wijnliefhebbers
Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Bordeaux (/forum-9.html)
+--- Discussie: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru (/thread-2220.html)


Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - de populist - 13-11-2012 06:05 PM

Château Grand Corbin Émilion Grand Cru Classé 2009
Mooie dieprode, ondoorzichtige kleur, rijke en zeer verleidelijke neus met veel rood fruit, rode bloemen, grafiet en ceder. De wijn maakt indruk door een zeer volle smaak, een sappig fruitige aanzet en twee seconden later word je door een immense structuur van tannine en zuur de diepte ingesleept. Zeer lange afdronk waarin de finesse wordt benadrukt. De tannines en zuren zijn mooi omgeven door fruit, maar, vanzelfsprekend, de versmelting is er vandaag nog niet. Dit is een topper in wording! Magnifiek.

Ook bij herproeven een tweetal weken later, weer in het gezelschap van Bordeaux 2009-2010, stak deze wijn er opnieuw met kop en schouders bovenuit (andere wijnen o.a. Zédé de Labergoce 2009, Château de Sales 2009 (ontgoochelend, saai), Admiral de Beychevelle 2010)
Voor mijn part een dikke aanrader!


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Terretoir - 30-11-2013 08:33 PM

In Lidl nu aan 15eu ongeveer.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Jean - 01-12-2013 03:09 PM

(30-11-2013 08:33 PM)Tom T schreef:  In Lidl nu aan 15eu ongeveer.
Pas op: het is wel de 2008 hé.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Terretoir - 04-12-2013 10:04 PM

(01-12-2013 03:09 PM)Jean schreef:  
(30-11-2013 08:33 PM)Tom T schreef:  In Lidl nu aan 15eu ongeveer.
Pas op: het is wel de 2008 hé.

Daar had ik niet op gelet om eerlijk te zijn :-)


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Fre - 07-12-2013 02:06 PM

16,99 EUR blijkbaar. De 2010 op Delhaize Wineworld kost meer dan 27 EUR.
De 2008 toch proberen?


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Johan_Vdd - 09-12-2013 02:26 PM

Ik heb er eentje geproefd en ik was persoonlijk niet echt overtuigd. Ik zou zeggen, probeer er ééntje.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - stijnvn - 10-12-2013 10:26 AM

Ik heb er 3 flesjes gekocht, 16.99€ scherpe prijs toch.
Ben benieuwd ,2008 niet zo een slecht wijnjaar.
In delhaize lag ook nog de 2009 aan 25€ dacht ik.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 25-12-2013 11:21 PM

En nu staat die weer aan 19.99 in de Lidl de 2008 Confused .
Iemand toevallig al eentje opengemaakt ?
Zelf kreeg ik er vandaag drie stuks cadeau .


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Fre - 27-01-2014 09:31 PM

Chateau Grand Corbin Despagnes 2003

Mooie kruidige neus, erg complex ook. Ook wel nadrukkelijke houttoets ih glas. Tannines, zuren en zwart fruit mooi in evenwicht. Peper en laurier ook. Erg knappe wijn die voor mij perfect op dronk was. Heeft nog een paar jaar overschot maar dergelijke wijn mag nog wat tannines hebben. 91ptn


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - vinejo - 27-01-2014 11:12 PM

(27-01-2014 09:31 PM)Fre schreef:  Chateau Grand Corbin Despagnes 2003

Mooie kruidige neus, erg complex ook. Ook wel nadrukkelijke houttoets ih glas. Tannines, zuren en zwart fruit mooi in evenwicht. Peper en laurier ook. Erg knappe wijn die voor mij perfect op dronk was. Heeft nog een paar jaar overschot maar dergelijke wijn mag nog wat tannines hebben. 91ptn

Waren de tannines niet droogtrekkend, Fré? (2003 was soms een moeilijk jaar om ze rijp te krijgen)


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Fre - 27-01-2014 11:34 PM

Vond persoonlijk van niet: maar misschien werden ze door de maaltijd wat uitgevlakt


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - koen - 24-02-2014 01:46 PM

Jo, 't zou misschien beter zijn om de laatste 2 posts onder een aparte topic te steken.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 18-05-2014 09:47 PM

Dit weekend de 2008 in het glas gehad .
Weinig positiefs helaas .
Op de eerste dag vooral het gevoel zowel in de neus als in de mond weinig complex was vooral aan fruit dan wel .
Aan hout weliswaar geen tekort ...

Op de tweede krijg de wijn een mooiere neus maar de mond liet het afweten opnieuw.
Een klein beetje fruit , kruidig en nog steeds te veel hout.

Op dag drie was het weer quasi dezelfde neus maar het beetje fruit die er was ..
Wel ik denk wel dat jullie het snappen . Wel nog steeds hout Wink .

slechte fles ?
gesloten fase ?

In elk geval ik kreeg er een tijd geleden drie van cadeau.
Nog twee te gaan ...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 18-05-2014 10:35 PM

(18-05-2014 09:47 PM)gertjeuh schreef:  Dit weekend de 2008 in het glas gehad .
Weinig positiefs helaas .
Op de eerste dag vooral het gevoel zowel in de neus als in de mond weinig complex was vooral aan fruit dan wel .
Aan hout weliswaar geen tekort ...

Op de tweede krijg de wijn een mooiere neus maar de mond liet het afweten opnieuw.
Een klein beetje fruit , kruidig en nog steeds te veel hout.

Op dag drie was het weer quasi dezelfde neus maar het beetje fruit die er was ..
Wel ik denk wel dat jullie het snappen . Wel nog steeds hout Wink .

slechte fles ?
gesloten fase ?

In elk geval ik kreeg er een tijd geleden drie van cadeau.
Nog twee te gaan ...

Zal hier de komende dagen ook eens één van opendoen, heb hier een kistje 2008 staanWink


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 19-05-2014 06:50 AM

(18-05-2014 10:35 PM)Benz schreef:  
(18-05-2014 09:47 PM)gertjeuh schreef:  Dit weekend de 2008 in het glas gehad .
Weinig positiefs helaas .
Op de eerste dag vooral het gevoel zowel in de neus als in de mond weinig complex was vooral aan fruit dan wel .
Aan hout weliswaar geen tekort ...

Op de tweede krijg de wijn een mooiere neus maar de mond liet het afweten opnieuw.
Een klein beetje fruit , kruidig en nog steeds te veel hout.

Op dag drie was het weer quasi dezelfde neus maar het beetje fruit die er was ..
Wel ik denk wel dat jullie het snappen . Wel nog steeds hout Wink .

slechte fles ?
gesloten fase ?


In elk geval ik kreeg er een tijd geleden drie van cadeau.
Nog twee te gaan ...

Zal hier de komende dagen ook eens één van opendoen, heb hier een kistje 2008 staanWink

thank you laat zeker u bevinding eens weten Wink


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Kris G - 19-05-2014 01:01 PM

nog iets te jong misschien, maar als het echt massa's hout is zal dat niet meer volledig integreren vrees ik


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 19-05-2014 08:53 PM

(19-05-2014 01:01 PM)Kris G schreef:  nog iets te jong misschien, maar als het echt massa's hout is zal dat niet meer volledig integreren vrees ik

Doet me denken aan enkele spaanse kanonnen die ik al in het glas heb .
( het hout gedeelte ) . Hopelijk was het idd te vroeg gedronken en dat het nog wat meer zen evenwicht vind ...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - stijnvn - 20-05-2014 08:53 AM

(19-05-2014 08:53 PM)gertjeuh schreef:  
(19-05-2014 01:01 PM)Kris G schreef:  nog iets te jong misschien, maar als het echt massa's hout is zal dat niet meer volledig integreren vrees ik

Doet me denken aan enkele spaanse kanonnen die ik al in het glas heb .
( het hout gedeelte ) . Hopelijk was het idd te vroeg gedronken en dat het nog wat meer zen evenwicht vind ...

Mij deed hij totaal niet aan een bordeaux denken, had paar dagen ervoor flesje Lyngrove platinum pinotage opengedaan en de afdronk deed me direct aan deze wijn denken. Veel te gesloten en massa's hout, hopelijk met wat tijd komt het goed...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 26-05-2014 08:15 PM

2008 in het glas. Uurtje op voorhand geopend, rood bruine kleur, in de neus valt het nog mee maar in het glas valt hij tegen net zoals hierboven al vermeld werd veel te veel hout. Korte afdronk ook. Doet mij ook niet echt aan een Bordeaux wijn denken. Hopelijk word hij nog wat beter met de jaren want heb hier nog 5 flesjes van liggen. Maar echt mooi zal hij niet worden vrees ik...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 27-05-2014 09:02 PM

Dag 2: De neus nog steeds mooi, zelfs nog iets mooier dan op dag 1, in de mond ook iets beter maar nog steeds veel te veel hout en zuren al is hij toch iets zachter geworden. Nog 2 glaasjes te gaan voor morgen op dag 3 en das geen goed teken!


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 27-05-2014 10:26 PM

Ja is een moeillijke wijn deze 2008 ...
Voor mij was de tweede dag de beste .


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 17-10-2014 11:02 AM

Gisteren de 2009 in het glas, man wat een topper, wijn 2 uurtjes op voorhand geopend. Mooie dieprode kleur, zeer mooie neus, in de mond een mooie volle ronde evenwichtige wijn met mooie tannines. Mooie lange afdronk, wat een verschil met 2008! 91 Slurp


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 31-01-2015 02:58 PM

(26-05-2014 08:15 PM)Benz schreef:  2008 in het glas. Uurtje op voorhand geopend, rood bruine kleur, in de neus valt het nog mee maar in het glas valt hij tegen net zoals hierboven al vermeld werd veel te veel hout. Korte afdronk ook. Doet mij ook niet echt aan een Bordeaux wijn denken. Hopelijk word hij nog wat beter met de jaren want heb hier nog 5 flesjes van liggen. Maar echt mooi zal hij niet worden vrees ik...

Gisteren met een bang hartje mijn 2de fles 2008 geopend. En het is een dikke meevaller geworden ten opzichte van mijn 1ste fles 2008applaus. Wijn nu 4 uur op voorhand geopend+half uurtje karaf gegeven. Rood bruin van kleur. De neus wat fruit beetje kruiden en wat hout. In de mond mooie zachte evenwichtige wijn met mooie zachte tannines en nog een beetje hout maar zeker niet meer storend. Zeer mooie afdronk ook. 89+ Slurp


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 31-01-2015 03:47 PM

(31-01-2015 02:58 PM)Benz schreef:  
(26-05-2014 08:15 PM)Benz schreef:  2008 in het glas. Uurtje op voorhand geopend, rood bruine kleur, in de neus valt het nog mee maar in het glas valt hij tegen net zoals hierboven al vermeld werd veel te veel hout. Korte afdronk ook. Doet mij ook niet echt aan een Bordeaux wijn denken. Hopelijk word hij nog wat beter met de jaren want heb hier nog 5 flesjes van liggen. Maar echt mooi zal hij niet worden vrees ik...

Gisteren met een bang hartje mijn 2de fles 2008 geopend. En het is een dikke meevaller geworden ten opzichte van mijn 1ste fles 2008applaus. Wijn nu 4 uur op voorhand geopend+half uurtje karaf gegeven. Rood bruin van kleur. De neus wat fruit beetje kruiden en wat hout. In de mond mooie zachte evenwichtige wijn met mooie zachte tannines en nog een beetje hout maar zeker niet meer storend. Zeer mooie afdronk ook. 89+ Slurp

Not bad !

Gezien een maand of 8 geleden Tongue
Ik heb die twee flessen ergens helemaal onderaan gelegd met het gedacht van dit komt misschien goed binnen een jaar of 7 Tongue .

thank you om hier even een update over te posten !


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Biff - 10-03-2015 07:58 PM

Heb hier de 2009 liggen, die gaat dit weekend open!
We zijn benieuwd, maar als ik Benz z'n comment lees ben ik er gerust in, laat ons hopenWink


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Kris G - 10-03-2015 08:29 PM

(10-03-2015 07:58 PM)Biff schreef:  Heb hier de 2009 liggen, die gaat dit weekend open!

ik zou er nog wat mee wachten Wink het zou me toch wat verbazen dat een "betere" bdx uit 2009 nu echt op zijn top zou zijn (ik zeg niet dat het niet kan hé Wink )


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Biff - 10-03-2015 09:50 PM

(10-03-2015 08:29 PM)Kris G schreef:  
(10-03-2015 07:58 PM)Biff schreef:  Heb hier de 2009 liggen, die gaat dit weekend open!

ik zou er nog wat mee wachten Wink het zou me toch wat verbazen dat een "betere" bdx uit 2009 nu echt op zijn top zou zijn (ik zeg niet dat het niet kan hé Wink )
Kweet het Kris, maar mn kelder is te jong en ik heb gasten zaterdag.
Samen proberen we maandelijks enkele wijntjes uit...
Ik zag die vandaag liggen en dacht dat is iets voor zaterdagSmile
Of ik zou mn Prieure-Lichine van '96 moeten opendoencheers
Aangezien ik besloten heb de Chateau Talbot 2004 nog te laten rusten...
Heb nog een Clos des Cyste 2003 die mss ook al open kan...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Kris G - 10-03-2015 09:53 PM

die 2e optie lijkt me een veel betere keuze Smile ik wil altijd komen proeven of ie niet gekurkt is of zo Big Grin


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Smaakatleet - 10-03-2015 09:56 PM

(10-03-2015 09:53 PM)Kris G schreef:  die 2e optie lijkt me een veel betere keuze Smile ik wil altijd komen proeven of ie niet gekurkt is of zo Big Grin

thumbsup


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 10-03-2015 09:56 PM

(10-03-2015 09:50 PM)Biff schreef:  
(10-03-2015 08:29 PM)Kris G schreef:  
(10-03-2015 07:58 PM)Biff schreef:  Heb hier de 2009 liggen, die gaat dit weekend open!

ik zou er nog wat mee wachten Wink het zou me toch wat verbazen dat een "betere" bdx uit 2009 nu echt op zijn top zou zijn (ik zeg niet dat het niet kan hé Wink )
Kweet het Kris, maar mn kelder is te jong en ik heb gasten zaterdag.
Samen proberen we maandelijks enkele wijntjes uit...
Ik zag die vandaag liggen en dacht dat is iets voor zaterdagSmile
Of ik zou mn Prieure-Lichine van '96 moeten opendoencheers
Aangezien ik besloten heb de Chateau Talbot 2004 nog te laten rusten...
Heb nog een Clos des Cyste 2003 die mss ook al open kan...

Mmm die Prieuré-Lichine zou wel eens op zijn TOP kunnen zijn nu hoor, één van mijn favoriete Margaux wijnen Slurp. Corbin 2009 is idd. ook een schitterende wijn cheers


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Biff - 10-03-2015 09:56 PM

(10-03-2015 09:53 PM)Kris G schreef:  die 2e optie lijkt me een veel betere keuze Smile ik wil altijd komen proeven of ie niet gekurkt is of zo Big Grin
Altijd welkom Krischeers
(10-03-2015 09:56 PM)Benz schreef:  
(10-03-2015 09:50 PM)Biff schreef:  
(10-03-2015 08:29 PM)Kris G schreef:  
(10-03-2015 07:58 PM)Biff schreef:  Heb hier de 2009 liggen, die gaat dit weekend open!

ik zou er nog wat mee wachten Wink het zou me toch wat verbazen dat een "betere" bdx uit 2009 nu echt op zijn top zou zijn (ik zeg niet dat het niet kan hé Wink )
Kweet het Kris, maar mn kelder is te jong en ik heb gasten zaterdag.
Samen proberen we maandelijks enkele wijntjes uit...
Ik zag die vandaag liggen en dacht dat is iets voor zaterdagSmile
Of ik zou mn Prieure-Lichine van '96 moeten opendoencheers
Aangezien ik besloten heb de Chateau Talbot 2004 nog te laten rusten...
Heb nog een Clos des Cyste 2003 die mss ook al open kan...

Mmm die Prieuré-Lichine zou wel eens op zijn TOP kunnen zijn nu hoor, één van mijn favoriete Margaux wijnen Slurp. Corbin 2009 is idd. ook een schitterende wijn cheers
Kado gekregen van mn pa die Prieure, gedronken op restaurant als kelderrest en was blijkbaar idd top!!
Heeft er dan nog ene voor me gekocht, hoe cool is da!!
Merci pacheers


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Benz - 27-11-2015 02:29 PM

Gisterenavond nogmaals de 2008 van dit Chateau in het glas. Mooie licht wijn om mee te beginnen. Wijn 6 uur op voorhand geopend waarvan 1 uurtje karaf om 5 uur later te kunnen schenken uit de originele fles. Roodbruin van kleur. Neus van rood fruit redelijk wat kruiden, grafiet en veel eik. In de mond een zachte wijn met zeer zachte tannines maar iets te veel hout om echt mooi te zijn. 88.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - dakur - 14-01-2017 04:46 PM

Grand Corbin 2010. Typische GCC van de betere soort (in z'n prijsklasse). Zeer expressieve neus. Nu nog nadruk op grafiet, ceder (zoals in de 2009) en amandel. Op de voet gevolgd door framboos, aarbei en zwarte kers. In de mond hebben de zuren en tannines nog duidelijke de overhand. Heeft nog flesrijping nodig !


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - Jerver - 19-11-2018 06:47 PM

Gisteren de 2009 versie geopend op het verjaardagsfeest van mijn petekend. Ik wou zelf ook graag een cadeau...

Ging direct als opening als een pletwals te werk, veel hout, nog bakjes vol cassis bosbessen en rode bessen, zoethout, tannines meer dan aanwezig. Potentieel, dat zeker, maar een beetje té.
2 uur later al heel wat beter in evenwicht, maar het was toch nog wankel

Vandaag opnieuw in het glas en mmm. Gerookte toets, koffie, tikje sigarenkistje, vers fruit maar nu met mooie toetsen van wat gedroogd fruit, tannines aanwezig en mooi op hun plaats. Lekker!


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - BartS - 18-02-2020 09:05 PM

Zowel de 2015 als 2016 momenteel aan 21 euro bij Delhaize. Interessant?


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - wvd - 19-02-2020 01:44 PM

(18-02-2020 09:05 PM)BartS schreef:  Zowel de 2015 als 2016 momenteel aan 21 euro bij Delhaize. Interessant?

De laatste jaren is GCD een pak minder stroef dan vroeger, maar het blijft voor mij een wat rustieker type, erg geconcentreerd soms, maar wat finesse missend. Als je voldoende geduld hebt en wel houdt van een steviger "boeren" Saint-Emilion is dat aan die prijs zeker geen foute koop.
Maar ik heb zelf enkele oudere flessen liggen en ik kom er nooit toe die open te doen...


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - bowmore - 19-02-2020 02:46 PM

Ik heb noch de 2015 en 2016 gedronken maar indien je ervoor gaat zou ik altijd de 2016 nemen. 2016 is gewoonweg een echt topjaar.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - wvd - 19-02-2020 04:16 PM

(19-02-2020 02:46 PM)bowmore schreef:  Ik heb noch de 2015 en 2016 gedronken maar indien je ervoor gaat zou ik altijd de 2016 nemen. 2016 is gewoonweg een echt topjaar.

Sommigen vinden 2015 in Saint-Emilion een groter jaar. Ik proefde van een aantal GCC's beide jaren naast mekaar en idd bij enkele ging toen mijn voorkeur uit naar 2015, hoewel in 't algemeen mijn voorkeur in grote mate uitgaat naar 2016, naar mijn gevoel het beste jaar ooit (1961 niet jong geproefd...Wink).


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - soiando - 26-12-2020 01:59 PM

Recent de 2012 open getrokken, had er zes dus waarom niet.
Even testen hoe 2012 is voor de rechteroever.

13%alc.
Veel verder in evolutie dan verwacht.
Medium body nog vrij donkere kern met een rood randje.
Middenpallet haalt het nog net, niet te dun of te schraal.

Komt vrij fris over - klassiek dus.
Toch mooi in de neus wat champignons en rood fruit, licht peperig.
Afdronk is niet erg lang.

Naar mijn gevoel de overige flessen de komende 4 jaar uitdrinken dan heb je een degelijke St-Emilion in het glas zonder meer.
Aan 30 euro wel te duur, gelukkig kocht ik deze in promotie.


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - wvd - 26-12-2020 03:05 PM

De eerste Grand Corbin die ik min of meer op niveau vond was 2016, maar zelfs die kwam naar mijn smaak echt niet in de buurt van vele andere St Em's in dezelfde (of lagere prijsklasse) en al zeker niet te vergelijken met de m.i. veel grotere "gewone" Corbin. Maar: er wordt blijkbaar aan gewerkt. Er beweegt trouwens één en ander in Saint-Emilion: Bel-Air Monange (= Belair + Magdelaine) construeert een nieuwe chai op 100m van Berliquet. Dat is recent gekocht door Chanel, je weet wel, de eigenaar van Canon. Bij mijn weten grenzen die wijngaarden niet echt aan mekaar (?), maar is dat een belemmering? Beauséjour Duffau zou verkocht worden aan de eigenaars van Clos Fourtet, dus Nicolas zit hier zonder werk en zal zich dan enkel nog bezig houden met Larcis-Ducasse en Pavie-Macquin zeker? Benieuwd of Brauséjour Duffau en Clos Fourtet ook gaan versmelten en zo ja, onder welke naam, want ook die beiden zijn toch wel erg befaamd. Maar ja, ze zijn ook relatief klein en de markt wordt zo groot....


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - vinejo - 26-12-2020 03:09 PM

(26-12-2020 03:05 PM)wvd schreef:  De eerste Grand Corbin die ik min of meer op niveau vond was 2016, maar zelfs die kwam naar mijn smaak echt niet in de buurt van vele andere St Em's in dezelfde (of lagere prijsklasse) en al zeker niet te vergelijken met de m.i. veel grotere "gewone" Corbin. Maar: er wordt blijkbaar aan gewerkt. Er beweegt trouwens één en ander in Saint-Emilion: Bel-Air Monange (= Belair + Magdelaine) construeert een nieuwe chai op 100m van Berliquet. Dat is recent gekocht door Chanel, je weet wel, de eigenaar van Canon. Bij mijn weten grenzen die wijngaarden niet echt aan mekaar (?), maar is dat een belemmering? Beauséjour Duffau zou verkocht worden aan de eigenaars van Clos Fourtet, dus Nicolas zit hier zonder werk en zal zich dan enkel nog bezig houden met Larcis-Ducasse en Pavie-Macquin zeker? Benieuwd of Brauséjour Duffau en Clos Fourtet ook gaan versmelten en zo ja, onder welke naam, want ook die beiden zijn toch wel erg befaamd. Maar ja, ze zijn ook relatief klein en de markt wordt zo groot....

Ik gok op
Beauséjour Fourtet
of
Clos Duffau.

Dat laatste klinkt meest als een toekomstige cultwijn Wink


RE: Château Grand Corbin Saint Emilion Grand Cru - jr02 - 04-11-2021 11:45 AM

Grand Corbin 2006

Geen klassebak, mist finesse maar toch nog mooi in zijn drinking window al neigt dit toch naar zijn laatste jaren alvorens bergafwaarts te gaan.
Alles mooi versmolten, tannines verdwenen, mist aciditieit, koffie, chocolade, overrijpe frambozen en pot pourri geven dit wijntje toch nog een vol gevoel. Iets vroeger ontkurken had meer genot opgeleverd al laat deze zich vlotjes leegdrinken.