14-06-2019, 09:19 PM
Ga eens proberen om voor de eerste keer mijn ervaring te proberen delen met jullie over bovenstaande degustatie.
Degustatie ging door in een zaal van restaurant Den Lozen Boer, mooie locatie wat mij betreft.
Allemaal bordeaux wijnen (40 stuks) in primeur 2018.
Eerste keer dat ik mij daarvoor heb ingeschreven.
Voelde mij in het begin wat onwennig (veel bezoekers met keurig pak, dikke auto's) terwijl wij gewoon casual kleren aanhadden en toekwamen met een peugeooke .
/
Maar bij aankomst goed ontvangen door de mevrouw aan de inkom en na 10 minuutjes was het onwennige weg.
Eerste degustatie was de Villemaurine.
Zeer vriendelijke mevrouw die ons de nodige uitleg gaf.
Lekker wijntje mooie middellange afdronk met wat cacao smaak, zeer fruitig ook. 92/100
Tweede was de chateau Meyney.
My god wat een heerlijke wijn is dit, zachte tannines zeer mooie middellange afdronk, beetje romig.
Dikke 95/100 aanrader!!
Derde Chateau La Tour Carnet
Heerlijke wijn lange afdronk, beetje zoet, koffiesmaakje en lekkere rode bessen (cassies), zachte tannines. Dikke 94/100
Vierde was de La Confession
Hier ook wat een heerlijke wijn. Zeer lange afdronk, ik proef er wat kleigrond in (durfde dit niet vermelden aan de verkoper) maar achteraf toch goed gesmaakt. Druivenstokken groeiden in 2 verschillende lagen grond waarvan de onderste laag klei was.
Veel bessen beetje bloemen. Aanrader dikke 95/100
Vijfde Le Clementine de Pape Clement
Viel mij iets minder in de smaak beetje bosbessen, bramen.
89/100
Zesde Pape Clement (rond de 94 euro/fles)
Lekker wijn maar voor mij persoonlijk zijn geld niet waart.
Mooie zachte lange afdronk sigarensmaak
Mooie wijn 92/100
Laatste en ook duurste wijn Chateau Baron Pichon Longueville
Lekkere wijn maar voor mij ook veel te duur (€160)
Mooie zachte lange afdronk, bosbessen een dikke smaak bom wat kersensmaak.
Krachtig wijntje 96/100
Zelf aangekocht La Tour Carnet, Meyney en La Confession.
Voor mij persoonlijk 3 topwijnen.
Er waren nog vele wijnen te proeven maar was wat te laat aangekomen waardoor er geen tijd meer was :-(.
Hopelijk valt mijn eerste samenvatting een beetje mee :-)
Degustatie ging door in een zaal van restaurant Den Lozen Boer, mooie locatie wat mij betreft.
Allemaal bordeaux wijnen (40 stuks) in primeur 2018.
Eerste keer dat ik mij daarvoor heb ingeschreven.
Voelde mij in het begin wat onwennig (veel bezoekers met keurig pak, dikke auto's) terwijl wij gewoon casual kleren aanhadden en toekwamen met een peugeooke .
/
Maar bij aankomst goed ontvangen door de mevrouw aan de inkom en na 10 minuutjes was het onwennige weg.
Eerste degustatie was de Villemaurine.
Zeer vriendelijke mevrouw die ons de nodige uitleg gaf.
Lekker wijntje mooie middellange afdronk met wat cacao smaak, zeer fruitig ook. 92/100
Tweede was de chateau Meyney.
My god wat een heerlijke wijn is dit, zachte tannines zeer mooie middellange afdronk, beetje romig.
Dikke 95/100 aanrader!!
Derde Chateau La Tour Carnet
Heerlijke wijn lange afdronk, beetje zoet, koffiesmaakje en lekkere rode bessen (cassies), zachte tannines. Dikke 94/100
Vierde was de La Confession
Hier ook wat een heerlijke wijn. Zeer lange afdronk, ik proef er wat kleigrond in (durfde dit niet vermelden aan de verkoper) maar achteraf toch goed gesmaakt. Druivenstokken groeiden in 2 verschillende lagen grond waarvan de onderste laag klei was.
Veel bessen beetje bloemen. Aanrader dikke 95/100
Vijfde Le Clementine de Pape Clement
Viel mij iets minder in de smaak beetje bosbessen, bramen.
89/100
Zesde Pape Clement (rond de 94 euro/fles)
Lekker wijn maar voor mij persoonlijk zijn geld niet waart.
Mooie zachte lange afdronk sigarensmaak
Mooie wijn 92/100
Laatste en ook duurste wijn Chateau Baron Pichon Longueville
Lekkere wijn maar voor mij ook veel te duur (€160)
Mooie zachte lange afdronk, bosbessen een dikke smaak bom wat kersensmaak.
Krachtig wijntje 96/100
Zelf aangekocht La Tour Carnet, Meyney en La Confession.
Voor mij persoonlijk 3 topwijnen.
Er waren nog vele wijnen te proeven maar was wat te laat aangekomen waardoor er geen tijd meer was :-(.
Hopelijk valt mijn eerste samenvatting een beetje mee :-)