wijnliefhebbers

Volledige versie: Domaine Rois Mages
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Rois Mages Rully Les Cailloux blanc 2013
En wijn die het moet hebben van de finesse, subtiliteit en zuiverheid, en gelukkig geen overdaad van eik.
Een wijn die aandacht vereist om alles van zijn geuren en smaakpatroon te ontdekken.
Ik vind dit zeer mooi.
Toch nog eens een voorbeeld van een witte Bourgogne die P/K zeer goed zit.
Prijsklasse: 13.80 €
Gedronken bij een visgerecht : hondshaai in het groen (naar analogie van paling in het groen) Verse saus gemaakt met enkel verse groenten door mijn keukenprinses. Slurp ( True love will never fade?)
Deze wijn ging daar perfect bij.
(04-12-2015 03:01 AM)don quichotte schreef: [ -> ]Rois Mages Rully Les Cailloux blanc 2013
En wijn die het moet hebben van de finesse, subtiliteit en zuiverheid, en gelukkig geen overdaad van eik.
Een wijn die aandacht vereist om alles van zijn geuren en smaakpatroon te ontdekken.
Ik vind dit zeer mooi.
Toch nog eens een voorbeeld van een witte Bourgogne die P/K zeer goed zit.
Prijsklasse: 13.80 €
Gedronken bij een visgerecht : hondshaai in het groen (naar analogie van paling in het groen) Verse saus gemaakt met enkel verse groenten door mijn keukenprinses. Slurp ( True love will never fade?)
Deze wijn ging daar perfect bij.

Zo mooi...
(maar jammer van dat vraagteken.. Big Grin )
(04-12-2015 07:17 AM)vinejo schreef: [ -> ]....................................

Zo mooi...
(maar jammer van dat vraagteken.. Big Grin )

Mooi opgemerkt van dat vraagteken .Rolleyes

https://www.youtube.com/watch?v=cXP1HypSarg
Les Cailloux 2018, Rully

Rode Rully. Rijp rood fruit, getoast hoit. Doet wat Spätburgunder aan. In de mond heel aantrekkelijk, fluwelig. Een wijn waar je van wil blijven bijschenken. Mooi evenwicht. Niet complex, maar echt lekkerrrr.
Domaine Rois Mages - Rully 2022 (wit)

Het is even geleden en het heeft wat lang geduurd eer we weer klaar waren voor wat schrijfsels, maar "glad to be back".
Enfin, vanavond een Rully village geprobeerd van een domein waar ik enige tijd geleden het bestaan nog niet van af wist. Maar wel een aangename ontmoeting moet ik zeggen. Ik proefde dit quasi gelijk met de Rully 2022 van P & M Jacqueson. De Rois Mages sprak me echter meer aan ondanks de reputatie van Jacqueson.
In het glas: jong maar desondanks vrij toegankelijk. Zeer floraal in de neus met toetsen van citrus en witte perzik. Houtinvloed is beheerst en geeft ruimte voor fruitdominantie. De stijl doet me wat denken aan de Rully wijnen van Jean-Claude Berlière. Een domein wat niet meer bestaat omdat er geen opvolgers waren.
Maar dit is wel lekker en ik ga me binnenkort ook wel eens aan hun cuvée "Les Cailloux" wagen want daar zou de mineraliteit nog wat meer uitgesproken naar voor moeten komen.
@Olivier, sorry vergeten te antwoorden op je PB, maar bedankt hiervoor
(29-05-2024 09:09 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]Domaine Rois Mages - Rully 2022 (wit)

Het is even geleden en het heeft wat lang geduurd eer we weer klaar waren voor wat schrijfsels, maar "glad to be back".
Enfin, vanavond een Rully village geprobeerd van een domein waar ik enige tijd geleden het bestaan nog niet van af wist. Maar wel een aangename ontmoeting moet ik zeggen. Ik proefde dit quasi gelijk met de Rully 2022 van P & M Jacqueson. De Rois Mages sprak me echter meer aan ondanks de reputatie van Jacqueson.
In het glas: jong maar desondanks vrij toegankelijk. Zeer floraal in de neus met toetsen van citrus en witte perzik. Houtinvloed is beheerst en geeft ruimte voor fruitdominantie. De stijl doet me wat denken aan de Rully wijnen van Jean-Claude Berlière. Een domein wat niet meer bestaat omdat er geen opvolgers waren.
Maar dit is wel lekker en ik ga me binnenkort ook wel eens aan hun cuvée "Les Cailloux" wagen want daar zou de mineraliteit nog wat meer uitgesproken naar voor moeten komen.
@Olivier, sorry vergeten te antwoorden op je PB, maar bedankt hiervoor

Ha Francis, leuke verrassing om je terug te lezen. Glad to have you back!

Ik heb bijna altijd de rode gekocht van Rois Mages. In Rijssel vind ik het altijd moeilijk om wit te proeven. Wijnen staan vaak wat te warm, en daardoor moeilijk om ze op waarde te schatten. Maar misschien moet ik volgende keer nog eens wat wit meebrengen.
Makes my day! (in extremis ;-) )
Koppelingen