wijnliefhebbers
smaakproblemen - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: klik hier om bijzonder interessante topics te ontdekken! (/forum-42.html)
+--- Discussie: smaakproblemen (/thread-3237.html)


smaakproblemen - Olivier - 28-02-2014 07:15 PM

Ik heb wat last van verstopte neus en hoest. Tijd van het jaar... maar ik ruik nog en smaak nog. Toch heb ik de indruk dat ik bepaalde smaken er meer uit haal, zoals bitter! Nog mensen die dat al voor gehad hebben? Of drink ik gewoon slechte wijn...


RE: smaakproblemen - shiraz - 28-02-2014 07:38 PM

(28-02-2014 07:15 PM)Olivier schreef:  Ik heb wat last van verstopte neus en hoest. Tijd van het jaar... maar ik ruik nog en smaak nog. Toch heb ik de indruk dat ik bepaalde smaken er meer uit haal, zoals bitter! Nog mensen die dat al voor gehad hebben? Of drink ik gewoon slechte wijn...

Zuur, zoet, zout en bitter proef je met je tong. Slurp je hebt hier uw ( verstopte) neus niet voor nodig


RE: smaakproblemen - 33S - 28-02-2014 09:07 PM

Ik heb dit ook voor gehad toen ik sukkelde met sinusitis. Frisse wijnen gingen er nog in, maar bv. houtgerijpte wijnen smaakten absoluut niet in die periode.


RE: smaakproblemen - Pietn - 28-02-2014 09:48 PM

Idem hier. Juist wijnfestival opt werk en heb een zware valling Sad


RE: smaakproblemen - Dave - 02-03-2014 02:28 PM

(28-02-2014 09:48 PM)Pietn schreef:  Idem hier. Juist wijnfestival opt werk en heb een zware valling Sad

Hier ook een stevige valling. ik heb dan maar besloten om dit weekend geen wijn te drinken: beetje zonde om een goei fles open te doen als je maar de helft proeft/ruikt.


RE: smaakproblemen - Anne - 02-03-2014 04:01 PM

(28-02-2014 07:15 PM)Olivier schreef:  Ik heb wat last van verstopte neus en hoest. Tijd van het jaar... maar ik ruik nog en smaak nog. Toch heb ik de indruk dat ik bepaalde smaken er meer uit haal, zoals bitter! Nog mensen die dat al voor gehad hebben? Of drink ik gewoon slechte wijn...

Absoluut! Ook altijd last van de bittertoetsen die overheersen!


RE: smaakproblemen - Olivier - 02-03-2014 06:44 PM

Goed om weten dat er nog zijn die dit hebben. Ik vond het al raar dat ik plots zoveel bittere wijnen proefde... Dan is het met de bitterheid in de Agiorgitiko die ik beschreven heb misschien wel beter dan ik dacht.