De naam Parker valt wel eens of van De Wine Advocate zal je ook al eens gehoord hebben maar Lisa Perrotti-Brown is de chef.
http://www.thedrinksbusiness.com/2015/01...-brown-mw/
Happiness is state of mind best achieved with friends, family, good food and plenty of good wine. (Lisa Perrotti-Brown)
Grts.
(26-05-2016 05:26 PM)fleer schreef: [ -> ]één van haar medewerkers is Wine Advocate schrijver Luis Gutiérrez en hieronder vind u een interview ... zo'n interviews zijn zeldzaam en dat maakt het interessant om lezen.
http://www.spanishwinelover.com/enjoy-18...=hootsuite
Grts.
Interesting! Met 3000 flessen zal hij wel iets liggen hebben voor iedere gelegenheid zeker
(26-05-2016 07:15 PM)Olivier schreef: [ -> ] (26-05-2016 05:26 PM)fleer schreef: [ -> ]één van haar medewerkers is Wine Advocate schrijver Luis Gutiérrez en hieronder vind u een interview ... zo'n interviews zijn zeldzaam en dat maakt het interessant om lezen.
http://www.spanishwinelover.com/enjoy-18...=hootsuite
Grts.
Interesting! Met 3000 flessen zal hij wel iets liggen hebben voor iedere gelegenheid zeker
There is space for less than 3,000 bottles but I have more. I built it small on purpose because wine is like gas: it tends to fill all available spaces ... grappig toch .... heel dat huis ligt vol met flessen van wijnboeren die stalen opsturen, ik denk dat hij een glascontainer voor de deur heeft staan.
Grts.
The Big Parkerization Lie
https://winejournal.robertparker.com/the...kerization
But consider this: the region of Alsace has one of the highest percentages of wines rated 95-100 by Robert Parker throughout his career, at 14.2%. This is higher than Bordeaux (5.3%), California (10.9%) and the Rhône (6.5%). If Parkerization is purely a consequence of Parker’s high scores, why didn’t we see a massive upswing during the 1980s and 1990s in Riesling and Gewürztraminer plantings and thousands of Alsace lookalikes being produced? It is because these were not the styles of wines that consumers rushed out to buy and drink. They mainly wanted bold, flavorsome Bordeaux and Rhône varieties—subsequently to become known as the “international style” of wines.
Grtz
(16-06-2018 11:09 AM)fleer schreef: [ -> ]The Big Parkerization Lie
https://winejournal.robertparker.com/the...kerization
But consider this: the region of Alsace has one of the highest percentages of wines rated 95-100 by Robert Parker throughout his career, at 14.2%. This is higher than Bordeaux (5.3%), California (10.9%) and the Rhône (6.5%). If Parkerization is purely a consequence of Parker’s high scores, why didn’t we see a massive upswing during the 1980s and 1990s in Riesling and Gewürztraminer plantings and thousands of Alsace lookalikes being produced? It is because these were not the styles of wines that consumers rushed out to buy and drink. They mainly wanted bold, flavorsome Bordeaux and Rhône varieties—subsequently to become known as the “international style” of wines.
Grtz
Een antwoord
http://www.timatkin.com/articles?1909
There is, however, a big lie in the heart of The Big Parkerization Lie...
Mmh, alleen maar even woord en wederwoord gelezen en misschien iets essentieels gemist, maar ik wou toch even benadrukken dat je met percentages en statistieken in het algemeen toch moet uitkijken. Zo kan ik me voorstellen dat WA veel meer Bordeaux onderzoekt, dan Elzas. Als van dat lotje Elzas dan heel de batterij van - say - Zind-Humbrecht deel uitmaakt, dan zal je percentage al snel omhoog gaan.
En verder is heel dat 100-puntensysteem natuurlijk pure bedriegtenboer, dat heb ik altijd gevonden. Een spelletje uitgevonden voor en door Amerikanen en de rest van de wereld speelt dan altijd graag mee. Kijk maar naar Kim Jong-Un...