28-06-2021, 06:42 PM
Een domein zonder topic hier.
Bij deze recht gezet.
Een of andere Bourgogne expert van dit forum zal mss wel wat meer uitleg geven.
Ik werd een paar flesjes geleverd door zulk exemplaar, waarvoor veel dank.
Na mijn laatste slokje VDP 2011 van Des Tours had ik zin in meer, liefst iets Bourgondisch (zoals Des Tours zelf ;-) )
Ok, mijn nieuwsgierigheid won het van mijn geduld, eentje geopend van net aangeleverde flessen.
Clerget Chambolle Musigny 2018
Beetje schrik toch, 18 is een atypisch jaar in Bourgogne.
De neus is inderdaad niet Bourgondisch. Blind zou ik denken aan een wijn uit de bvb Baux de Provence, of een top VDP uit de streek zoals Domaine Richeaume, met veel cabernet.
Maar die Richeaume heeft dus wel een schitterende neus.
Peper, wat leder, eerder zwart fruit, donkere kers, gerookte toetsen, laurier.
De mond is toegankelijk, veel fruit en sap, behoorlijk lang, zijdezacht, perfect rijpe tannines, de alcohol is merkbaar naar het einde toe maar zeker niet overdadig, licht bittertje en iets aangenaam groenig in de afdronk.
Blind zou ik dit niet in Bourgogne plaatsen maar wel in de categorie wijnen die ik heel graag drink.
We hadden al Bourgondische Provençalen (Terrebrune, Richeaume) maar nu ook Provençaalse Bourgondiërs.
Voorlopig kan ik daar heel goed mee leven.
En met Imke in beeld smaakt alles sowieso nog net iets beter
Bij deze recht gezet.
Een of andere Bourgogne expert van dit forum zal mss wel wat meer uitleg geven.
Ik werd een paar flesjes geleverd door zulk exemplaar, waarvoor veel dank.
Na mijn laatste slokje VDP 2011 van Des Tours had ik zin in meer, liefst iets Bourgondisch (zoals Des Tours zelf ;-) )
Ok, mijn nieuwsgierigheid won het van mijn geduld, eentje geopend van net aangeleverde flessen.
Clerget Chambolle Musigny 2018
Beetje schrik toch, 18 is een atypisch jaar in Bourgogne.
De neus is inderdaad niet Bourgondisch. Blind zou ik denken aan een wijn uit de bvb Baux de Provence, of een top VDP uit de streek zoals Domaine Richeaume, met veel cabernet.
Maar die Richeaume heeft dus wel een schitterende neus.
Peper, wat leder, eerder zwart fruit, donkere kers, gerookte toetsen, laurier.
De mond is toegankelijk, veel fruit en sap, behoorlijk lang, zijdezacht, perfect rijpe tannines, de alcohol is merkbaar naar het einde toe maar zeker niet overdadig, licht bittertje en iets aangenaam groenig in de afdronk.
Blind zou ik dit niet in Bourgogne plaatsen maar wel in de categorie wijnen die ik heel graag drink.
We hadden al Bourgondische Provençalen (Terrebrune, Richeaume) maar nu ook Provençaalse Bourgondiërs.
Voorlopig kan ik daar heel goed mee leven.
En met Imke in beeld smaakt alles sowieso nog net iets beter