15-12-2014, 09:11 AM
Even wat info over Barranco Oscuro :
Barranco Oscuro authentieke wijnen die in de hoogste wijngaarden in Europa natuurlijk worden gegroeid, tot 1368 meter boven de zeespiegel in de Sierra de la Contraviesa, in het volle Alpujarra. Milieuvriendelijke wijnbouw zonder chemicaliën. Natuurlijke wijnen zonder toevoegingen, trouw aan het land van waaruit ze komen.
Vrijdag Avond omstreeks 18u55 ...
Ik opende deze Rubaiyat 2008 ...
100% Syrah
Ik werd getrakteerd op een muf geurtje en een toch wat gesloten wijn .
Een neusje die eerder verstoppertje speelde en waar ik heel graag wilde achter gaan zoeken en vinden , maar niet vond ...
Ik kreeg de indruk dat er iets mis was met deze wijn , muffe geur of niet proeven die handel !
Ik smaakte der er redelijk wat aanwezig was , doch werd het allemaal wat moeillijk erdoor te komen doorheen de muur van mufte laat ons zeggen.
Ik dacht lap ! Ik heb prijs das gekurkt ...
Met in mijn gedachten de peiling die hier onlang liep en ik zo trots invulde dat dit weinig gebeurd en ik toch op korte tijd er nu een tweede bij had .
zaterdag omstreeks 10u00
De dag erna mocht ik terug gaan naar de winkel waar ik deze kocht , flesje in de wagen , daar toe gekomen we gieten die in het glas .
Nul muffe geur , echt niets !
Verklaring ?
De goden waren gunstig en vonden dat het tijd werd ,
om weeral eens iets lekker te drinken ?
BIO-WIJN ?
Ik stond versteld ( klein beetje geneerd ) en schonk met plezier mijn glas wat voller desondanks het vroege tijdstip !
Een fruitbom ! Syrah a la C4 gepimpt !
Fijn , verfrissend , fruitig , afdronk die goed zat .
Dat gewoonweg ne lekkere wijn punt uit .
Als dit de oplossing is voor elke wijn die gesloten , of muf is dan zwier ik ze de wagen en rijdt ik wel ff een toerke !
El Pino Rojo 2010
100% Pinot Noir
schoon rood kleurke best wat intens ;
Een beestig neuske , rijp rood fruit , munt maar eerder van muntsnoepjes .
Zeer verleidende neus ! We hadden de wijn al even op voorhand opengemaakt en dit heeft zeker goed gedaan .
In het glas kwam de wijn nog beter en meer effen laat ons zeggen .
In de mond een lekker feestje dat direct goed op gang komt ;
Fruity tot op een vrij hoog niveau , maar dan komt de wijn zeer verfijnd en deze slaan toe met precisie.
Hele mooie samenwerking tussen , fruit , zuren , en dat klein beetje animaal dat nog te bespeuren is in een hoekje achter mijn kiezen.
Voor mij is dit wel al klasse en durf ik dit bij het betere werk te zetten.
91+/100
De wijn werd blind geserveerd en de link werd niet onmiddellijk gelegd naar Pinot Noir , en al zeker niet toen ik verklapte dat de wijn vanuit Spanje - Andalousie kwam
Mooie afsluiter van een fijne namiddag .
Aan Olivier Bedankt voor uw gastvrijheid !
Barranco Oscuro authentieke wijnen die in de hoogste wijngaarden in Europa natuurlijk worden gegroeid, tot 1368 meter boven de zeespiegel in de Sierra de la Contraviesa, in het volle Alpujarra. Milieuvriendelijke wijnbouw zonder chemicaliën. Natuurlijke wijnen zonder toevoegingen, trouw aan het land van waaruit ze komen.
Vrijdag Avond omstreeks 18u55 ...
Ik opende deze Rubaiyat 2008 ...
100% Syrah
Ik werd getrakteerd op een muf geurtje en een toch wat gesloten wijn .
Een neusje die eerder verstoppertje speelde en waar ik heel graag wilde achter gaan zoeken en vinden , maar niet vond ...
Ik kreeg de indruk dat er iets mis was met deze wijn , muffe geur of niet proeven die handel !
Ik smaakte der er redelijk wat aanwezig was , doch werd het allemaal wat moeillijk erdoor te komen doorheen de muur van mufte laat ons zeggen.
Ik dacht lap ! Ik heb prijs das gekurkt ...
Met in mijn gedachten de peiling die hier onlang liep en ik zo trots invulde dat dit weinig gebeurd en ik toch op korte tijd er nu een tweede bij had .
zaterdag omstreeks 10u00
De dag erna mocht ik terug gaan naar de winkel waar ik deze kocht , flesje in de wagen , daar toe gekomen we gieten die in het glas .
Nul muffe geur , echt niets !
Verklaring ?
De goden waren gunstig en vonden dat het tijd werd ,
om weeral eens iets lekker te drinken ?
BIO-WIJN ?
Ik stond versteld ( klein beetje geneerd ) en schonk met plezier mijn glas wat voller desondanks het vroege tijdstip !
Een fruitbom ! Syrah a la C4 gepimpt !
Fijn , verfrissend , fruitig , afdronk die goed zat .
Dat gewoonweg ne lekkere wijn punt uit .
Als dit de oplossing is voor elke wijn die gesloten , of muf is dan zwier ik ze de wagen en rijdt ik wel ff een toerke !
El Pino Rojo 2010
100% Pinot Noir
schoon rood kleurke best wat intens ;
Een beestig neuske , rijp rood fruit , munt maar eerder van muntsnoepjes .
Zeer verleidende neus ! We hadden de wijn al even op voorhand opengemaakt en dit heeft zeker goed gedaan .
In het glas kwam de wijn nog beter en meer effen laat ons zeggen .
In de mond een lekker feestje dat direct goed op gang komt ;
Fruity tot op een vrij hoog niveau , maar dan komt de wijn zeer verfijnd en deze slaan toe met precisie.
Hele mooie samenwerking tussen , fruit , zuren , en dat klein beetje animaal dat nog te bespeuren is in een hoekje achter mijn kiezen.
Voor mij is dit wel al klasse en durf ik dit bij het betere werk te zetten.
91+/100
De wijn werd blind geserveerd en de link werd niet onmiddellijk gelegd naar Pinot Noir , en al zeker niet toen ik verklapte dat de wijn vanuit Spanje - Andalousie kwam
Mooie afsluiter van een fijne namiddag .
Aan Olivier Bedankt voor uw gastvrijheid !