03-09-2021, 10:39 PM
In het kader van m'n eindwerk (jaargangen in rode Bordeaux) had ik verschillende jaargangen van Chateau Montlandrie gekocht om een heuse degustatie te organiseren. Nu staken corona, verbouwingen en gezinsuitbreiding telkens een stokje voor dit plan tot het moment dat de -degustatie in het kader van m'n eindwerk- overbodig werd aangezien m'n eindwerk intussen al lang ingediend is.
Nu bleven die flessen hier staan blinken, actie werd vereist. Dus morgen komt het er eindelijk van, 7 andere vinofielen komen langs en nemen elk een fles mee van een jaartal die ook aanwezig is van Chateau Montlandrie.
De Montlandrie gaat volgende duels aan:
2010 Antoine Pouget (Margaux)
2012 Ch Sociando Mallet (Haut-Medoc)
2013 Ch Beausejour Duffau Lagarosse (St-Emilion)
2014 Ch La Pointe (Pomerol)
2015 La Reserve de Malartic (Pessac-Leognan)
2016 Ch Angludet (Margaux)
2017 Ch de Sales (Pomerol)
2018 Ch Croque Michotte (St-Emilion)
Als ijkwijn starten we met een Sirene de Giscours 15
Op voorhand zal iedereen weten wat de tegenhanger is van de Montlandrie maar de duo's worden blind en in willekeurige volgorde van jaargang geschonken.
Aan de proevers wordt gevraagd om het jaartal eruit te halen en te bepalen wat wat is om dan uiteindelijk een score te geven. Aan de hand van die score zouden we dan een weergave moeten zien van de kwaliteit van de jaargang.
Wordt vervolgd...
Ik wil me misschien ook meteen excuseren voor de opzichtige titel, de laatste tijd heb ik waarschijnlijk iets teveel Lord of the Rings en Game of Thrones gezien
Nu bleven die flessen hier staan blinken, actie werd vereist. Dus morgen komt het er eindelijk van, 7 andere vinofielen komen langs en nemen elk een fles mee van een jaartal die ook aanwezig is van Chateau Montlandrie.
De Montlandrie gaat volgende duels aan:
2010 Antoine Pouget (Margaux)
2012 Ch Sociando Mallet (Haut-Medoc)
2013 Ch Beausejour Duffau Lagarosse (St-Emilion)
2014 Ch La Pointe (Pomerol)
2015 La Reserve de Malartic (Pessac-Leognan)
2016 Ch Angludet (Margaux)
2017 Ch de Sales (Pomerol)
2018 Ch Croque Michotte (St-Emilion)
Als ijkwijn starten we met een Sirene de Giscours 15
Op voorhand zal iedereen weten wat de tegenhanger is van de Montlandrie maar de duo's worden blind en in willekeurige volgorde van jaargang geschonken.
Aan de proevers wordt gevraagd om het jaartal eruit te halen en te bepalen wat wat is om dan uiteindelijk een score te geven. Aan de hand van die score zouden we dan een weergave moeten zien van de kwaliteit van de jaargang.
Wordt vervolgd...
Ik wil me misschien ook meteen excuseren voor de opzichtige titel, de laatste tijd heb ik waarschijnlijk iets teveel Lord of the Rings en Game of Thrones gezien