(20-07-2020 04:33 PM)Vinoco schreef: [ -> ] (17-07-2020 04:10 PM)Vmk schreef: [ -> ]Vanavond eindelijk weer eens goed uit eten. Veel te lang geleden door het corona gebeuren.
We hebben gereserveerd bij Zarzo te Eindhoven. Al een keer of 7 (denk ik) geweest en we keren er sowieso jaarlijks terug op onze huwelijksdatum (zo ook vandaag).
Wat Zarzo enigszins onderscheid van vele andere Michelin restaurants is de ongedwongen sfeer en moderne inrichting (industrieel). Ik heb een hekel aan het oubollige wat vele goede restaurants nog uitstralen. Al verandert dat de laatste jaren gelukkig rap.
De wijnkaart bij Zarzo is ook top. Al ga ik nooit voor specifieke wijnen, maar laat ik me altijd verrassen door het bijbehorende wijnarrangement. Weer zin in!
Hoe is jouw avond geweest? Ben erg benieuwd! Wat dronk je en hoe heb je gegeten?
Wij waren er onverwacht gisteravond....werd een zware avond met 5...
Zo veel wijnen hebben wij niet op en de uitnodiging van gisteravond is denk ik in mijn spam terecht gekomen
Nee, het was fijn. We gingen voor de 6 gangen (ik gruwel van kaasplankjes) met bijbehorende wijnen. We zijn er dus al best vaak geweest, maar vond het nu weer een bovengemiddelde voor Zarzo. Het was meer verrassend dan sommige andere keren. Dus zeer positief. Ik geniet vooral veel, dus noteer vrijwel niets. En aangezien ik vrijwel geen kennis heb van andere wijnen dan vino tinto, sla ik maar gedeeltes op.
We begonnen met een rose cava van pinot noir en dat beviel me prima. Daar kwamen ook de verschillende amuses bij (vaak het leukste gedeelte).
Normaal pakken we daarna pata negra, maar die zijn wij vergeten te bestellen en ze zijn het ook vergeten te vragen.
Daarna een langoustine / tomaat / waterpunt, ceviche stijl. Daarbij geserveerd een Duitse riesling (nabij Stuttgart meen ik me te herinneren).
Vervolgens een gerechtje van eidooier / mossel / zeewier gereserveerd met een chasselas 2018 van Schoffit. Het gerecht deed me denken aan Pure C, en de wijn vond ik er perfect bij passen. Nogmaals, ik heb er geen verstand van, maar een Zwitserse druif die je nauwelijks meer ziet (als ik het goed heb begrepen).
Daarna kabeljauw / sobrasada / koffie met een palomino van Choza.
Gevolgd door zwezerik / paling / knoflook. Zoals jij ongetwijfeld weet heb je vaak zwezerik bij Zarzo, zo ook nu. Dit werd begeleid door de Solera 1954 (oloroso) uit Tarragona.
Daarna kwam het lam / paprika / roomkaas met daarbij (jaja, uitgerekend bij mij) de mencia van Veronica Ortega. Dit was de 2015 Quite. Ze verstonden versteld dat ik veel wist van de mencia en Bierzo
De Quite had ik nog nooit op. Was lekker bij het gerecht, maar niet een grootse mencia en niet een groots jaar. Heb leukere flessen van deze bodega.
Het dessert ben ik even kwijt, maar dat ging samen met een moscat uit Emporda.
Uiteraard daarna nog lekker aan de espresso met friandises.
Ik heb nog nooit zo veel Spaans op bij hun wijnarrangement: 5 van de 7.
Het was weer een heerlijke avond!
Ps. John weet het, maar Adrian Zarzo heeft Spaanse roots. Zegt overigens lang niet alles over hun wijnkaart, want ze hebben top uit alle landen. Vandaar dat het ook meer toeval was dat er deze keer veel Spaans was.
Ps2. Sherry (of sherry gerelateerd) komt wel vaker voorbij in hun arrangementen.