wijnliefhebbers
Bodegas Estefania DO Bierzo - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Spanje/Portugal (/forum-15.html)
+--- Forum: Andere Spaanse furie (/forum-21.html)
+--- Discussie: Bodegas Estefania DO Bierzo (/thread-4726.html)


Bodegas Estefania DO Bierzo - TheWineVet - 28-03-2016 10:58 AM

Tilenus 'Pieros' 2001:
Paaswijn nr 3: Schitterende neus van kriekskes, kruiden, zeer fris, een beetje animaal en andere tertiaire aroma's. Zit op z'n overgang fruit-tertiair. Knap. Stevige zuren en nog een beetje tannines. Zeer veel fraicheur, mineraliteit. Ik kon hier geen druif of streek op plakken. Ik zat zelfs in Italië. 's Avonds bij het eten was deze wijn nog beter versmolten. Top, 92+


RE: Bodegas Estefania DO Bierzo - vinejo - 28-03-2016 11:00 AM

(28-03-2016 10:58 AM)TheWineVet schreef:  Tilenus 'Pieros' 2001:
Paaswijn nr 3: Schitterende neus van kriekskes, kruiden, zeer fris, een beetje animaal en andere tertiaire aroma's. Zit op z'n overgang fruit-tertiair. Knap. Stevige zuren en nog een beetje tannines. Zeer veel fraicheur, mineraliteit. Ik kon hier geen druif of streek op plakken. Ik zat zelfs in Italië. 's Avonds bij het eten was deze wijn nog beter versmolten. Top, 92+

Was dus mencia wellicht?


RE: Bodegas Estefania DO Bierzo - TheWineVet - 28-03-2016 11:18 AM

(28-03-2016 11:00 AM)vinejo schreef:  
(28-03-2016 10:58 AM)TheWineVet schreef:  Tilenus 'Pieros' 2001:
Paaswijn nr 3: Schitterende neus van kriekskes, kruiden, zeer fris, een beetje animaal en andere tertiaire aroma's. Zit op z'n overgang fruit-tertiair. Knap. Stevige zuren en nog een beetje tannines. Zeer veel fraicheur, mineraliteit. Ik kon hier geen druif of streek op plakken. Ik zat zelfs in Italië. 's Avonds bij het eten was deze wijn nog beter versmolten. Top, 92+

Was dus mencia wellicht?

Neen, gemaakt van de Vlaams-Brabantse tafeldruif 'Royal' uit Overijse. Top gewoon... Wel lange maceraties nodig Tongue

Ja hoor, Mencia Wink