30-12-2014, 01:32 AM
Dit is een domein van twee Gentenaren die natuurlijke wijnen maken in de Cévennes. Zondag kon ik al de cabernet sauvignon proeven bij Jo. Vanavond werd mij toevallig een wijn voorgesteld van hetzelfde huis in de Bar à Vins in Gent. Het was een proeffles die ze ontvangen hadden van chardonnay maar gevinificeerd zoals een rode wijn, dus pel en pitten mee gemacereerd. Het resultaat is een oranje wijn. Met tannines!
En het resultaat is geweldig, vind ik. Zeer fruitige ronde wijn, maar met zeer veel structuur. Tannines zijn duidelijk aanwezig en geven echt beet aan de wijn. Ik had ook de indruk dat er een houttoets inzat, maar ben niet zeker. Ik geloof dat deze wijn Orangelle heet, maar staat nog niet op de website. Origineel!
En het resultaat is geweldig, vind ik. Zeer fruitige ronde wijn, maar met zeer veel structuur. Tannines zijn duidelijk aanwezig en geven echt beet aan de wijn. Ik had ook de indruk dat er een houttoets inzat, maar ben niet zeker. Ik geloof dat deze wijn Orangelle heet, maar staat nog niet op de website. Origineel!