Vorig jaar voor de eerste keer de maand februari volledig alcoholvrij gehouden. Ik was geen gewicht kwijt, sliep niet beter maar zat wel beter in mn vel.
Momenteel wordt er tijdens de week geen alcohol meer gedronken, in combinatie met gezond koken, minder eten en sporten. Wat resulteert in een gewichtsafname van 15kg! Maar tijdens het weekend wordt er hier teveel gedronken...
Meestal starten we met een flesje champagne te openen op vrijdag. Gezellig tetteren over de werkweek, de mis en place voor het avondmaal, de groentjes snijden en beginnen koken. Tegen dat we aan tafel gaan is de fles leeg. Tijdens de maaltijd een glaasje water. Maar dan, het is 19u30 en we gaan naar de zetel
We kunnen nu toch geen water blijven drinken, a neen ik dronk al 1.5l op het werk.
Meestal gaat er dan een flesje wit open omdat die minder voorbereiding vraagt. Er wordt een film opgestart en tegen dat we gaan slapen is de fles ook leeg. Dus dronken we elk 6 glazen, oké over een tijdspanne van 6u, maar tis teveel.
De zaterdag herhalen we dit scenario en de zondag dus nog es.
Met als gevolg dat we tegen zondagavond elk 3 flessen gedronken hebben ofte 18 glazen
, en dan zijn we nog braaf want het zouden er nog es meer durven zijn ook soms
We roken beiden niet en sporten per week gemiddeld 4.5 a 6 uur, dus het is onze enige 'zonde'. Maar we mogen het niet verbloemen, het is echt wel teveel.
Komt nog bij dat mn vrouw evenveel drinkt als ik
, maar ik troost me met de gedachte dat we enkel 'kwaliteitswijnen' drinken
, minder erg voor de lever...