06-11-2018, 02:30 AM
Ieder jaar rond onze verjaardag trakteren we ons zelf op een verwen weekendje zonder kids.
Exact 3 maand voor de datum dat ik wenste te reserveren in “ the Jane” zat ik aan de Pc, om 12u gingen ‘ de lijnen open’. Ik prikte er zaterdag 19u…oeps onmiddellijk verbannen naar de reservelijst. Dan maar vlug een gokje wagen om 12u …bingo, reservatie bevestigd.
Zo geschiedde zaterdag 11u30 de wagen netjes geparkeerd in de privé garage van “the Jane” op 500m wandelafstand van het restaurant.
Even het plannetje erbij nemen tot er een kerkje voor u staat. Enkel een kleine gravure in het raam laat vermoeden dat dit “the Jane” is.
Vriendelijke ontvangst, begeleiding aan tafel, handtas op extra krukje en ...even de tijd nemen om alles tot u te laten komen. Prachtig plafond, exuberante luchter, moderne warme keuken vooraan in de kerk, achteraan de koude keuken waar het brood en da kazen worden versneden. Glasramen in het thema koken…
Verscholen in het servet, de menu.
11 gerechten staan op de lijst om gekeurd te worden door ons.
We gaan van start…
Een glaasje champagne of een gin tonic? Keuze uit 1 champagne en 2 Gin tonics, de laatste geniet onze voorkeur, van elks eentje.
Alle gerechten volgen vlot op elkaar. Er is nog keuze uit 2 extra gerechtjes en laat dit nu net onze lievelingsgerechtjes zijn, langoustine en coquille met caviar…
Alle gerechten kregen elk hun aangepaste wijn:
The Jane biedt als begeleiding een tweetal wijnarrangementen:
The Jane Inimitables: € 95,00
The Jane Essentials: € 75,00
Volgende wijnen uit het gamma Inimitables werden voorgesteld met elk een apart maar aantrekkelijk verhaaltje door de sommelier 2018: Gianluca Di Taranto.
- Veyder Malberg Bruck Austria Spitz 2017
- Sierra Nevada Hills (Rozé)
- Tolpuddle Chardonnay 2016 Tasmania
- Marco Di Bartoli Samperi (Kaas)
- Sake 1979 (Kaas)
- Bruichladdich Aged 10 years Limited Release nr 167 (Ochdamh-mor Octomore)
- Morgon 2016 ‘Côte de Py’ Jean Foillard
- Valtellina Superiore Sassella Stella Retica Nebbiolo 2015 Arpepe
- Rastafia (vin de liqueur) Dom. Des Cavarodes
11 gerechten à 156 €
25€/persoon per extra gerecht
Een topnamiddag die om 12u van start ging en om 17u30 veel te vlug eindigde.
Gerechten, misschien soms vergezocht, maar voor ons van het beste wat we ooit aten. De Hertog Jan kan hier niet aan tippen.
De wijnen werden ook met veel meer passie dan in de Hertog Jan aan tafel voorgesteld en geserveerd.
Losse sfeer, niks werd gepusht, multicultureel personeel maar éen voor éen gepassioneerd door hun vak.
Zien ze mij hier nog terug, ZEKER maar niet direct al is dit afhankelijk van de sponsors
Enkele sfeerbeelden in bijlage.
Exact 3 maand voor de datum dat ik wenste te reserveren in “ the Jane” zat ik aan de Pc, om 12u gingen ‘ de lijnen open’. Ik prikte er zaterdag 19u…oeps onmiddellijk verbannen naar de reservelijst. Dan maar vlug een gokje wagen om 12u …bingo, reservatie bevestigd.
Zo geschiedde zaterdag 11u30 de wagen netjes geparkeerd in de privé garage van “the Jane” op 500m wandelafstand van het restaurant.
Even het plannetje erbij nemen tot er een kerkje voor u staat. Enkel een kleine gravure in het raam laat vermoeden dat dit “the Jane” is.
Vriendelijke ontvangst, begeleiding aan tafel, handtas op extra krukje en ...even de tijd nemen om alles tot u te laten komen. Prachtig plafond, exuberante luchter, moderne warme keuken vooraan in de kerk, achteraan de koude keuken waar het brood en da kazen worden versneden. Glasramen in het thema koken…
Verscholen in het servet, de menu.
11 gerechten staan op de lijst om gekeurd te worden door ons.
We gaan van start…
Een glaasje champagne of een gin tonic? Keuze uit 1 champagne en 2 Gin tonics, de laatste geniet onze voorkeur, van elks eentje.
Alle gerechten volgen vlot op elkaar. Er is nog keuze uit 2 extra gerechtjes en laat dit nu net onze lievelingsgerechtjes zijn, langoustine en coquille met caviar…
Alle gerechten kregen elk hun aangepaste wijn:
The Jane biedt als begeleiding een tweetal wijnarrangementen:
The Jane Inimitables: € 95,00
The Jane Essentials: € 75,00
Volgende wijnen uit het gamma Inimitables werden voorgesteld met elk een apart maar aantrekkelijk verhaaltje door de sommelier 2018: Gianluca Di Taranto.
- Veyder Malberg Bruck Austria Spitz 2017
- Sierra Nevada Hills (Rozé)
- Tolpuddle Chardonnay 2016 Tasmania
- Marco Di Bartoli Samperi (Kaas)
- Sake 1979 (Kaas)
- Bruichladdich Aged 10 years Limited Release nr 167 (Ochdamh-mor Octomore)
- Morgon 2016 ‘Côte de Py’ Jean Foillard
- Valtellina Superiore Sassella Stella Retica Nebbiolo 2015 Arpepe
- Rastafia (vin de liqueur) Dom. Des Cavarodes
11 gerechten à 156 €
25€/persoon per extra gerecht
Een topnamiddag die om 12u van start ging en om 17u30 veel te vlug eindigde.
Gerechten, misschien soms vergezocht, maar voor ons van het beste wat we ooit aten. De Hertog Jan kan hier niet aan tippen.
De wijnen werden ook met veel meer passie dan in de Hertog Jan aan tafel voorgesteld en geserveerd.
Losse sfeer, niks werd gepusht, multicultureel personeel maar éen voor éen gepassioneerd door hun vak.
Zien ze mij hier nog terug, ZEKER maar niet direct al is dit afhankelijk van de sponsors
Enkele sfeerbeelden in bijlage.