wijnliefhebbers
degustatie 1 - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: Onvergetelijke degustaties (/forum-64.html)
+--- Discussie: degustatie 1 (/thread-1911.html)


degustatie 1 - Ruben - 02-06-2012 04:55 PM

Verwacht geen ellenlange proza die Charles Dickens het schaamrood op de wangen zou doen krijgen...we houden het simpel:

5 vrienden, 2 wijnen per man....het resultaat....


1. FRANKRIJK: Pays D'Oc, Maison Mayol 2011, Chardonnay -> De Verdachte Starter

2. BELGIË: Vlaamse Landwijn, Domein De Kluizen 2010, Dornfelder & Zweigelt -> De Lompe Vlaming

3. ITALIË Valpolicella Classico Superiore, Le Bine 2009, Corvina & Rondinella -> De Franse Italiaan

4. ITALIË: Sicilië, Tre Fili 2006, Syrah -> De Syrah die naar zichzelf op zoek is

5. FRANKRIJK: Pauillac, Chateau Haut-Milon 2009, Cabernet Sauvignon &
Merlot -> De Eerlijke Pojak

6. ARGENTINIË: Mendoza, Luigi Bosca 2008, Malbec -> De Amusante Wegdrinker

7. FRANKRIJK: Bourgogne, Jacques Bavard 2009, Pinot Noir -> De Onderschatte Bourgondiër

8. CHINA: Ningxia, Changyu 2010, Cabernet Gernischt -> De Chinees ingesmeerd met Inotiol in Latexpak

9. KROATIË: Srednja i Juzna Dalmacija, Dingac 2007 -> De Verrassende Ex-Joegoslaaf

10. ITALIË: Barolo, Stefano Farina Riserva 1997, Nebiolo -> De Meester


Deze avond werd (laat) afgesloten met heerlijke sigaren uit Nicaragua (met een Cubaans dekblad voor de kenners).

Dit was een eerste degustatie, de volgende keer gaan we per regio werken.... En we starten bij de basis: BORDEAUX. ik hou jullie op de hoogte!


RE: degustatie 1 - carl - 02-06-2012 05:05 PM

(02-06-2012 04:55 PM)Ruben schreef:  Verwacht geen ellenlange proza die Charles Dickens het schaamrood op de wangen zou doen krijgen...we houden het simpel:

5 vrienden, 2 wijnen per man....het resultaat....


1. FRANKRIJK: Pays D'Oc, Maison Mayol 2011, Chardonnay -> De Verdachte Starter

2. BELGIË: Vlaamse Landwijn, Domein De Kluizen 2010, Dornfelder & Zweigelt -> De Lompe Vlaming

3. ITALIË Valpolicella Classico Superiore, Le Bine 2009, Corvina & Rondinella -> De Franse Italiaan

4. ITALIË: Sicilië, Tre Fili 2006, Syrah -> De Syrah die naar zichzelf op zoek is

5. FRANKRIJK: Pauillac, Chateau Haut-Milon 2009, Cabernet Sauvignon &
Merlot -> De Eerlijke Pojak

6. ARGENTINIË: Mendoza, Luigi Bosca 2008, Malbec -> De Amusante Wegdrinker

7. FRANKRIJK: Bourgogne, Jacques Bavard 2009, Pinot Noir -> De Onderschatte Bourgondiër

8. CHINA: Ningxia, Changyu 2010, Cabernet Gernischt -> De Chinees ingesmeerd met Inotiol in Latexpak

9. KROATIË: Srednja i Juzna Dalmacija, Dingac 2007 -> De Verrassende Ex-Joegoslaaf

10. ITALIË: Barolo, Stefano Farina Riserva 1997, Nebiolo -> De Meester


Deze avond werd (laat) afgesloten met heerlijke sigaren uit Nicaragua (met een Cubaans dekblad voor de kenners).

Dit was een eerste degustatie, de volgende keer gaan we per regio werken.... En we starten bij de basis: BORDEAUX. ik hou jullie op de hoogte!

Welkom op het forum, Ruben!

Zeer leuke en internationale degustatie blijkbaar.
Ik heb vorige week die Chinees ook vastgehad in de Delhaize. Heb je daar iets meer info over. De omschrijving klinkt nogal kinky Smile


RE: degustatie 1 - Ruben - 02-06-2012 05:18 PM

Hallo,

De beschrijving slaat vooral op de sterke chemische/medicinale geur....het deed ons wat denken aan kunststof....en de inotiolgeur deed iemand vermoeden dat het om een Zuid-Afrikaanse pinotage ging....de verrassing was groot Smile

In de neus vinden we echter ook wat zwart fruit en bij het proeven komt een zeker kruidigheid boven. Tannines zijn zeker aanwezig maar overheersen niet en op het einde is er een licht zuurtje. Deze wijn drinkt beter dan dat hij ruikt.

"it brings the taste of China to its best" zegt het etiket....dat weten we dan ook weer :-)

Zeker eens leuk om te proberen!


RE: degustatie 1 - doc - 02-06-2012 06:16 PM

Welkom Ruben, ik dronk een paar weken geleden de Chinees van de Delhaize met lesgenoten. Correct maar niet echt lekker. Het etiket op de rug met alle schone uitleg vonden we hilarisch.


RE: degustatie 1 - carl - 02-06-2012 08:48 PM

(02-06-2012 05:18 PM)Ruben schreef:  Hallo,

De beschrijving slaat vooral op de sterke chemische/medicinale geur....het deed ons wat denken aan kunststof....en de inotiolgeur deed iemand vermoeden dat het om een Zuid-Afrikaanse pinotage ging....de verrassing was groot Smile

In de neus vinden we echter ook wat zwart fruit en bij het proeven komt een zeker kruidigheid boven. Tannines zijn zeker aanwezig maar overheersen niet en op het einde is er een licht zuurtje. Deze wijn drinkt beter dan dat hij ruikt.

"it brings the taste of China to its best" zegt het etiket....dat weten we dan ook weer :-)

Zeker eens leuk om te proberen!

Bedankt voor de info , Ruben!


RE: degustatie 1 - don quichotte - 02-06-2012 11:06 PM

@ ruben,

Dit verslag onder beknopte vorm straalt wel uit dat jullie vijf er echt van genoten en bijgeleerd hebben ; en zo moet het zijn!


RE: degustatie 1 - doc - 02-06-2012 11:14 PM

(02-06-2012 11:06 PM)don quichotte schreef:  @ ruben,

Dit verslag onder beknopte vorm straalt wel uit dat jullie vijf er echt van genoten en bijgeleerd hebben ; en zo moet het zijn!

Ik kon het eigenlijk niet beter verwoorden ...er gaat passie van uit en DAT zien we hier graag ! cheers


RE: degustatie 1 - Ruben - 03-06-2012 02:38 PM

(02-06-2012 11:14 PM)dr_magooo schreef:  
(02-06-2012 11:06 PM)don quichotte schreef:  @ ruben,

Dit verslag onder beknopte vorm straalt wel uit dat jullie vijf er echt van genoten en bijgeleerd hebben ; en zo moet het zijn!

Ik kon het eigenlijk niet beter verwoorden ...er gaat passie van uit en DAT zien we hier graag ! cheers

Goeie vrienden en goeie wijn....dat kan nooit mislopen Smile

santé!


RE: degustatie 1 - Bence - 03-06-2012 05:22 PM

Hoe was die barolo? De barolo staat op mijn verlanglijstje maar iedereen zegt dat je dat pas kan apprecieren als je van Chianti houdt!


RE: degustatie 1 - doc - 03-06-2012 05:40 PM

(03-06-2012 05:22 PM)Bence schreef:  Hoe was die barolo? De barolo staat op mijn verlanglijstje maar iedereen zegt dat je dat pas kan apprecieren als je van Chianti houdt!

De bedruiving is totaal verschillend. Maar wel geduld hebben met die Barolo's ! Zijn wijnen om toch wat te laten liggen.


RE: degustatie 1 - Ruben - 03-06-2012 06:46 PM

De Barolo was echt top. Hij kon zelfs nog enkele jaren blijven liggen. In de neus veel hout, wat noten, zeker fruit en zelfs wat aarde-toetsen. Krachtig en gestructureerd en aangenaam in de mond.

De Ripasso Valpolicella was ook goed, iedereen was er wel van overtuigd dat het om een Bordeaux ging. Deze druiven worden na de eerste gisting een tijdje bij de droesem van grote broer Amarone gedaan en dus krijg je voor een relatief lage prijs toch iets van die Amarone klasse!!


RE: degustatie 1 - Mt - 03-06-2012 07:17 PM

(03-06-2012 05:40 PM)dr_magooo schreef:  
(03-06-2012 05:22 PM)Bence schreef:  Hoe was die barolo? De barolo staat op mijn verlanglijstje maar iedereen zegt dat je dat pas kan apprecieren als je van Chianti houdt!

De bedruiving is totaal verschillend. Maar wel geduld hebben met die Barolo's ! Zijn wijnen om toch wat te laten liggen.

Soms oh zo moeilijk. Mijn Asili '05 Barbaresco van Produttori del Barbaresco is ook zo'n geval. Wanneer is deze wijn klaar?


RE: degustatie 1 - Ruben - 03-06-2012 08:58 PM

cellartracker eens proberen....

http://www.cellartracker.com/intro.asp