wijnliefhebbers
Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Bourgogne (/forum-5.html)
+--- Discussie: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot (/thread-1697.html)


Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - nco - 28-02-2012 12:57 PM

Cotes D'Auxerre, Corps de Garde, 2008 (wit)

Zeer, zeer mooie wijn! Mooie complexe minerale neus (kalk), hoog in zuren, fris fruit, alles zeer mooi in balans. Lange & cleane, frisse afdronk! Zo heb ik ze graag!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - doc - 28-02-2012 01:15 PM

Mooi. Te krijgen waar ?


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - nco - 28-02-2012 03:27 PM

Bacchus in Knokke. Totaal uit de richting voor mij, maar toevallig was iemand van de wijnclub in Knokke dit weekend. Het leken ons wel niet de meest competitieve prijzen... Eg de wijnen van Ladeger (zie andere topic) zijn bij Licata ongeveer 2 euro goedkoper...


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 22-10-2013 11:27 PM

Ik dronk vorige week de alligoté en de rode Corps de Garde.
De alligoté vertoonde een enorme finesse en evenwicht met een verbazende afdronk.
De Corps de Garde dronk ik op drie dagen, hij veranderde constant. Van redelijk gesloten en typische Bourgognezuren, naar atypisch eucalyptus en kruidigheid tot een complexe fijnzinnige pinot noir.
Ik kan Nico zijn woorden alleen maar 100% bevestigen. Topdomein in de streek.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Lieven2 - 24-10-2013 10:44 PM

(22-10-2013 11:27 PM)vinejo schreef:  Ik dronk vorige week de alligoté en de rode Corps de Garde.
De alligoté vertoonde een enorme finesse en evenwicht met een verbazende afdronk.
De Corps de Garde dronk ik op drie dagen, hij veranderde constant. Van redelijk gesloten en typische Bourgognezuren, naar atypisch eucalyptus en kruidigheid tot een complexe fijnzinnige pinot noir.
Ik kan Nico zijn woorden alleen maar 100% bevestigen. Topdomein in de streek.

Klinkt zeer boeiend. Gekocht bij Cave De France in Dendermonde?


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 24-10-2013 11:23 PM

(24-10-2013 10:44 PM)Lieven2 schreef:  
(22-10-2013 11:27 PM)vinejo schreef:  Ik dronk vorige week de alligoté en de rode Corps de Garde.
De alligoté vertoonde een enorme finesse en evenwicht met een verbazende afdronk.
De Corps de Garde dronk ik op drie dagen, hij veranderde constant. Van redelijk gesloten en typische Bourgognezuren, naar atypisch eucalyptus en kruidigheid tot een complexe fijnzinnige pinot noir.
Ik kan Nico zijn woorden alleen maar 100% bevestigen. Topdomein in de streek.

Klinkt zeer boeiend. Gekocht bij Cave De France in Dendermonde?

Neen, Olivier Boutelegier heeft dit net binnen...


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Lieven2 - 24-10-2013 11:41 PM

Ah zo, bedankt! Kan ik hieruit afleiden dit je tot zijn selecte groep van 'opinie-proevers' behoort?


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 24-10-2013 11:50 PM

(24-10-2013 11:41 PM)Lieven2 schreef:  Ah zo, bedankt! Kan ik hieruit afleiden dit je tot zijn selecte groep van 'opinie-proevers' behoort?

Eerder tot zijn selecte groep van veelzuipers Wink


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 16-02-2014 04:15 PM

Hier met Gerten aan de alligoté, bevalt alweer zeer goed. Zuivere wijn, citurszeste evenwicht, enfin, goedkoop genieten!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 20-08-2014 02:03 PM

(16-02-2014 04:15 PM)vinejo schreef:  Hier met Gerten aan de alligoté, bevalt alweer zeer goed. Zuivere wijn, citurszeste evenwicht, enfin, goedkoop genieten!

De 2011 alligoté weer geproefd, en weer overtuigd van de topkwaliteit van deze wijnmaker. Ik denk dat het moeilijk is om meer te maken van een alligoté .. Een uitermate frisse neus, met kruidige toetsen, ik denk aan munt en zelf eucalyptus. Dennenhout ook. En citrus en een zilte toets. In de mond helemaal niet zurig, wel een mooie vulling met fraicheur en groene appel in de afdronk. Moet me hier dringend wat van bijkopen...!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Kupers - 19-05-2015 11:02 PM

Ik ben geen fan van sauvignon blanc. Ik kan de druif appreciëren maar het is slechts zelden dat ze echt klikt. een van de zeldzame momenten was toen ik enkele jaren geleden de sauvignon gris van Goisot proefde bij de Wijnmakelaarsunie. Geen overtreden citrustonen, te overdreven frisheid maar een mooie, grassige en diepere neus, gevolg door frisheid in de mond zonder te overheersend te zijn. Topwijn uit een weinig bekende regio, de 2011 was nu al zeer mooi maar je voelt dat hij nog net niet helemaal in balans zit, dus dat belooft voor de toekomst.

Week 11 - Goisot, Saint-Bris Corps de Garde 2011


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 03-10-2015 08:22 PM

Ik kreeg zonet van Vincent de Moury St Bris 2011 blind in het glas.
Serieus, ik gokte op Pascal Cotat Sancerre.
Deze Bourgondische sauvignon blanc heeft alles wat een topSB moet hebben. Enkel de prijs is anders ---> 10tal euro op domein...
Wat een prachtwijn!
91


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - FRANCISPICCART - 03-10-2015 09:18 PM

(03-10-2015 08:22 PM)vinejo schreef:  Ik kreeg zonet van Vincent de Moury St Bris 2011 blind in het glas.
Serieus, ik gokte op Pascal Cotat Sancerre.
Deze Bourgondische sauvignon blanc heeft alles wat een topSB moet hebben. Enkel de prijs is anders ---> 10tal euro op domein...
Wat een prachtwijn!
91

Ik had feitelijk nog nooit een echt lekkere Sauvignon de Saint-Bris noch een lekkere Bourgogne Aligoté gedronken tot ik op een proeverij de wijnen van Goisot voorgeschoteld kreeg. Inderdaad top met een aangenaam prijskaartje! Nooit teleurgesteld geweest in de wijnen van dit domein.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Kupers - 17-12-2015 11:59 PM

Op een recente degustatie kwam ik La Ronce 2012 tegen, een single vineyard pinot noir uit de Côtes d'Auxerre. We gingen door een groot deel van het gamma dat bij de Wijnmakelaarsunie te krijgen is, en het zijn echt wel prachtige wijnen. Enkele flessen La Ronce werden meegenomen, ook al om eens in een blindproeverij te zetten, maar intussen blijft er nog maar eentje over, te goed om te laten liggen, alhowel het zeker een wijn is die nog gemakkelijk 7 à 8 jaar meekan.

Een uitgebreide tasting note op onderstaande link:

Week 34 - Goisot, La Ronce 2012


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot, La Ronce - vinejo - 17-09-2016 02:17 PM

In het glas: La Ronce 2013

De neus bulkt eerst van het rood fruit en de bloemetjes. Heel fijn en elegant. Een 10-tal minuutjes erna verschijnt er een (aangename) stalgeur gekruid met wat grafiet, kaneel en tabak. In de mond is deze wijn verbazend zacht, de tintelende zuurtjes zorgen voor fraicheur. Tóch vermoed ik een zekere chaptalisatie maar het evenwicht is niet verstoord, integendeel, de wijn blijft mooi in balans (hoewel bij een tweede glas het zachtzoetige wel domineert). Mooie afdonk met mineraliteit en kersen.
Een hele mooie pinot uit een Noordelijke streek. Jammer genoeg moet deze topcuvee van het domein ondertussen 25 € kosten in de winkel, waar die vroeger PQ top was wordt dit nu ook een aankoop waarover je eerst eens moet nadenken. De jammere evolutie in Frankrijk waarbij elke betere wijn uit elke streek de laatste jaren enorm in prijs is verhoogd... Sad


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 09-12-2016 11:14 AM

Eergisteren 3 cuvees in het glas.
Cote d Auxerre blanc, een frisse, zelfs zilte chardonnay.
Sauvignon de Saint Bris (Virgula):stond er naast en vond ik nog beter dan de Auxerre. Sommigen twijfelden even welke de chardonnay was doordat ook deze sauvignon meer moelleux had dan de gemiddelde Touraine. Toch haalden de knisperende zuurtjes en de bescheiden vegetaliteit de meesten over de streep.
Cote d Auxerre rood: verrassend donkere kleur, de neus is complex met kruiden, leder, bos, rood fruit. De mond begint zacht maar al gauw komt een prominente bitterheid opzetten, zuurtjes swingen ook nog wat van links naar rechts. Lijkt toch wat op onrijpheid.
Toch kreeg ik gisteren een mail van degene die het restje meehad met de boodschap dat de wijn zich de dag erop al veel drinkbaarder toonde.
Boeiende wijn,, dat is zeker, maar vandaag toch vooral drinken bij een lekkere entrecote.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 13-10-2017 02:56 PM

Gisteren gedronken:

Goisot Gueules de Loup 2013

Let op, komt ie:

[Afbeelding: giphy.gif]

...een LOUPzuivere wijn!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Tienne - 14-10-2017 12:16 PM

(13-10-2017 02:56 PM)vinejo schreef:  Gisteren gedronken:

Goisot Gueules de Loup 2013

Let op, komt ie:

[Afbeelding: giphy.gif]

...een LOUPzuivere wijn!

Hier toevallig gisteren de Goisot exogyra virgula 2015 in het glas.
Zeer boeiende strakke wijn met een vet toetsje! Ook eentje om hyperkinetisch van te worden.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 06-06-2018 01:45 PM

(19-05-2015 11:02 PM)Kupers schreef:  Ik ben geen fan van sauvignon blanc. Ik kan de druif appreciëren maar het is slechts zelden dat ze echt klikt. een van de zeldzame momenten was toen ik enkele jaren geleden de sauvignon gris van Goisot proefde bij de Wijnmakelaarsunie. Geen overtreden citrustonen, te overdreven frisheid maar een mooie, grassige en diepere neus, gevolg door frisheid in de mond zonder te overheersend te zijn. Topwijn uit een weinig bekende regio, de 2011 was nu al zeer mooi maar je voelt dat hij nog net niet helemaal in balans zit, dus dat belooft voor de toekomst.

Week 11 - Goisot, Saint-Bris Corps de Garde 2011

Groot gelijk, Peter!
Ik drink hier momenteel de Corps de Garde St Bris 2014 en ik kan deze makkelijk vergelijken met pakweg een Sancerre van Cotat. Wat een heerlijke wijn!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 13-06-2018 12:56 PM

Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Vince - 16-06-2018 10:23 AM

côtes d'auxerre, rouge, 2015

kleur = donkerrode kers
discrete neus, frisse kers, krijt-mineraal, geen pinot neus en effectief...een vol en rijp maar toch fris mondgevoel, uitgeblanceerde extractie, ik plaats dit blind in de Saumur (zowel op dag 1 als dag 2)

heel lekkere wijn maar voor een paar euro's opteer ik dan toch voor het gamma van de corps de garde

score: 87


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Fre - 29-07-2018 04:40 PM

(13-06-2018 12:56 PM)vinejo schreef:  Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.

Gedronken over 3 dagen. De eerste 2 waren te warm om pinot te drinken dus de fles snel weer in de koelkast. Maar op dag 3 wel op niveau. Eerder ingetogen neus door de koele schenk temperatuur. De wijn komt nooit helemaal open maar toch een ingetogen neus van rood fruit en een heerlijke streep mineraliteit. In de mond ook heel zuiver. Geen grote diepte maar daarvoor is deze wijn ook niet gemaakt. Schön!


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - FRANCISPICCART - 20-08-2018 09:51 PM

Guilhem et Jean-Hugues GOISOT - Saint-Bris - Corps de Garde 2014
100% Sauvignon Gris.
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van dit domein geproefd had. Voor mij vooral aardse, gebrande en rokerige toetsen in de neus. Een ongekende mineraliteit, gekoppeld aan een fijne frisheid maken hiervan een buitengewoon product. Een buitenbeentje dat de doordeweekse Sauvignonliefhebber niet zomaar gaat pruimen. Ik klasseer dit een stuk boven de Sancerres en Pouillys van dezelfde prijsklasse.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 20-08-2018 10:11 PM

(20-08-2018 09:51 PM)FRANCISPICCART schreef:  Guilhem et Jean-Hugues GOISOT - Saint-Bris - Corps de Garde 2014
100% Sauvignon Gris.
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van dit domain geproefd had. Voor mij vooral aardse, gebrande en rokerige toetsen in de neus. Een ongekende mineraliteit, gekoppeld aan een fijne frisheid maken hiervan een buitengewoon product. Een buitenbeentje die de doordeweekse Sauvignonliefhebber niet zomaar gaat pruimen. Ik klasseer dit een stuk boven de Sancerres en Pouillys van dezelfde prijsklasse.

Zeker weten! Ik vergeleek die kwalitatief 5 posts hierboven zelfs met Cotat..
Heb me toen direct 3 flesjes bijbesteld Smile


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Fre - 20-02-2019 03:08 PM

(29-07-2018 04:40 PM)Fre schreef:  
(13-06-2018 12:56 PM)vinejo schreef:  Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.

Gedronken over 3 dagen. De eerste 2 waren te warm om pinot te drinken dus de fles snel weer in de koelkast. Maar op dag 3 wel op niveau. Eerder ingetogen neus door de koele schenk temperatuur. De wijn komt nooit helemaal open maar toch een ingetogen neus van rood fruit en een heerlijke streep mineraliteit. In de mond ook heel zuiver. Geen grote diepte maar daarvoor is deze wijn ook niet gemaakt. Schön!
Een half jaartje later opnieuw Corps de Garde 2013. Rood fruit, beetje bos en ook een aardse toets. Veel verschillende geuren die wijzigen telkens na opschudden. In de mond aangenaam, voldoende structuur, maar toch ook met een zekere strengheid. Nu al lekker maar voor de volgende fles kan ik toch beter ietsje lager wachten...


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - FRANCISPICCART - 05-06-2019 06:31 PM

Sauvignon de Saint-Bris 2015 - Corps de Garde - Goisot
Vandaag mijn eerste Corps de Garde 2015 geopend en weer overtuigd dat hier mooie wijn gemaakt wordt. Deze 2015 spreekt me zelfs nog wat meer aan dan de 2014. Iets ronder en iets floraler dan de 2014 misschien. Zeer verfijnd en complex en heel zuiver, smaakvol en harmonieus. En een beperkt alcoholgehalte wat hem zo verduiveld lekker fris doet overkomen. Gisteren op verplaatsing wat Spaans en Italiaans gedronken met alcoholgehaltes tussen de 14% en de 15,50%. Een echte verademing nu dus voor iemand als ik die steeds onder de 14% probeert te kopen.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 28-06-2019 11:03 AM

(13-06-2018 12:56 PM)vinejo schreef:  Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.

Deze viel zeer in de smaak bij mijn gasten gisteren. Enig schoonheidsfoutje de wat atypisch droge tannine naar de afdronk toe.
Maar voor zijn prijskaartje (evenwel gestegen naar 17 euro) blijft dit toch mooi.
PS: nog steeds biodynamisch trouwens. Cool


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Olivier - 28-06-2019 10:28 PM

(28-06-2019 11:03 AM)vinejo schreef:  
(13-06-2018 12:56 PM)vinejo schreef:  Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.

Deze viel zeer in de smaak bij mijn gasten gisteren. Enig schoonheidsfoutje de wat atypisch droge tannine naar de afdronk toe.
Maar voor zijn prijskaartje (evenwel gestegen naar 17 euro) blijft dit toch mooi.
PS: nog steeds biodynamisch trouwens. Cool

Amai, inderdaad zeer lekker! Het fruit deed me in eerste instantie aan Lignier-Michelot denken, maar in de mond iets strakker, wat meer structuur. Zeer veel drinkplezier! En niets te merken van off toetsen of zo. Gewoon puur pinotplezier.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Fre - 17-07-2019 09:48 PM

(20-02-2019 03:08 PM)Fre schreef:  
(29-07-2018 04:40 PM)Fre schreef:  
(13-06-2018 12:56 PM)vinejo schreef:  Corps de Garde rouge 2013
Heerlijk bourgogneputje in de neus, champignons en aardse toetsen gelardeerd met fijn rood en zelfs zwart bosfruit. Streepje mineraliteit, cacao en muskaatnoot.
Het mondgevoel is sappig, met fijne zuren die de wijn mooi slank houden. Het fruit is op pérfecte rijpheid geplukt, zodat er noch groene, noch zwoele toetsen verschijnen.
De afdronk is zuiver en zacht.
Deze wijn is alweer een bewijs van de topkwaliteit die dit domein brengt, en dit aan nog heel betaalbare prijzen.
Onmiddellijk zes flesjes bijbesteld bij Boutelegier.

Gedronken over 3 dagen. De eerste 2 waren te warm om pinot te drinken dus de fles snel weer in de koelkast. Maar op dag 3 wel op niveau. Eerder ingetogen neus door de koele schenk temperatuur. De wijn komt nooit helemaal open maar toch een ingetogen neus van rood fruit en een heerlijke streep mineraliteit. In de mond ook heel zuiver. Geen grote diepte maar daarvoor is deze wijn ook niet gemaakt. Schön!
Een half jaartje later opnieuw Corps de Garde 2013. Rood fruit, beetje bos en ook een aardse toets. Veel verschillende geuren die wijzigen telkens na opschudden. In de mond aangenaam, voldoende structuur, maar toch ook met een zekere strengheid. Nu al lekker maar voor de volgende fles kan ik toch beter ietsje lager wachten...
Echt lang hen ik niet kunnen wachten voor m’n laatste fles. Alle pinot kenmerken zoals hierboven beschreven maar mss een beetje ‘light’ voor een Corps de garde. Desalniettemin een mooie wijn.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 23-07-2019 01:33 PM

(20-08-2018 10:11 PM)vinejo schreef:  
(20-08-2018 09:51 PM)FRANCISPICCART schreef:  Guilhem et Jean-Hugues GOISOT - Saint-Bris - Corps de Garde 2014
100% Sauvignon Gris.
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van dit domain geproefd had. Voor mij vooral aardse, gebrande en rokerige toetsen in de neus. Een ongekende mineraliteit, gekoppeld aan een fijne frisheid maken hiervan een buitengewoon product. Een buitenbeentje die de doordeweekse Sauvignonliefhebber niet zomaar gaat pruimen. Ik klasseer dit een stuk boven de Sancerres en Pouillys van dezelfde prijsklasse.

Zeker weten! Ik vergeleek die kwalitatief 5 posts hierboven zelfs met Cotat..
Heb me toen direct 3 flesjes bijbesteld Smile

Een van deze drie flesjes geopend drie dagen geleden. Vond m toen wat gesloten( en had ander lekkers openstaan) dus even weggezet in de koelkast.
En zoals bij vele witte kwaliteitswijnen heeft deze zuurstofkuur de wijn enorm deugd gedaan.
In de neus is dit heerlijk fris, met idd die licht ziltige mineraliteit, agrume, citroenspekjes, citroenmelisse, maar ook heel floraal en een exotische toets (lychee?). De mond is perfect in balans, veel fruit met perfecte zuurtjes die de wijn tegelijk zacht en fris maken. De afdronk (met de zuurtjes in retour) is behoorlijk lang.
Wat een heerlijke wijn, perfect in de lommerd van de catalpa.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - wvd - 24-07-2019 10:48 AM

(23-07-2019 01:33 PM)vinejo schreef:  perfect in de lommerd

Het tafelzilver moeten verpanden? Big Grin

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lommerd


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 24-07-2019 11:59 AM

(24-07-2019 10:48 AM)wvd schreef:  
(23-07-2019 01:33 PM)vinejo schreef:  perfect in de lommerd

Het tafelzilver moeten verpanden? Big Grin

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lommerd

Oeps blijkbaar moet het lommerT zijn...
of lommer...
Enfin, een dt- fout zonder werkwoord Big Grin


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - wvd - 24-07-2019 01:21 PM

(24-07-2019 11:59 AM)vinejo schreef:  
(24-07-2019 10:48 AM)wvd schreef:  
(23-07-2019 01:33 PM)vinejo schreef:  perfect in de lommerd

Het tafelzilver moeten verpanden? Big Grin

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lommerd

Oeps blijkbaar moet het lommerT zijn...
of lommer...
Enfin, een dt- fout zonder werkwoord Big Grin

O, ik dacht al, zoo duur is die corps de garde nu toch ook weer niet...Wink


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 04-01-2020 09:12 AM

(23-07-2019 01:33 PM)vinejo schreef:  
(20-08-2018 10:11 PM)vinejo schreef:  
(20-08-2018 09:51 PM)FRANCISPICCART schreef:  Guilhem et Jean-Hugues GOISOT - Saint-Bris - Corps de Garde 2014
100% Sauvignon Gris.
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van dit domain geproefd had. Voor mij vooral aardse, gebrande en rokerige toetsen in de neus. Een ongekende mineraliteit, gekoppeld aan een fijne frisheid maken hiervan een buitengewoon product. Een buitenbeentje die de doordeweekse Sauvignonliefhebber niet zomaar gaat pruimen. Ik klasseer dit een stuk boven de Sancerres en Pouillys van dezelfde prijsklasse.

Zeker weten! Ik vergeleek die kwalitatief 5 posts hierboven zelfs met Cotat..
Heb me toen direct 3 flesjes bijbesteld Smile

Een van deze drie flesjes geopend drie dagen geleden. Vond m toen wat gesloten( en had ander lekkers openstaan) dus even weggezet in de koelkast.
En zoals bij vele witte kwaliteitswijnen heeft deze zuurstofkuur de wijn enorm deugd gedaan.
In de neus is dit heerlijk fris, met idd die licht ziltige mineraliteit, agrume, citroenspekjes, citroenmelisse, maar ook heel floraal en een exotische toets (lychee?). De mond is perfect in balans, veel fruit met perfecte zuurtjes die de wijn tegelijk zacht en fris maken. De afdronk (met de zuurtjes in retour) is behoorlijk lang.
Wat een heerlijke wijn, perfect in de lommerd van de catalpa.

Deze wijn geschonken donderdagavond.
Alweer uitmuntend en ideale begeleider bij de hapjes.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - Vince - 04-01-2020 10:49 AM

toch straf dat één van de beste sauvignon blancs uit de Bourgogne komt, en prijs/kwaliteit moelijk te kloppen, en dan nog biodynamisch

jammer dat ze op het domein niet meer ontvangen om te proeven, kan er wel begrip voor opbrengen, anders gaan de prijzen misschien moeten stijgen

Patrick Essa schreef jaren terug dat St Bris voor hem veruit de meest ondergewaardeerde aoc is. Wie kan hem ongelijk geven.


RE: Ghislaine & Jean-Hugues Goisot - vinejo - 26-05-2023 01:55 PM

(23-07-2019 01:33 PM)vinejo schreef:  
(20-08-2018 10:11 PM)vinejo schreef:  
(20-08-2018 09:51 PM)FRANCISPICCART schreef:  Guilhem et Jean-Hugues GOISOT - Saint-Bris - Corps de Garde 2014
100% Sauvignon Gris.
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van dit domain geproefd had. Voor mij vooral aardse, gebrande en rokerige toetsen in de neus. Een ongekende mineraliteit, gekoppeld aan een fijne frisheid maken hiervan een buitengewoon product. Een buitenbeentje die de doordeweekse Sauvignonliefhebber niet zomaar gaat pruimen. Ik klasseer dit een stuk boven de Sancerres en Pouillys van dezelfde prijsklasse.

Zeker weten! Ik vergeleek die kwalitatief 5 posts hierboven zelfs met Cotat..
Heb me toen direct 3 flesjes bijbesteld Smile

Een van deze drie flesjes geopend drie dagen geleden. Vond m toen wat gesloten( en had ander lekkers openstaan) dus even weggezet in de koelkast.
En zoals bij vele witte kwaliteitswijnen heeft deze zuurstofkuur de wijn enorm deugd gedaan.
In de neus is dit heerlijk fris, met idd die licht ziltige mineraliteit, agrume, citroenspekjes, citroenmelisse, maar ook heel floraal en een exotische toets (lychee?). De mond is perfect in balans, veel fruit met perfecte zuurtjes die de wijn tegelijk zacht en fris maken. De afdronk (met de zuurtjes in retour) is behoorlijk lang.
Wat een heerlijke wijn, perfect in de lommerd van de catalpa.

Laatste flesje van deze 2014, nu toch al 9 jaar oud.
En dat werd je wel gewaar in de neus die redelijk werd gedomineerd door honing. Was dus eerst wat ontgoocheld gezien mijn verwachtingen maar na een tijdje verdwenen de oxidatieve toetsen (of ouderdomstoetsen) en werd het alleen maar beter. De neus werd veel frisser, met agrume, dennenhout, citrus.
De wijn smaakt heerlijk in de mond, schitterend evenwicht, eerst bijna chardonnay gevoel, zeer zalvend, maar dan toch die levendigheid en opwekkende zuurtjes van de sauvignon.
Ik zou niet meer wachten, dit gaat niet meer verbeteren.