wijnliefhebbers

Volledige versie: De laatste (?) gokronde
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Het principe kende veel bijval, 't was fun. Ieder kreeg een druif toegewezen en moest daarvan een gepaste wijn zoeken, waarbij niemand iets wist van wat een ander moest doen.
We kregen volkomen anoniem:
0. Een Chenin
1. Een Gamay
2. Een Bobal
3. Een Aglianico
4. Een Merlot
5. Een Syrah
6. Een Pinot Noir

Alvast een paar foto's. Twee wegens te groot.
(24-04-2025 02:05 PM)Rik Martens schreef: [ -> ]Het principe kende veel bijval, 't was fun. Ieder kreeg een druif toegewezen en moest daarvan een gepaste wijn zoeken, waarbij niemand iets wist van wat een ander moest doen.
We kregen volkomen anoniem:
0. Een Chenin
1. Een Gamay
2. Een Bobal
3. Een Aglianico
4. Een Merlot
5. Een Syrah
6. Een Pinot Noir

Alvast een paar foto's. Twee wegens te groot.

Leuk idee!
Ik denk dat de chenin zeker herkend is Big Grin
Uiteraard (door niemand). De wijn kwam dan ook nog eens uit de buurt van Limoux. Wat mij een hele uitleg over Folle Blanche ontlokte omdat ik Pineau de Charente verwarde met Blanquette de Limoux, waardoor ik uiteindelijk in de Muscadet uitkwam (Gros Plant)... Zoals onze leraar wiskunde me destijds wel vaker zei: uw redenering klopt, maar uw uitgangspunt was helemaal fout (ik zal u de helft van de punten geven).

Deze Chenin leek niet op Steen en op niks uit de Loire. Dan wordt het echt wel moeilijk. Niemand dacht zelfs aan Chardonnay.
(Gisteren 08:53 AM)Rik Martens schreef: [ -> ]Uiteraard (door niemand). De wijn kwam dan ook nog eens uit de buurt van Limoux. Wat mij een hele uitleg over Folle Blanche ontlokte omdat ik Pineau de Charente verwarde met Blanquette de Limoux, waardoor ik uiteindelijk in de Muscadet uitkwam (Gros Plant)... Zoals onze leraar wiskunde me destijds wel vaker zei: uw redenering klopt, maar uw uitgangspunt was helemaal fout (ik zal u de helft van de punten geven).

Deze Chenin leek niet op Steen en op niks uit de Loire. Dan wordt het echt wel moeilijk. Niemand dacht zelfs aan Chardonnay.

Ah, jullie wisten de druiven niet op voorhand? Dacht van wel.
Want aangezien t de enige witte was, vandaar mijn witz Tongue
Nee, dat is het plezante, niemand weet wat een ander zal bij hebben, ook niet van welke druif die wijn gemaakt is. Een onschuldige hand duidt dat aan. Zeer vermakelijk, maar tevens ontnuchterend voor een wijnavond...
Koppelingen