De prijzen van whisky, die zijn pas echt geëxplodeerd! Ik was ooit nog lid van SMWS en kocht dure maar echte top whisky's aan 30-40€. In de laatste aanbieding die ik kreeg, een 10-tal jaar geleden, was er al niet veel meer onder de 50€ bij. Vorige maand in Toscane hoorde ik van een Schots echtpaar dat sommige bekende distilleries de prijzen van hun beste producten met een factor x 3 tot x 5 hadden verhoogd in amper 5 jaar tijd. Mijn suggestie: koop (terug) Cognac nu dat nog kan...!
Ik schreef het hier al zo vaak: de grote luxeproducten zullen binnen enkele jaren / decennia enkel nog voor de echt rijken betaalbaar zijn.
(17-08-2018 11:32 AM)wvd schreef: [ -> ]De prijzen van whisky, die zijn pas echt geëxplodeerd! Ik was ooit nog lid van SMWS en kocht dure maar echte top whisky's aan 30-40€. In de laatste aanbieding die ik kreeg, een 10-tal jaar geleden, was er al niet veel meer onder de 50€ bij. Vorige maand in Toscane hoorde ik van een Schots echtpaar dat sommige bekende distilleries de prijzen van hun beste producten met een factor x 3 tot x 5 hadden verhoogd in amper 5 jaar tijd. Mijn suggestie: koop (terug) Cognac nu dat nog kan...!
Ik schreef het hier al zo vaak: de grote luxeproducten zullen binnen enkele jaren / decennia enkel nog voor de echt rijken betaalbaar zijn.
Volledig akkoord. Flessen die ik vijf jaar geleden kocht van onbekende merken voor 20€ blijken nu 50€ te kosten.