geen tannines aanwezig,en toch denk ik dat men kan zeggenn dat dit een vrij krachtige wijn is.Geen storend alcohol gevoel (12%). ragfijne ,zu'ivere wijn !!
Volgens mij kan deze redelijk breed ingezet worden... door zijn krachtigheid !Het is volgens mij een topper in zijn prijsklasse , die nu moet gedronken worden maar volgend jaar ook nog zeker ok zal zijn (2 tot 4 jaar bewaaradvies) ... verdikke ,Ik ben FAN !!! je gelooft het niet... (6€) gekocht op het domein zelf.
(20-07-2015 03:48 PM)macro schreef: [ -> ]Niet gekarafeerd uit schrik dat hij te snel achteruit zou gaan, wat hem blijkbaar toch geen slecht zou gedaan hebben.Dus hij was er zeker nog niet over... in tegendeel!
(29-05-2015 06:34 PM)macro schreef: [ -> ]Bourgogne Passe Tout Grains 2012
donker kersenrood,licht paarse geconcentreerde wijn. helder,schitterend,dikke snel aflopende gekleurde tranen.
Heel aangename neus... rood fruit,lucifer,kruidigheid,lichtjes laurier,sous bois...
fris fruitige maar heel mooie zachte soepele aanzet. Smaken komen allen mooi terug,mss nog wat hout,peper,... acciditeit heel mooi aanwezig en perfect verweven... eigenlijk praktisch geen tannines aanwezig,en toch denk ik dat men kan zeggenn dat dit een vrij krachtige wijn is.Geen storend alcohol gevoel (12%). ragfijne ,zuivere wijn !!
Afdronk van zo'n 6"
Volgens mij kan deze redelijk breed ingezet worden... door zijn krachtigheid !Het is volgens mij een topper in zijn prijsklasse , die nu moet gedronken worden maar volgend jaar ook nog zeker ok zal zijn (2 tot 4 jaar bewaaradvies) ... verdikke ,Ik ben FAN !!! je gelooft het niet... (6€) gekocht op het domein zelf.
(05-07-2018 08:22 PM)Fre schreef: [ -> ]coteaux de bourguignons 2016
Als Bourgogne liefhebber nooit echt geweten wat er in zo'n coteaux zit en waarop deze appellatie slaat. Ik laat deze sowieso altijd links liggen. NIet bij Castagnier. Mijn enig flesje gisteren gekraakt. Violet, griottes, fijnzinnige neus. In de mond iets minder frivool dan de Passetoutgrain door toedoen van de nadrukkelijke tannines. Dit is nog een jong beestje. Binnen 2 à 3 jaar op z'n hoogtepunt.
(07-05-2018 07:08 PM)vinejo schreef: [ -> ]Opnieuw in t glas maar vertoonde zich in t begin niet zo verleidelijk. Beetje ingetogen en aards. Ofwel is de wijn zich aan t sluiten ofwel is de drinker veel te moe. Beide wss.(29-05-2015 06:34 PM)macro schreef: [ -> ]Bourgogne Passe Tout Grains 2012
fris fruitige maar heel mooie zachte soepele aanzet. Smaken komen allen mooi terug,mss nog wat hout,peper,... acciditeit heel mooi aanwezig en perfect verweven... eigenlijk praktisch geen tannines aanwezig,en toch denk ik dat men kan zeggenn dat dit een vrij krachtige wijn is.Geen storend alcohol gevoel (12%). ragfijne ,zuivere wijn !!
Afdronk van zo'n 6"
Een gunstige wind deed hier een aantal flesjes Castagnier belanden.
Eindelijk kon ik iets van dit domein proeven!
Net thuis van een te lawaaierige werkdag opende ik een flesje Passe Tout grains 2016. Wel, ik moet zeggen dat de bespreking van Macro er klop op is. Herlees m, voeg er nog wat kandijsuiker, zwart fruit, fraicheur en een bitterje aan toe, en je weet hoe de 2016 ruikt en smaakt.
Ach zo lekker, zo hedonistisch, zo vlug leeg.
Deze wijn is ondertussen, zoals alle Bourgognewijnen, 30% duurder geworden maar dan nog is dit prijs kwaliteit gewoonweg onklopbaar.
Oprechte dank aan Transportbedrijf Fré en zonen!
(16-03-2019 01:04 PM)Fre schreef: [ -> ]De beschrijving van Vinejo over Lignier-Michelot deed me denken aan die andere topper uit Morey. Ik dronk gisteren de Passetoutgrain 2016. Op dag 1 schreef ik al op een andere plaats dat het vuil neusje me teveel stoorde. Een glaasje uit, weggezet in de frigo en de dag erna opnieuw proberen. Alle reductie was verdwenen. In 't glas kreeg ik een pure, fruitgedreven wijn, mooi afgelijnd, gebalanceerd. Niet echt lang of complex maar wel gouleyant. Ideaal voor een vrijdagavond in de zetel. Van dit domein nog niets in het hogere gamma gedronken, maar ooit komt een dag dat een village, premier cru of wie weet... blind naast een Lignier Michelot van dezelfde appellatie & jaargang wordt geschonken. En dan ben ik wel 's benieuwd.
(16-03-2019 01:42 PM)macro schreef: [ -> ]uhm... ik heb nog redelijk wa stock van Jerome...
(2011-12-13-14-15- en wacht op 18)
Lignier-Michelot heb ik nog niet kunnen proeven... Denk wel dat Lignier een trapje hoger is...
Zitten blijkbaar alletwee in de rue Des Jardins, zijn zowat buren...
Dus misschien is er een mogelijkheid om dit ooit eens te arangeren hé...
(05-07-2018 08:22 PM)Fre schreef: [ -> ]coteaux de bourguignons 2016
Als Bourgogne liefhebber nooit echt geweten wat er in zo'n coteaux zit en waarop deze appellatie slaat. Ik laat deze sowieso altijd links liggen. NIet bij Castagnier. Mijn enig flesje gisteren gekraakt. Violet, griottes, fijnzinnige neus. In de mond iets minder frivool dan de Passetoutgrain door toedoen van de nadrukkelijke tannines. Dit is nog een jong beestje. Binnen 2 à 3 jaar op z'n hoogtepunt.
(03-06-2019 07:48 AM)vinejo schreef: [ -> ](05-07-2018 08:22 PM)Fre schreef: [ -> ]coteaux de bourguignons 2016
Ook de 2017 is heel lekker, fijn en fris.
BTW, de AOP Coteaux Bourguignon is de vervanger van Bourgogne Grande Ordinaire..
(15-06-2019 07:43 PM)Fre schreef: [ -> ]Coteaux de Bourguignons 2017 Chardonnay
Nu de witte in t glas. Ik zou deze blind in Chablis zetten, denk k. Agrume, citrus en leisteen. In de mond een mooi evenwicht tussen de agrume, zuurtjes, rondeur en toch ook een zekere strakheid. Dat elegante dat me ook zo in de rode verleidt. Jérôme kan het dus ook in wit. De klasse van de wijnbouwer wordt ook in deze witte instapper getoond.
(15-06-2019 11:39 PM)vinejo schreef: [ -> ]Naast een aligote heeft hij een paar meer gereputeerde percelen in zijn négoce(15-06-2019 07:43 PM)Fre schreef: [ -> ]Coteaux de Bourguignons 2017 Chardonnay
Nu de witte in t glas. Ik zou deze blind in Chablis zetten, denk k. Agrume, citrus en leisteen. In de mond een mooi evenwicht tussen de agrume, zuurtjes, rondeur en toch ook een zekere strakheid. Dat elegante dat me ook zo in de rode verleidt. Jérôme kan het dus ook in wit. De klasse van de wijnbouwer wordt ook in deze witte instapper getoond.
Waw, wist niet dat ie wit had. Enkel in Coteaux dan wellicht?
(16-06-2019 08:38 AM)macro schreef: [ -> ]Zijn Aligoté is gewoon prachtig prijs/qualiteit