06-02-2015, 10:12 PM
de 2013 versie van hun Rosso di Montalcino in het glas, en ik moet zeggen : ik ben echt aangenaam verrast > een type voorbeeld van een goed gemaakte Sangiovese wijn, iets om jong te drinken, maar perfect in balans en de typische zuren zijn gedoseerd aanwezig, ik kan Galloni wel begrijpen in zijn oproep naar meer goede Rosso ipv mindere Brunello met druiven die de lange (verplichte) houtlagering niet zo goed doorstaan, score 89 en p/k echt een schot in de roos
ernaast ook de 2011 van hun Chianti Classico gedronken (zelfde prijs) en die is kwalitatief zeker OK, maar kan niet zo boeien als bovenstaande, zoals met veel Chianti's komt de Sangiovese snel in de verdrukking, zelfs met een klein aandeel andere druiven, de zuren zijn wel aanwezig, maar minder scherp afgelijnd, de wijn mist ook wat richting, score 86
ernaast ook de 2011 van hun Chianti Classico gedronken (zelfde prijs) en die is kwalitatief zeker OK, maar kan niet zo boeien als bovenstaande, zoals met veel Chianti's komt de Sangiovese snel in de verdrukking, zelfs met een klein aandeel andere druiven, de zuren zijn wel aanwezig, maar minder scherp afgelijnd, de wijn mist ook wat richting, score 86