(17-11-2013 09:11 PM)vinejo schreef: [ -> ]Net terug, t was de moeite!
Alles van Brunier was top.
Clos st Hune 2007 en 2004 (uit magnum) gedronken (trimbach). Viel wat tegen eigenlijk (teveel petrol voor mij)
Rest vd impressies later, we gaan hier eerst nog een Vaqueras 2005 van des tours uitkuisen ;-)
De pinot gris van Trimbach vond ik dan weer zeer mooi, zowel de gewone als de cuvee reservee.
Domaine de l Ecu, alweer top in muscadet. t Blijft muscadet, dus men wil hier niet meer dan 10 euro voor geven,nochtans zijn prijs waard.
De rode van Druet zijn oké, typisch cab franc maar meer niet.
Olivier Merlin bevestigt met zijn Roche Vineuse maar vooral de VV en de Viré Clessé blijven hangen. Om nog te zwijgen over de pure en knappe Moulin a Vent, de La Rochelle kreeg veel hout en dat proef je,maar blijft perfect evenwichtig en fris.
Goisot, de alligoté, tja, top gewoon, net als de Bourgogne Cote d Auxerre rouge. Puur vakmanschap.
Heritiers Lafon, twee x Macon blanc en twee maal prijs.
Chignard Fleurie, als steeds vol fruitig en zacht, zeer verleidelijk, zeker de VV.
Thivin kennen we ook en bevestigt, een C d Brouiily met structuur.
Alles van Brunier is top, van de Pigeoulet tot de Vieux Telegraphe 2011 (wat een wijn!!)
Ook van Brunier: Telegramme Ch9 2011, verschrikkelijk lekker. En dan nóg een nieuwe cuvée, van een perceel naast Pignan (jawel, van Rayas): Piedlong. 90% grenache en wel degelijk met een serieuze Des Tours- touch. Heerlijke wijn.
Domaine Coupe Roses is een stil talent uit La Caunette te Minervois. Zeer sympathiek koppeltje dat geleidelijk aan de wijngaarden van de papa overneemt.
Alle cuvees zijn PQ gewoon schitterend.
Domaine Montcalmes bevestigt weer als de Bourgogne van de Languedoc.
Des Tours Vacquyras 2006 stond iets te warm maar toonde veel materie.
Van Leon Barral vonden we de Jadis de betere cuvee, Valiniere alweer teveel van het goede.
In zaal twee vonden we minder onze gading, vooral de l Isle Fort 2010 kon ons bekoren, wat een knappe wijn!
Grand Corbin d Espagne 2010 was ook zeer mooi, de echantillon van 2012 kon me minder bekoren (weinig materie).
Moulin Riche 2007 was mooi maar te duur voor de kwaliteit, dan liever de Gulliver 2009 van hetzelfde huis voor een derde van de prijs.
Enfin, weer een pracht degustatie en het bewijs dat Olivier een assortiment heeft om U tegen te zeggen.