wijnliefhebbers
tsantali, griekenland - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Andere Europese landen (/forum-28.html)
+--- Forum: Griekenland (/forum-81.html)
+--- Discussie: tsantali, griekenland (/thread-2630.html)


tsantali, griekenland - Olivier - 03-06-2013 10:11 PM

Rapsani reserve 2007

Rode wijn van xinomavro, krassato en stravrato, 3 jaar op eik gerijpt.

Direct na het openen serieuze putjesgeur die na een tijdje evolueert naar verf. Er zijn aangenamere aroma's. In de mond een heel zachte wijn, redelijk fruitig maar zacht fruitig, met tannines die mooi opgegaan zijn in het geheel. Nog een klein beetje droogtrekkend. Ondanks de autochtone druiven, kan ik deze wijn eigenlijk het best beschrijven als een ok merlot voor zijn prijs (rode prijs 8€ bij klassewijnen). Hmm, er klopt iets niet in mijn beschrijving...


RE: tsantali, griekenland - vinejo - 04-06-2013 05:29 PM

(03-06-2013 10:11 PM)Olivier schreef:  Rapsani reserve 2007

Rode wijn van xinomavro, krassato en stravrato, 3 jaar op eik gerijpt.

Direct na het openen serieuze putjesgeur die na een tijdje evolueert naar verf. Er zijn aangenamere aroma's. In de mond een heel zachte wijn, redelijk fruitig maar zacht fruitig, met tannines die mooi opgegaan zijn in het geheel. Nog een klein beetje droogtrekkend. Ondanks de autochtone druiven, kan ik deze wijn eigenlijk het best beschrijven als een ok merlot voor zijn prijs (rode prijs 8€ bij klassewijnen). Hmm, er klopt iets niet in mijn beschrijving...

Een ok merlot.. kan ik me wel iets bij voorstellen... Ga de wijn dan ook niét proberen Wink


RE: tsantali, griekenland - Olivier - 04-06-2013 10:12 PM

op dag 2 had ik zo mogelijk nog meer het gevoel merlot aan het drinken te zijn. Met dat verschil dat de wijn nu een stuk dunner over kwam. Heel fruitig nu, met vrij harde zuren. Het zachte van gisteren is weg. Het restje dan ook weggegoten...


RE: tsantali, griekenland - doc - 08-06-2013 02:31 PM

Sombere, robijnrode kleur, gedroogde specerijen, vijgen, pruimen, houttoetsen, redelijk wat zuren. Beetje dun in de mond, het evenwicht is wat zoek. Niet helemaal ons ding hier. We gaan morgen zien.