11-01-2014, 05:34 PM
Hoe houden jullie de "administratie" van jullie wijnkelder eigenlijk bij ?
In de tijd van de allereeste Intel 8088, had ik een super computer met een harddisk van 32....MB en TWEE diskdrives jamjam -ha ha ha - stel je voor.
En ik had destijds een zeer goed programma "Dynamic Desk" waar ik alles in kwijt kon.
Dat programma is compleet verouderd en ondertussen heb ik alles in een veel meer sobere en niet zo functioneel spreadsheet gegoten.
Maar dat is het ook niet.
Ik ben zeker geen programmeur ( ja, in DOS kon ik dat nog een beetje ) of ICT-specialist, eerder een "gebruiker".
Maar wat ik zoek is iets universeel dat gemakkelijk te gebruiken is en niet te snel verouderd.
Alleszins geen programma dat de gebruiker "gijzelt".
Misschien zijn er hier mensen die hun eigen ding ontworpen hebben - misschien iets in Office of zo ?
Mocht dit topic reeds bestaan, mijn verontschuldigingen hiervoor - maar indien niet - zou het misschien leuk zijn ideetjes uit te wisselen ?
Ik noteer steeds de naam, het land, district/classificatie, prijs betaald / eventueel de prijs nu / het jaar dat de fles open "moet" / waar aangekocht / datum van aankoop, ....
Maar in een spreadsheet kan je natuurlijk ( denk ik ) niet zoveel...
Leuk zou nog zijn: een scan van het etiket / plaats voor proefnotities, enz....
Enfin, ik hoor het wel !
Gandalf
In de tijd van de allereeste Intel 8088, had ik een super computer met een harddisk van 32....MB en TWEE diskdrives jamjam -ha ha ha - stel je voor.
En ik had destijds een zeer goed programma "Dynamic Desk" waar ik alles in kwijt kon.
Dat programma is compleet verouderd en ondertussen heb ik alles in een veel meer sobere en niet zo functioneel spreadsheet gegoten.
Maar dat is het ook niet.
Ik ben zeker geen programmeur ( ja, in DOS kon ik dat nog een beetje ) of ICT-specialist, eerder een "gebruiker".
Maar wat ik zoek is iets universeel dat gemakkelijk te gebruiken is en niet te snel verouderd.
Alleszins geen programma dat de gebruiker "gijzelt".
Misschien zijn er hier mensen die hun eigen ding ontworpen hebben - misschien iets in Office of zo ?
Mocht dit topic reeds bestaan, mijn verontschuldigingen hiervoor - maar indien niet - zou het misschien leuk zijn ideetjes uit te wisselen ?
Ik noteer steeds de naam, het land, district/classificatie, prijs betaald / eventueel de prijs nu / het jaar dat de fles open "moet" / waar aangekocht / datum van aankoop, ....
Maar in een spreadsheet kan je natuurlijk ( denk ik ) niet zoveel...
Leuk zou nog zijn: een scan van het etiket / plaats voor proefnotities, enz....
Enfin, ik hoor het wel !
Gandalf