wijnliefhebbers
Ridge - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Nieuwe wereld (/forum-29.html)
+--- Forum: Amerika (/forum-53.html)
+--- Discussie: Ridge (/thread-166.html)


Ridge - Venne - 12-01-2010 09:19 PM

Pas de Geyserville 97 in het glas gehad...
Jawadde, stevig spul maar alles in evenwicht!
Zwart fruit , kruidig , teer en natte bos.
Wat Draper doet met deze druif is schiiterend.
Voor mij de bandol van amerika, buiten dat bandol nog altijde de Top is ligt het in hetzelfde wijnprofiel.
Iemand ook al dingen van deze man mogen proeven?


RE: Ridge - vinejo - 12-01-2010 09:33 PM

Nope, maar ik ga wel met u akkoord dat Bandol nog altijde de Top is punk

(ps: wélke druif?)


RE: Ridge - Venne - 12-01-2010 10:24 PM

Tj
Tja , ik dacht dat dat wel duidelijk was... :-)

Vergeten tjien, ZINFANDEL ofc


RE: Ridge - Roeland V - 12-01-2010 11:26 PM

Naar t schijnt zou quasi om het even welke jaargang van de Ridge Montebello u van uw sokken blazen...
Die staat bijzonder hoog op mijn proef-verlanglijstje.
Iemand die deze knaap goed kent ?


RE: Ridge - Peter VdV - 13-01-2010 12:50 AM

Montebello? Da's een Santa Cruz Mountains Cabernet Sauvignon (toch hoofdzakelijk), en geen Zin. Er bestaat ook een poor-man's Monte Bello, de 'Santa Cruz Mountains Cabernet Sauvignon', en die is ook zeker aan te bevelen (te koop bij Portovino in Maldegem voor zo'n 30€ als ik me niet vergis). Die veroudert bovendien ook er goed. Heb hem niet zo lang geleden gedronken van '93, en hij was ronduit schitterend!

Ridge heeft overgens nog een heel aantal andere Zinfandel cuvees(naast Geyserville en Lytton Springs die in Belgie verkrijgbaar zijn: Dusi Ranch, Caboose,... maar die zijn enkel in de States te koop (of zelfs enkel op de Winery). Ook hun Santa Cruz Mountains Chardonnay is een absoluut juweeltje!!
Absoluut aan te bevelen om te bezoeken, zowel in Sonoma als in Cupertino (aan ene kant zicht op de Pacific Ocean, aan de andere kant de San Francisco baai. Eén van de allermooiste lokaties!!!


@ Venne - Gerten - 13-01-2010 07:53 PM

Beter laat dan nooit, proficiat met de gezinsvergroting !


RE: Ridge - Venne - 14-01-2010 12:06 PM

Hey Gerten, een welgemeende thank you!
@Peter , het was de Geyserville dus wel Zinfandel. Of is er ne Geyserville met andere druiven?


RE: Ridge - Peter VdV - 15-01-2010 01:05 PM

By the way, Draper is zeker niet de enige die met zinfandel kan toveren! Seghesio is daarvan een zeer mooi voorbeeld, en dan ook nog tegen een zeer mooie p/q verhouding!!


RE: Ridge - Lieven - 15-01-2010 02:51 PM

Roeland,

Heb deze week de Ridge Monte Bello voor de eerste keer gedronken. Jaargang was 1994. Idd dijk van een wijn, ongeloofelijk hoe rijk & complex die wijn nog was ondanks zijn leeftijd.


RE: Ridge - Peter VdV - 02-02-2010 01:08 PM

@Venne
Nope, Geyserville is Zinfandel wijn. Het is te zeggen een blend met 70% Zinfandel, 18% Carignane, 10% Petite Sirah, 2% Mataro (Mourvedre) in fieldblend met delen van 130 (!!!) jaar oude stokken!!


RE: Ridge - Franzo - 24-04-2013 11:16 PM

Dit weekend de Santa Cruz Mountains 2007 gedronken, op de eerste avond gesloten, weinig expressie in de neus. In de mond wel mooi donker fruit, heel klassiek van snit. Zeker geen typische 'Calicab'. Pas op dag drie liet hij zien wat hij eigenlijk in zijn mars heeft. Nog steeds een vrij ingetogen neus, maar wat een gelaagdheid in de mond! 5-tal jaar te vroeg gedronken. En dan zal hij nog marge hebben...