wijnliefhebbers
Domaine Denis Bachelet - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Bourgogne (/forum-5.html)
+--- Discussie: Domaine Denis Bachelet (/thread-3543.html)


Domaine Denis Bachelet - vinejo - 26-07-2014 03:05 PM

Een huis dat bewaarwijnen maakt, zelfs de gewone Bourgogne komt pas tot zijn recht na een jaar of 5.
De Domaine Bachelet, pinot noir 2009 vertoont groene toetsen, alsof er niet is ontsteeld, rokerigheid, aalbessen, mineraliteit. In de mond de eerste dag nog wat moeilijk wegens de zuren, de tweede dag echt veel beter en eigenlijk enorm lekker. Ook hier echter komt de wijn pas tot zijn recht na een slok of twee. Dan krijg je een heerlijk geheel met veel sap maar ook licht bijtende zuurtjes én tannine die de wijn zo mooi spannend houden. Kan zéker nog een jaar of 10 mee...
89


RE: Domaine Bachelet - peter - 26-07-2014 04:00 PM

Zal goed smaken met het gerechtje, al zou een droge pinot gris ook niet misstaan.


RE: Domaine Bachelet - vinejo - 26-07-2014 04:07 PM

(26-07-2014 04:00 PM)peter schreef:  Zal goed smaken met het gerechtje, al zou een droge pinot gris ook niet misstaan.

Inderdaad, misschien zelf beter...!


RE: Domaine Bachelet - Smaakatleet - 26-07-2014 10:02 PM

Lijkt me wel een wijn die ik zou willen proberen .
Waar zou deze te verkrijgen zijn ?

Heb een beetje schrik van Bourgogne wijnen .
Misschien onterecht , maar zeker bevooroordeeld .
Vaak al gehoord dat de prijzen wat duur zijn.


Offtopic :

Ballot millot heb ik 2 adressen gevonden die verdelen .
Helaas (voor mij ) enkel de witte .
En ik was uit op rood ...


RE: Domaine Bachelet - vinejo - 26-07-2014 10:54 PM

Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...


RE: Domaine Bachelet - Smaakatleet - 26-07-2014 11:05 PM

Opnieuw eens rondkijken Smile

Same shit , different wine cheers


RE: Domaine Bachelet - shiraz - 27-07-2014 11:34 AM

(26-07-2014 10:54 PM)vinejo schreef:  Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...

Jo, als het deze wijn is, is hij te verkrijgen bij -->


http://frankfissette.no-ip.biz/default.aspx?Artikel=00091
klik op "Domaine Jean-Claude Bachelet et fils " boven het wijnetiket en je hebt toegang tot het gehele assortiment

http://frankfissette.com/blog-domeinen-streken-wijnen/2014/6/26/domaine-jean-claude-bachelet-et-fils-te-saint-aubin


RE: Domaine Bachelet - vinejo - 27-07-2014 12:08 PM

(27-07-2014 11:34 AM)shiraz schreef:  
(26-07-2014 10:54 PM)vinejo schreef:  Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...

Jo, als het deze wijn is, is hij te verkrijgen bij -->


http://frankfissette.no-ip.biz/default.aspx?Artikel=00091
klik op "Domaine Jean-Claude Bachelet et fils " boven het wijnetiket en je hebt toegang tot het gehele assortiment

http://frankfissette.com/blog-domeinen-streken-wijnen/2014/6/26/domaine-jean-claude-bachelet-et-fils-te-saint-aubin

Die Fissette heeft een heel mooi assortiment, oa een aantal huizen in Macon die we bezichten begin juli (Denogent bvb) maar jammer genoeg is t een andere Bachelet. Degene die ik dronk was Denis. Pas ik even aan in de titel, thank you Shiraz!


RE: Domaine Bachelet - shiraz - 27-07-2014 12:35 PM

(27-07-2014 12:08 PM)vinejo schreef:  
(27-07-2014 11:34 AM)shiraz schreef:  
(26-07-2014 10:54 PM)vinejo schreef:  Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...

Jo, als het deze wijn is, is hij te verkrijgen bij -->


http://frankfissette.no-ip.biz/default.aspx?Artikel=00091
klik op "Domaine Jean-Claude Bachelet et fils " boven het wijnetiket en je hebt toegang tot het gehele assortiment

http://frankfissette.com/blog-domeinen-streken-wijnen/2014/6/26/domaine-jean-claude-bachelet-et-fils-te-saint-aubin

Die Fissette heeft een heel mooi assortiment, oa een aantal huizen in Macon die we bezichten begin juli (Denogent bvb) maar jammer genoeg is t een andere Bachelet. Degene die ik dronk was Denis. Pas ik even aan in de titel, thank you Shiraz!

--> http://www.art-et-terroirs.be/domaine-denis-bachelet.php
is blijkbaar uitverkocht, je kan wel voor de volgende jaargang reserveren


RE: Domaine Bachelet - vinejo - 27-07-2014 01:32 PM

(27-07-2014 12:35 PM)shiraz schreef:  
(27-07-2014 12:08 PM)vinejo schreef:  
(27-07-2014 11:34 AM)shiraz schreef:  
(26-07-2014 10:54 PM)vinejo schreef:  Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...

Jo, als het deze wijn is, is hij te verkrijgen bij -->


http://frankfissette.no-ip.biz/default.aspx?Artikel=00091
klik op "Domaine Jean-Claude Bachelet et fils " boven het wijnetiket en je hebt toegang tot het gehele assortiment

http://frankfissette.com/blog-domeinen-streken-wijnen/2014/6/26/domaine-jean-claude-bachelet-et-fils-te-saint-aubin

Die Fissette heeft een heel mooi assortiment, oa een aantal huizen in Macon die we bezichten begin juli (Denogent bvb) maar jammer genoeg is t een andere Bachelet. Degene die ik dronk was Denis. Pas ik even aan in de titel, thank you Shiraz!

--> http://www.art-et-terroirs.be/domaine-denis-bachelet.php
is blijkbaar uitverkocht, je kan wel voor de volgende jaargang reserveren

Shiraz, beter dan Google! applaus


RE: Domaine Denis Bachelet - peter - 27-07-2014 03:48 PM

Zeker doen , jean claude bachelet is topdomein uit saint aubin. Zijn jonge gasten die vooruitwillen. . Ook geweldige collectie chardonnay, helaas zeer duur geworden.


RE: Domaine Bachelet - Smaakatleet - 27-07-2014 04:54 PM

(27-07-2014 01:32 PM)vinejo schreef:  
(27-07-2014 12:35 PM)shiraz schreef:  
(27-07-2014 12:08 PM)vinejo schreef:  
(27-07-2014 11:34 AM)shiraz schreef:  
(26-07-2014 10:54 PM)vinejo schreef:  Is voor mij meegebracht door een Bourgogne-maat, weet niet of ie hier wordt verdeeld...

Jo, als het deze wijn is, is hij te verkrijgen bij -->


http://frankfissette.no-ip.biz/default.aspx?Artikel=00091
klik op "Domaine Jean-Claude Bachelet et fils " boven het wijnetiket en je hebt toegang tot het gehele assortiment

http://frankfissette.com/blog-domeinen-streken-wijnen/2014/6/26/domaine-jean-claude-bachelet-et-fils-te-saint-aubin

Die Fissette heeft een heel mooi assortiment, oa een aantal huizen in Macon die we bezichten begin juli (Denogent bvb) maar jammer genoeg is t een andere Bachelet. Degene die ik dronk was Denis. Pas ik even aan in de titel, thank you Shiraz!

--> http://www.art-et-terroirs.be/domaine-denis-bachelet.php
is blijkbaar uitverkocht, je kan wel voor de volgende jaargang reserveren

Shiraz, beter dan Google! applaus


Niet normaal e de Shiraz !

Spijtig dat de wijn uitverkocht is ...


RE: Domaine Denis Bachelet Cotes de Nuits villages 2009 - vinejo - 20-03-2015 09:35 PM

In het glas de Cotes de Nuits Villages 2009.
Kleur zie ik niet duidelijk, t is tamelijk donker tijdens ons televisieavondje (de aflevering van Homeland van vorige week). Vee ruikt en proeft en zegt, zonder het kleur te zien, onmiddellijk "Bourgogne". Smile
Ik steek ook mijn neus in het glas en ruik asbak, asperge en rode besjes. Zeer origineel aroma voorwaar. En I like it.
Toch wat schrik voor een slok (zullen de Bacheletzuurtjes weer voor gaten in mijn kousen zorgen?) maar dat valt dik mee. De wijn is zacht en evenwichtig, zuurtjes zijn aanwezig maar behoorlijk mild voor dit huis. Anderzijds, t is 2009 natuurlijk. Wel een bittertje (wat normaal is, dacht dat ze niet (volledig) ontstelen.
Vee vond vooral dat mondgevoel typisch Bourgondisch, "dun" noemt ze het maar toch wordt hier niet "mager" mee bedoeld.
De wijn is fris, niet superlang en niet supercomplex, maar heeft wel een zeer hoog ikwilnog- gehalte.
89


RE: Domaine Denis Bachelet Cotes de Nuits villages 2009 - don quichotte - 20-03-2015 10:39 PM

(20-03-2015 09:35 PM)vinejo schreef:  ..................................
Vee vond vooral dat mondgevoel typisch Bourgondisch, "dun" noemt ze het maar toch wordt hier niet "mager" mee bedoeld.
.............................

Moet ik onthouden. Vee heeft precies al veel ervaring in het beoordelen van Bourgognes.Rolleyes
Veel Bourgognes hebben een gebrek aan materie zeker in de magere jaren.
Dat wil niet zeggen dat ze met een juiste balans aan materie en aciditeit tot wijnen met finesse kunnen uitgroeien.


RE: Domaine Denis Bachelet Cotes de Nuits villages 2009 - Olivier - 21-03-2015 02:02 PM

(20-03-2015 10:39 PM)don quichotte schreef:  
(20-03-2015 09:35 PM)vinejo schreef:  ..................................
Vee vond vooral dat mondgevoel typisch Bourgondisch, "dun" noemt ze het maar toch wordt hier niet "mager" mee bedoeld.
.............................

Moet ik onthouden. Vee heeft precies al veel ervaring in het beoordelen van Bourgognes.Rolleyes
Veel Bourgognes hebben een gebrek aan materie zeker in de magere jaren.
Dat wil niet zeggen dat ze met een juiste balans aan materie en aciditeit tot wijnen met finesse kunnen uitgroeien.

Even off-topic, maar Don, welke bourgognes vind jij lekker?


RE: Domaine Denis Bachelet Cotes de Nuits villages 2009 - vinejo - 22-03-2015 06:56 PM

(20-03-2015 09:35 PM)vinejo schreef:  In het glas de Cotes de Nuits Villages 2009.
Kleur zie ik niet duidelijk, t is tamelijk donker tijdens ons televisieavondje (de aflevering van Homeland van vorige week). Vee ruikt en proeft en zegt, zonder het kleur te zien, onmiddellijk "Bourgogne". Smile
Ik steek ook mijn neus in het glas en ruik asbak, asperge en rode besjes. Zeer origineel aroma voorwaar. En I like it.
Toch wat schrik voor een slok (zullen de Bacheletzuurtjes weer voor gaten in mijn kousen zorgen?) maar dat valt dik mee. De wijn is zacht en evenwichtig, zuurtjes zijn aanwezig maar behoorlijk mild voor dit huis. Anderzijds, t is 2009 natuurlijk. Wel een bittertje (wat normaal is, dacht dat ze niet (volledig) ontstelen.
Vee vond vooral dat mondgevoel typisch Bourgondisch, "dun" noemt ze het maar toch wordt hier niet "mager" mee bedoeld.
De wijn is fris, niet superlang en niet supercomplex, maar heeft wel een zeer hoog ikwilnog- gehalte.
89

Tweede dag was de asbak nog aanwezig, derde dag (nu) is dit aroma totaal verdwenen en vervangen door fijn rood fruit en minerale toetsen. In de mond nu gewoonweg heerlijk, een evenwicht en finesse die bijna enkel in Bourgogne kan worden bereikt.
Conclusie: veel te vroeg geopend.


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 22-06-2016 06:58 PM

De pinot noir 2008 in het glas.
Eergisteren geopend, na proeven onmiddellijk weer weggezet. Wijn had tijd nodig.
En inderdaad, gisteren al zeer genietbaar.
Vandaag nog beter, ik zou het zo willen uitdrukken:
Pure elegantie in een subtiel evenwicht.
Of om het als de Beotiër die ik eigenlijk ben te zeggen:
Verdoeme da s goe!
En ik smijt er nog een Man man man! tegenaan!
Man man man!

89-90


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 25-06-2016 09:44 AM

weer eens het bewijs dat 2008 een moeilijk maar onderschat millésime is, toch zeker bij de goede wijnbouwers. Als een gewone bourgogne dit geeft na 8 jaar rijping, dan weet ik waarom ik met m'n pollen afblijf van de gevrey villages en de 1 cru les corbeaux. Het moet ook gezegd dat bij Bachelet de wijnen laatboeiers zijn. Ik dacht dat deze 2008 op het domein 10 euro kostte (de 2013 was al 15 euro...).


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 06-09-2017 10:54 PM

Bourgogne pinot noir 2009
na mijn vineuze zomerslaap - die zich beperkt tot het nuttigen van lokale bieren (ook een ontdekking), rosé en aligoté - komt met het vallen van het blad én het afkoelen van de kelder de goesting weer boven om rode Bourgognes te openen. En waarom niet starten onderaan de AOC ladder. Deze rakker is mooi in zijn eenvoud, evenwichtig, voldoende body (2009) en nog verrassend fijne zuren, in de afdronk een verfrissende ijzer-achtige (niet storend) toets
score 86+


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 29-07-2018 06:27 PM

Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91


RE: Domaine Denis Bachelet - don quichotte - 29-07-2018 06:46 PM

(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Brochon; een territorium dat ik vroeger niet alleen apprecieerde voor wijn maar ook voor andere mogelijkheden op sportief vlak. Cool


RE: Domaine Denis Bachelet - wvd - 30-07-2018 11:55 AM

(29-07-2018 06:46 PM)don quichotte schreef:  
(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Brochon; een territorium dat ik vroeger niet alleen apprecieerde voor wijn maar ook voor andere mogelijkheden op sportief vlak. Cool

De Routiers is dicht intussen... nono
(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Het zuidelijk deel van Brochon heeft trouwens recht op de Gevrey appelatie, maar ook aan de noordkant liggen heel mooie terroirs. Eén van Fournier's mooiste wijnen komt trouwens uit Brochon. Blij dat je 2013 vermeld, door velen nog altijd als een minder jaar beschouwd, maar ik hou er erg van, zeer rasvolle wijnen.


RE: Domaine Denis Bachelet - don quichotte - 30-07-2018 01:06 PM

(30-07-2018 11:55 AM)wvd schreef:  
(29-07-2018 06:46 PM)don quichotte schreef:  
(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Brochon; een territorium dat ik vroeger niet alleen apprecieerde voor wijn maar ook voor andere mogelijkheden op sportief vlak. Cool

De Routiers is dicht intussen... nono

Het gaat over rotsklimmen wvd. Dit is nog altijd mogelijk in het natuurdomein " Combe de Brochon"
Ook in Fixin en Chambolle zijn er nog klimmassieven.Wink


RE: Domaine Denis Bachelet - wvd - 30-07-2018 03:13 PM

(30-07-2018 01:06 PM)don quichotte schreef:  Het gaat over rotsklimmen wvd. Dit is nog altijd mogelijk in het natuurdomein " Combe de Brochon"
Ook in Fixin en Chambolle zijn er nog klimmassieven.Wink

Oh... Big Grin


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 02-11-2018 06:39 PM

Gevrey Chambertin Vieilles vignes 2008

In moeilijke jaren wordt het kaf van het koren gescheiden. Ook hier met deze knaap. In de neus wat ijzer, licht animaal, aards en ook een mooi boeketje rood fruit die er achter zit. In de mond voldoende fruit en structuur, met nog redelijk prominente tannines. Licht bittertje verraadde het jaartal. Geen partij voor de Cherbaudes 2010 van Boillot, maar da's vrij normaal, lijkt me. Toch schoon hoor!


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 03-11-2018 02:52 PM

(02-11-2018 06:39 PM)Fre schreef:   Gevrey Chambertin Vieilles vignes 2008

In moeilijke jaren wordt het kaf van het koren gescheiden. Ook hier met deze knaap. In de neus wat ijzer, licht animaal, aards en ook een mooi boeketje rood fruit die er achter zit. In de mond voldoende fruit en structuur, met nog redelijk prominente tannines. Licht bittertje verraadde het jaartal. Geen partij voor de Cherbaudes 2010 van Boillot, maar da's vrij normaal, lijkt me. Toch schoon hoor!

De soms storende vegetale toets was bij deze Bachelet niét aanwezig. Wel het Bourgondisch putje. Ik vond dit in de mond heel fijn, geciseleerd, behoorlijk lang, met inderdaad zuurtjes en tannines die ons richting 2008 leidden. Intellectuele wijn, perfect dus om aan Oli en mij te schenken Cool Btw, aan 30 euro is dit pq nog net ok, vandaag vind je dit echter niet meer onder de 50....


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 02-12-2018 01:52 PM

(02-11-2018 06:39 PM)Fre schreef:   Gevrey Chambertin Vieilles vignes 2008

In moeilijke jaren wordt het kaf van het koren gescheiden. Ook hier met deze knaap. In de neus wat ijzer, licht animaal, aards en ook een mooi boeketje rood fruit die er achter zit. In de mond voldoende fruit en structuur, met nog redelijk prominente tannines. Licht bittertje verraadde het jaartal. Geen partij voor de Cherbaudes 2010 van Boillot, maar da's vrij normaal, lijkt me. Toch schoon hoor!

Opnieuw deze wijn in t glas. Zeer aards van neus. Nu iets meer zwart bosfruit. Truffel. In de mond een strakke wijn met mooie zuren. correcte lengte. Bittertje. Ging perfect bij het stukje everzwijn. Zal wel niet meer verbeteren denk k.


RE: Domaine Denis Bachelet - wvd - 02-12-2018 02:57 PM

(02-12-2018 01:52 PM)Fre schreef:  Zal wel niet meer verbeteren denk k.
Ik ken deze wijn niet, maar ik zie niet in waarom niet. 2008 lijkt me zelfs een jaar voor de (zeer) lange termijn.


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 02-12-2018 03:05 PM

(02-12-2018 02:57 PM)wvd schreef:  
(02-12-2018 01:52 PM)Fre schreef:  Zal wel niet meer verbeteren denk k.
Ik ken deze wijn niet, maar ik zie niet in waarom niet. 2008 lijkt me zelfs een jaar voor de (zeer) lange termijn.
Tertiaire toetsen piepen al om de hoek. Kan wel nog even mee maar of dit echt nog veel gaat beteren... is ook een kwestie van smaak denk k. Dode bladeren is niet iets wat ik in een Bourgogne zoek. Deze wijn is nog niet in deze fase maar mss wel binnenkort. Heb nog een flesje die ik mss wat langer ga bewaren.


RE: Domaine Denis Bachelet - wvd - 02-12-2018 03:19 PM

(03-11-2018 02:52 PM)vinejo schreef:  : Btw, aan 30 euro is dit pq nog net ok, vandaag vind je dit echter niet meer onder de 50....

@Jo: Niet van dit domein, maar bij ons vind je nog Gevrey's onder € 50: Fournier 2012 of 2013 zelfs onder € 40. Ook Galeyrand: En Billard 2013 onder € 40 en En Billard 2014 / 2015 (!) en En Croisette VV nog net onder € 50. Maar in 2016 zitten die er al boven Sad
(02-12-2018 03:05 PM)Fre schreef:  
(02-12-2018 02:57 PM)wvd schreef:  
(02-12-2018 01:52 PM)Fre schreef:  Zal wel niet meer verbeteren denk k.
Ik ken deze wijn niet, maar ik zie niet in waarom niet. 2008 lijkt me zelfs een jaar voor de (zeer) lange termijn.
Tertiaire toetsen piepen al om de hoek. Kan wel nog even mee maar of dit echt nog veel gaat beteren... is ook een kwestie van smaak denk k. Dode bladeren is niet iets wat ik in een Bourgogne zoek. Deze wijn is nog niet in deze fase maar mss wel binnenkort. Heb nog een flesje die ik mss wat langer ga bewaren.

Ah ja, OK. Ik ben daar ook niet echt naar op zoek om eerlijk te zijn.


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 20-12-2018 03:42 PM

Cote de Nuits Villages 2012

Mijn gast D. knapte volledig af op het aroma net na openen. Zeer herkenbaar Bachelet, asbak a gogo. Maar in de mond vond ik dit meteen al heel heel mooi.
Tweede dag bevestigde deze wijn compleet, aroma al veel minder uitgesproken, mineralig nu, maar vooral in de mond is dit gewoonweg...perfect.
Dit bevestigt niet alleen de kwaliteit van Bachelet, maar meer nog de kwaliteit van de jaargang 2012 in Bourgogne.
91


RE: Domaine Denis Bachelet - Smaakatleet - 20-12-2018 04:14 PM

(20-12-2018 03:42 PM)vinejo schreef:  Cote de Nuits Villages 2012

Mijn gast D. knapte volledig af op het aroma net na openen. Zeer herkenbaar Bachelet, asbak a gogo. Maar in de mond vond ik dit meteen al heel heel mooi.
Tweede dag bevestigde deze wijn compleet, aroma al veel minder uitgesproken, mineralig nu, maar vooral in de mond is dit gewoonweg...perfect.
Dit bevestigt niet alleen de kwaliteit van Bachelet, maar meer nog de kwaliteit van de jaargang 2012 in Bourgogne.
91

Onlangs ook zeer positief bevallen een 2012. Was wel een Beaune.
De wijn werd ruim op voorhand geopend, en kwam beter in het glas.


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 21-12-2018 10:49 AM

de Cdn villages komt bij Denis B. van een perceel in Brochon dat grenst aan Gevrey
Het kwaliteitsverschil tussen de Cdn villages en de Gevrey is relatief klein t.o.v. prijsverschil (80%), maar met enkel het laagste prijssegment aan te kopen bekomt men geen allocaties meer... .

Mijn ervaring bij de heel goede wijnbouwers is dat de Cdn villages prijs/kwaliteit van het mooiste is dat ze te bieden hebben.

En 2012 is een bijzonder interessant maar heterogeen jaar ("un millésime de vigneron")


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 21-12-2018 12:56 PM

(21-12-2018 10:49 AM)Vince schreef:  maar met enkel het laagste prijssegment aan te kopen bekomt men geen allocaties meer... .

Allez Vince, het omgekeerde is toch waar? De Grand cru s en duurdere premiers zijn toch de eerste wijnen die steeds uitverkocht zijn? Soms moét je zelfs een lagere aop aankopen bij elke premier cru die je wenst (cfr Forey)


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 21-12-2018 03:08 PM

inderdaad Jo, volledig juist
zo gesteld is mijn quote verwarrend, maar wat ik hier eigenlijk bedoelde is dat bij de enkele 'topnamen' die ik zelf bezoek en die nog de moeite nemen om enkele particuliere klanten te blijven ontvangen (type Bachelet, Barthod) niet kan blijven langsgaan, alles proeven om dan enkel de generieke en regionale aoc's te bestellen...


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 13-05-2019 09:22 PM

ik les net de post over Vdp des Tours in het koele 2013 terwijl ik nip aan deze Bourgogne 2013
wat een genot van ragfijne frisse verfijnde tannines, prachtige zuurtjes, licht rood fruit, subtiel krijttoetsje, mooie lengte, behoorlijke afdronk, veruit de beste generieke bourgogne die ik van eender welk domein ooit geproefd heb; de reden is wellicht dat ik zelfs de generieke bourgognes meestal té vroeg drink en dat 2013 zich net dat tikkeltje sneller onthult


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 17-01-2020 10:10 PM

Gevrey Chambertin Vieilles vignes 2008
Voor mij perfect op dronk. Nog steeds dat aardse, wat bosgrond maar zeker nog voldoende fruit. Eerder zwart fruit. Zelfs wat zeste. Voldoende materie doch overstijgt niet echt zijn pedigree. Deze wijn heeft zeker ook finesse. Hier kan ik van genieten!


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 17-01-2020 11:43 PM

(17-01-2020 10:10 PM)Fre schreef:  Gevrey Chambertin Vieilles vignes 2008
Voor mij perfect op dronk. Nog steeds dat aardse, wat bosgrond maar zeker nog voldoende fruit. Eerder zwart fruit. Zelfs wat zeste. Voldoende materie doch overstijgt niet echt zijn pedigree. Deze wijn heeft zeker ook finesse. Hier kan ik van genieten!

Hopelijk nog wat over voor morgen, ben benieuwd hoe die evolueert (denk dat ie nog fijner wordt)


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 18-01-2020 06:56 PM

Neen, alles opgedronken


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 13-05-2020 10:19 PM

Gevrey Chambertin VV 2011
Bachelet kan soms wat asperges in de neus hebben. Meestal gaat dat er wel uit. Mijn vrees was dus dat het dit keer in een moeilijk jaar wel weer prijs zou kunnen zijn. En inderdaad. maar dit keer waren 't geen asperges, wel een allegaartje van alles wat groen is (gebladerte, takken,...). Totaal niet aangenaam. Het mondgevoel was wel nog ok, voller en ook rijper dan ik verwachte op basis van de neus. Maar neen, deze knaap zou nog wel een kans krijgen maar niet meer diezelfde dag.

Een dagje later was er veel meer evenwicht. Het donkere fruit en de grafiet werden nog steeds gecountered door het vegetale. Maar het was wel in balans deze keer. Je zou zelfs kunnen stellen dat het een extra pigment gaf. Het mondgevoel was behoorlijk vol, waarbij het zwarte én rode fruit dit keer het samenspel leidden met een mooie onderbouw van voldoende zuren en structuur. De tannines geven toch een lichte droogtrekking op 't einde. Maar na dag 1 mochten we toch niet klagen. Dit is niet de beste Bachelet maar wel ok op basis van dag 2. Ik onthoud ook dat kelderrust nog nodig zal zijn om alles meer te laten integreren.


RE: Domaine Denis Bachelet - Olivier - 14-05-2020 07:55 AM

(13-05-2020 10:19 PM)Fre schreef:  Gevrey Chambertin VV 2011
Bachelet kan soms wat asperges in de neus hebben. Meestal gaat dat er wel uit. Mijn vrees was dus dat het dit keer in een moeilijk jaar wel weer prijs zou kunnen zijn. En inderdaad. maar dit keer waren 't geen asperges, wel een allegaartje van alles wat groen is (gebladerte, takken,...). Totaal niet aangenaam. Het mondgevoel was wel nog ok, voller en ook rijper dan ik verwachte op basis van de neus. Maar neen, deze knaap zou nog wel een kans krijgen maar niet meer diezelfde dag.

Een dagje later was er veel meer evenwicht. Het donkere fruit en de grafiet werden nog steeds gecountered door het vegetale. Maar het was wel in balans deze keer. Je zou zelfs kunnen stellen dat het een extra pigment gaf. Het mondgevoel was behoorlijk vol, waarbij het zwarte én rode fruit dit keer het samenspel leidden met een mooie onderbouw van voldoende zuren en structuur. De tannines geven toch een lichte droogtrekking op 't einde. Maar na dag 1 mochten we toch niet klagen. Dit is niet de beste Bachelet maar wel ok op basis van dag 2. Ik onthoud ook dat kelderrust nog nodig zal zijn om alles meer te laten integreren.

Mooie TN!


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 14-05-2020 07:55 PM

thank you


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 22-10-2020 01:26 PM

(13-05-2019 09:22 PM)Vince schreef:  ik les net de post over Vdp des Tours in het koele 2013 terwijl ik nip aan deze Bourgogne 2013
wat een genot van ragfijne frisse verfijnde tannines, prachtige zuurtjes, licht rood fruit, subtiel krijttoetsje, mooie lengte, behoorlijke afdronk, veruit de beste generieke bourgogne die ik van eender welk domein ooit geproefd heb; de reden is wellicht dat ik zelfs de generieke bourgognes meestal té vroeg drink en dat 2013 zich net dat tikkeltje sneller onthult

Ik opende gisteren de Bourgogne 2014 van Bachelet.

Wat een wijn!!
Ik herken perfect wat Vince over de 2013 schreef.
Finesse en elegantie, gewoonweg top!

Dit is beter dan zowat alle Pommard premier cru die ik al mocht drinken.
Misschien zelfs beter dan vele premier cru’s tout court.
Perfect ook in de stijl waar Oli het onlangs over had.

Man, dat was genieten. Weet niet hoeveel dit vandaag kost, maar ik wil er nog.


RE: Domaine Denis Bachelet - Olivier - 22-10-2020 01:45 PM

Citaat: Man, dat was genieten. Weet niet hoeveel dit vandaag kost, maar ik wil er nog.

Houd eentje apart voor ons he Smile


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 22-10-2020 02:28 PM

blij dit te lezen !

Bachelet zijn wijnen hebben o zoveel tijd nodig. Als je op 't domein op vat proeft merk je daar niets van. Zijn wijnen op vat lijken qua stijl nog het meest op die van Ghislaine Barthod; subtiel en elegant.

En gelukkig heeft hij zijn voornaamste Tonnelier sinds 2013 gewijzigd...


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 22-10-2020 02:38 PM

(22-10-2020 02:28 PM)Vince schreef:  blij dit te lezen !

Bachelet zijn wijnen hebben o zoveel tijd nodig. Als je op 't domein op vat proeft merk je daar niets van. Zijn wijnen op vat lijken qua stijl nog het meest op die van Ghislaine Barthod; subtiel en elegant.

En gelukkig heeft hij zijn voornaamste Tonnelier sinds 2013 gewijzigd...

Dát was ook een verschil idd. Nul vegetaliteit of asperge, gewoon loepzuivere aroma s en mondgevoel.
K heb zin om zijn Gevrey van dat jaar eens te openen...


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 22-10-2020 02:52 PM

(22-10-2020 02:38 PM)vinejo schreef:  
(22-10-2020 02:28 PM)Vince schreef:  blij dit te lezen !

Bachelet zijn wijnen hebben o zoveel tijd nodig. Als je op 't domein op vat proeft merk je daar niets van. Zijn wijnen op vat lijken qua stijl nog het meest op die van Ghislaine Barthod; subtiel en elegant.

En gelukkig heeft hij zijn voornaamste Tonnelier sinds 2013 gewijzigd...

Dát was ook een verschil idd. Nul vegetaliteit of asperge, gewoon loepzuivere aroma s en mondgevoel.
K heb zin om zijn Gevrey van dat jaar eens te openen...
Ik zou daar mee wachten. 2014 is nog niet ‘in Place’ bij de meesten.


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 22-10-2020 03:20 PM

(22-10-2020 02:52 PM)Fre schreef:  
(22-10-2020 02:38 PM)vinejo schreef:  
(22-10-2020 02:28 PM)Vince schreef:  blij dit te lezen !

Bachelet zijn wijnen hebben o zoveel tijd nodig. Als je op 't domein op vat proeft merk je daar niets van. Zijn wijnen op vat lijken qua stijl nog het meest op die van Ghislaine Barthod; subtiel en elegant.

En gelukkig heeft hij zijn voornaamste Tonnelier sinds 2013 gewijzigd...

Dát was ook een verschil idd. Nul vegetaliteit of asperge, gewoon loepzuivere aroma s en mondgevoel.
K heb zin om zijn Gevrey van dat jaar eens te openen...
Ik zou daar mee wachten. 2014 is nog niet ‘in Place’ bij de meesten.

Ja je hebt gelijk.
De Cote de Nuits Villages dan maar!
Ik wil nog Bachelet drinken alvorens mijn smaak kwijt te geraken door corona!


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 05-12-2020 02:08 PM

(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Eergisteren had ik enorm genoten van een Pfarwingert van Erwin Riske. Heel fluwelig en fruitig, enorm drinkplezier.
Gisterenavond tijdens het koken zin in meer en dan maar voor the real stuff gegaan.
En direct beseft van...dit ís gewoon de real stuff...
Hoe goed die Spatburgunder ook was, in niks benadert hij de ongelooflijke finesse, fraicheur en subtiliteit van deze Bachelet Cote de Nuits Villages 2013.
Bovenstaande TN had ik niet gezien maar geeft mooi weer wat ik ervan vind (goed gedaan vinejoke!)
Blind zou ik 2014 gedacht hebben, wel degelijk een wijn voor puristen maar zeker geen overbodige of opvallende aciditeit.
Bij elke slok denk ik “Maar allez jong..” Hmmmmm...

Weet niet wat dit momenteel kost maar als t 29 euro is zoals de Riske dan stop ik hiermee meteen mijn koopstop. Sleepy


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 05-12-2020 06:10 PM

(05-12-2020 02:08 PM)vinejo schreef:  
(29-07-2018 06:27 PM)vinejo schreef:  Mijn geloof in Bachelet is weer aangescherpt!
Had recent een paar mindere ervaringen achter de rug, waarbij de asperge-creozoot-toets echt te dominant bleek om de wijn 100% te waarderen.
Maar kijk, gisteren schonk Vince me blind een Cote de Nuits Villages 2013.
Onmiddellijk dat fijne Bourgogne- neusje, heel mineraal, aangenaam putteke, fris fruit dat soepel switcht van rood naar zwart. Nieuw leder. Mooi evenwicht in de mond, fraicheur, tannines zacht en geïntegreerd, soepele zuurtjes die wat blijven nazinderen in de afdronk.
Deze wijn is een CDN Villages want Brochon kreeg nooit een gemeentelijke aop naam.
Maar voor mij is ie zeker een Gevrey waard.
91

Eergisteren had ik enorm genoten van een Pfarwingert van Erwin Riske. Heel fluwelig en fruitig, enorm drinkplezier.
Gisterenavond tijdens het koken zin in meer en dan maar voor the real stuff gegaan.
En direct beseft van...dit ís gewoon de real stuff...
Hoe goed die Spatburgunder ook was, in niks benadert hij de ongelooflijke finesse, fraicheur en subtiliteit van deze Bachelet Cote de Nuits Villages 2013.
Bovenstaande TN had ik niet gezien maar geeft mooi weer wat ik ervan vind (goed gedaan vinejoke!)
Blind zou ik 2014 gedacht hebben, wel degelijk een wijn voor puristen maar zeker geen overbodige of opvallende aciditeit.
Bij elke slok denk ik “Maar allez jong..” Hmmmmm...

Weet niet wat dit momenteel kost maar als t 29 euro is zoals de Riske dan stop ik hiermee meteen mijn koopstop. Sleepy
Heerlijke note. Deze jongen is duur geworden. Zeer duur. Tenzij je t geluk hebt om een allocatie te hebben, moet de gewone sterveling via de handel aan zijn stuff geraken. En daar betaal je toch snel tussen de 45-50 euro en
soms meer. Daarvoor heb je nog andere leuke dingetjes nietwaar?


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 05-12-2020 08:05 PM

19 euro betaald op het domein :-)
ter info, de 2016 betaalde ik 22 euro


RE: Domaine Denis Bachelet - Fre - 05-12-2020 09:02 PM

Tzijn toch altijd dezelfde die chance hebben hé.


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 05-12-2020 09:40 PM

(05-12-2020 08:05 PM)Vince schreef:  19 euro betaald op het domein :-)
ter info, de 2016 betaalde ik 22 euro

Dan is dit vanaf nu officieel de beste wijn die ik ooit dronk onder de 20 euro... Sleepy


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 05-12-2020 10:05 PM

Chance moet gedeeld worden, anders is het geen plezier, en ik beleef zeer veel plezier aan deze TN's Wink


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 06-12-2020 10:55 AM

(05-12-2020 10:05 PM)Vince schreef:  Chance moet gedeeld worden, anders is het geen plezier, en ik beleef zeer veel plezier aan deze TN's Wink

Blijven delen, ik doe een extra inspanning om plezierige TN s te schrijven! Wink


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 06-12-2020 02:45 PM

toch even checken of ik nog Cdn villages '13 in de kelder had, oef, nog 2 fleskes, maar wat zie ik hier... een Cdn villages '10 ! Het is fruit day, het is zondag, whatever, ik snok die fles open maar wel met een klein hartje; het zullen toch geen asperges zijn... ? Ik ruik aan de kurk: oef, zuiver.

De wijn ruikt ook loepzuiver, fris rood fruit (rode bes), in de mond idem, maar afwisselend met sappige rijpe braambes, zowel een rijp als fris en verfijnd mondgevoel, met subtiele tannines en zuren, heel mooie lengte. Deze wijn overstijgt zijn pedigree. Eerder Chambolle dan Gevrey/Brochon. Ik ben hier behoorlijk van onder de indruk. Opnieuw het bewijs dat geduld loont bij de wijnen van Denis Bachelet.


RE: Domaine Denis Bachelet - wvd - 06-12-2020 03:10 PM

(06-12-2020 02:45 PM)Vince schreef:  toch even checken of ik nog Cdn villages '13 in de kelder had, oef, nog 2 fleskes, maar wat zie ik hier... een Cdn villages '10 ! Het is fruit day, het is zondag, whatever, ik snok die fles open maar wel met een klein hartje; het zullen toch geen asperges zijn... ? Ik ruik aan de kurk: oef, zuiver.

De wijn ruikt ook loepzuiver, fris rood fruit (rode bes), in de mond idem, maar afwisselend met sappige rijpe braambes, zowel een rijp als fris en verfijnd mondgevoel, met subtiele tannines en zuren, heel mooie lengte. Deze wijn overstijgt zijn pedigree. Eerder Chambolle dan Gevrey/Brochon. Ik ben hier behoorlijk van onder de indruk. Opnieuw het bewijs dat geduld loont bij de wijnen van Denis Bachelet.

Fruit day, root day, allemaal onzin zoals overvloedig bewezen werd op onze legendarische tasting van 26 juli jl. Cool


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 06-12-2020 03:28 PM

(06-12-2020 03:10 PM)wvd schreef:  
(06-12-2020 02:45 PM)Vince schreef:  toch even checken of ik nog Cdn villages '13 in de kelder had, oef, nog 2 fleskes, maar wat zie ik hier... een Cdn villages '10 ! Het is fruit day, het is zondag, whatever, ik snok die fles open maar wel met een klein hartje; het zullen toch geen asperges zijn... ? Ik ruik aan de kurk: oef, zuiver.

De wijn ruikt ook loepzuiver, fris rood fruit (rode bes), in de mond idem, maar afwisselend met sappige rijpe braambes, zowel een rijp als fris en verfijnd mondgevoel, met subtiele tannines en zuren, heel mooie lengte. Deze wijn overstijgt zijn pedigree. Eerder Chambolle dan Gevrey/Brochon. Ik ben hier behoorlijk van onder de indruk. Opnieuw het bewijs dat geduld loont bij de wijnen van Denis Bachelet.

Fruit day, root day, allemaal onzin zoals overvloedig bewezen werd op onze legendarische tasting van 26 juli jl. Cool

Legendarisch? ? Bwa bwa, zware woorden toch Cool


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 02-01-2021 08:27 PM

(22-10-2020 01:26 PM)vinejo schreef:  
(13-05-2019 09:22 PM)Vince schreef:  ik les net de post over Vdp des Tours in het koele 2013 terwijl ik nip aan deze Bourgogne 2013
wat een genot van ragfijne frisse verfijnde tannines, prachtige zuurtjes, licht rood fruit, subtiel krijttoetsje, mooie lengte, behoorlijke afdronk, veruit de beste generieke bourgogne die ik van eender welk domein ooit geproefd heb; de reden is wellicht dat ik zelfs de generieke bourgognes meestal té vroeg drink en dat 2013 zich net dat tikkeltje sneller onthult

Ik opende gisteren de Bourgogne 2014 van Bachelet.

Wat een wijn!!
Ik herken perfect wat Vince over de 2013 schreef.
Finesse en elegantie, gewoonweg top!

Dit is beter dan zowat alle Pommard premier cru die ik al mocht drinken.
Misschien zelfs beter dan vele premier cru’s tout court.
Perfect ook in de stijl waar Oli het onlangs over had.

Man, dat was genieten. Weet niet hoeveel dit vandaag kost, maar ik wil er nog.

Niet de 14, maar de Bourgogne 2012 in het glas.
En...hij doet het wéer...!
In de neus bij aanvang wel nog een beetje dat asbak-asperge aroma van de oudere jaargangen, maar dat werd snel vervangen door die kenmerkende subtiele mineraliteit en zeer fijn rood en zwart fruit, ceder ook.
En in de mond, tja...
Mocht er een vrouw bestaan die zo perfect is als het mondgevoel van deze wijn, ik wil er al mijn andere wijnen voor in ruil geven.

No worries, zo n vrouw bestaat niet.


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 16-04-2021 08:02 PM

(20-12-2018 03:42 PM)vinejo schreef:  Cote de Nuits Villages 2012

Mijn gast D. knapte volledig af op het aroma net na openen. Zeer herkenbaar Bachelet, asbak a gogo. Maar in de mond vond ik dit meteen al heel heel mooi.
Tweede dag bevestigde deze wijn compleet, aroma al veel minder uitgesproken, mineralig nu, maar vooral in de mond is dit gewoonweg...perfect.
Dit bevestigt niet alleen de kwaliteit van Bachelet, maar meer nog de kwaliteit van de jaargang 2012 in Bourgogne.
91

Dezelfde wijn geopend, heel eigenaardig maar deze keer niks van die asbaktoetsen, onmiddellijk fijn en Bourgondisch.
Breekbare wijn zou ik dit noemen.
Al wat schoon is, is breekbaar.

Mijn favoriete huis geworden.
Jammer genoeg slechts een flesje of 2 meer van liggen (Gevrey VV) en niet direct makkelijk vindbaar of betaalbaar Sad


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 22-06-2022 06:26 PM

Cote de Nuits Village 2011

Een gewone Village. Niet eens een grote aop.
Uit een matig jaar.
Wel…
Dit is absoluut top.
Vibrant is het woord dat in me opkomt.
Naast complex, lang en hedonistisch.
Ooit iets van 20 euro voor betaald. Vandaag gaat dit richting 70-80 in de winkel.
Nog steeds maar evenveel als een simpel Chateau des Tours Cool


RE: Domaine Denis Bachelet - vinejo - 20-11-2023 09:46 AM

Gisteravond met maatje pvdw de “gewone” pinot noir 2010 gedronken.
Bosbosbos in de neus. Maar ook een groenige toets, verrassend voor 2010.
Wel direct heel lekker, zei Paul. Geen merkbare toetsen van hout of vatlagering.
En de wijn verbeterde in het glas. De tannines werden zachter en de wijn werd subtieler. De subtiliteit die we van Bachelet gewoon zijn.
Een wijn voor narcisten. Cool

Met dank aan gulle gever Vince kusknipoog


RE: Domaine Denis Bachelet - Vince - 20-11-2023 01:54 PM

een generieke bourgogne van 13 jaar oud! Een cadeau of een vergiftigd geschenk ... het is verdorie goed uitgedraaid!