Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Afdrukversie +- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be) +-- Forum: Andere Europese landen (/forum-28.html) +--- Forum: Kroatië (/forum-83.html) +--- Discussie: Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië (/thread-5085.html) |
Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Smaakatleet - 16-12-2016 03:43 PM Piquentum 2013 Teran : 100% Teran , Maceratie 2-4 weken spontane gisting en spontane malolactische gisting, op hout opgevoed (barriques) 14 tot 18 maanden. Gebotteld zonder filtering . Intens rood met een paarse schijn . In de neus vooral frambozen , kaneel , koekjes , kruidnagel en wat kersen . Eigenlijk een toch wel mooi complex neusje . In de mond doet de wijn niet onder . Het fruit ontplooit zich haast gelijktijdig met de mooie kruidigheid . En heel frisse en frivole zuren** . Naar het einde toe blijft het fruitige mooi hangen en komen de zuren ietsje sterker naar boven . Van tannines is dit heel rijp en ook niet hard . Gevaarlijk spul , want ik ben hier gek op ! Fris , gevuld , fruitig , op het randje van speels soms zelfs . Maar toch zeer serieus . * Buzet is dus ook een plaats in Kroatië . Ligt tussen Mala Huba en Sveti Ivan . ** Teran is naar mijn weten ( proefervaringen , niet dat het er al zoveel zijn . ) Vrij hoog in zuren tot zeer hoog . Normaal jonge Teran wijnen lust ik enkel in blend met Merlot . Of andere soorten die het wat ronder kunnen maken . Onverwacht maar een mooie ontdekking . RE: Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Olivier - 16-12-2016 03:46 PM Klinkt yummie! Meegebracht van ginder, Gertjeuh? RE: Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Smaakatleet - 16-12-2016 03:50 PM (16-12-2016 03:46 PM)Olivier schreef: Klinkt yummie! Meegebracht van ginder, Gertjeuh? Denk ook dat dit jouw wel kan bekoren . Spijtig genoeg maar 1 flesje . Daar gekocht inderdaad , voor 13 euro . Ik voel me niet bestolen ! RE: Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Olivier - 16-12-2016 03:52 PM (16-12-2016 03:50 PM)gertjeuh schreef:(16-12-2016 03:46 PM)Olivier schreef: Klinkt yummie! Meegebracht van ginder, Gertjeuh? super he als je er zulke fleskes kunt uithalen voor een mooi prijsje! RE: Dimitri Brecevic Piquentum Istrië - Kroatië - Smaakatleet - 16-12-2016 03:54 PM Daar geef ik je gelijk in . Ze lijken zeldzaam , maar snel vergeten doe je ze niet . |