09-04-2015, 08:12 AM
Gisteren proefavondje gehad en hier schotelde iemand ons, naast de Chateeau Notton, een fles van dit wijndomein voor.
Grant Burge 'the holy trinity' 2003.
What's in a name denk ik dan
Na de fles bestudeerd te hebben, bleek dat deze wijn een toch wel atypische blend was voor Australië.
Grenache, Syrah en Mourvèdre. Een typische Rhône blend dus.
Mijn interesse was alleszins gewekt.
In de neus vooral tertiare geuren waar te nemen. Aards, bosgrond, leder maar tegelijk ook kruidig en voor mij ook verrassend fris met geuren van eucalyptus.
Ook een combinatie die ik niet gewoon ben. Misschien omdat ik nog niet echt oudere Rhône gedronken heb.
In de mond was deze wijn ook zeer aangenaam, goede structuur en mooie afdronk. Wel nu op te drinken denk ik.
--> Lekker!
Aangename kennismaking met dit huis en met deze blend in Australië
Grant Burge 'the holy trinity' 2003.
What's in a name denk ik dan
Na de fles bestudeerd te hebben, bleek dat deze wijn een toch wel atypische blend was voor Australië.
Grenache, Syrah en Mourvèdre. Een typische Rhône blend dus.
Mijn interesse was alleszins gewekt.
In de neus vooral tertiare geuren waar te nemen. Aards, bosgrond, leder maar tegelijk ook kruidig en voor mij ook verrassend fris met geuren van eucalyptus.
Ook een combinatie die ik niet gewoon ben. Misschien omdat ik nog niet echt oudere Rhône gedronken heb.
In de mond was deze wijn ook zeer aangenaam, goede structuur en mooie afdronk. Wel nu op te drinken denk ik.
--> Lekker!
Aangename kennismaking met dit huis en met deze blend in Australië