wijnliefhebbers
Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Duitsland (/forum-22.html)
+--- Forum: Riesling (/forum-23.html)
+--- Discussie: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer (/thread-5179.html)


Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 29-01-2017 07:41 PM

Bernkasteler alte Badstube am Doctorsberg, Riesling Kabinett 2001:
Een hele naam, dat wel. Hopelijk de wijn ook! Maar geen probleem, dit is zalige riesling! Ik heb te vaak gezegd dat ik verdomd geen riesling heb liggen. Daar is eindelijk verandering in gekomen. En het zal met dit soort wijnen weinig moeite kosten om de voorraad hardvochtig bij te houden. Mooi petrolleke, rijp, geconfijt fruit. Aaargh, zo mooi. En in de mond perfecte zoetzuurbalans. Lange afdronk. Ik had deze wel gekocht met de bedoeling om droger te zijn, maar ach, excuus dus om er andere bij te kopen. Vandaag gekocht aan een 15€ geloof ik. 92


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - Marc - 29-01-2017 09:03 PM

De dag na de levering drinken. Dat is pas "op hete kolen zitten"...
Geniet van de rest ook!

(PS: Kabinett is zoet ;-)


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 29-01-2017 09:09 PM

(29-01-2017 09:03 PM)Marc schreef:  De dag na de levering drinken. Dat is pas "op hete kolen zitten"...
Geniet van de rest ook!

(PS: Kabinett is zoet ;-)
Tja, ik had in mijn hoofd dat dit juist de drogere versie was. Niet dus... Mijn Duitse wijnkennis zit al ver weg. Nog eens opfrissenBlush


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - Smaakatleet - 29-01-2017 09:12 PM

Toppie dus !

En ik dacht dat je het vanavond bij rood ging houden Smile .

Marc voor Bert was er een dag vertraging op zen levering Smile .


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 03-02-2017 09:21 PM

Bernkasteler alte badstube am doctorberg riesling GG 2009 goldkapseln. What's in a name?
Oké, een duidelijke riesling, maar niet te vergelijken met de Kabinett 2001 van bovenstaande TN. Ik twijfel of het aan de minder oude leeftijd ligt. Zal m'n andere 2 flessen nog een jaar of 5 wegleggen... 87+


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - Kupers - 03-02-2017 09:28 PM

Duitse wijnetiketten kunnen een pain in the ass zijn, maar in de Moezel spannen ze toch de kroon hierin. Wel straf dat ie GG op het etiket zet, denk dat de VDP daar toch niet gigantisch hard mee kan lachen (alhoewel ik denk dat ze er niets aan kunnen doen, heb het ook al eens bij Loewen gezien en zij zijn ook geen VDP-lid).


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 03-02-2017 10:55 PM

(03-02-2017 09:28 PM)Kupers schreef:  Duitse wijnetiketten kunnen een pain in the ass zijn, maar in de Moezel spannen ze toch de kroon hierin. Wel straf dat ie GG op het etiket zet, denk dat de VDP daar toch niet gigantisch hard mee kan lachen (alhoewel ik denk dat ze er niets aan kunnen doen, heb het ook al eens bij Loewen gezien en zij zijn ook geen VDP-lid).
Niet van VDP, maar wel van Bernkasteler ring.


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 05-02-2017 02:03 PM

(03-02-2017 09:21 PM)TheWineVet schreef:  Bernkasteler alte badstube am doctorberg riesling GG 2009 goldkapseln. What's in a name?
Oké, een duidelijke riesling, maar niet te vergelijken met de Kabinett 2001 van bovenstaande TN. Ik twijfel of het aan de minder oude leeftijd ligt. Zal m'n andere 2 flessen nog een jaar of 5 wegleggen... 87+
Het beetje koolzuur is er na drie dagen uit en de neus en zeker smaak zijn er ferm op vooruit gegaan. Waar het 3 dagen geleden maar een gewoon goeie riesling was, komt nu de kwaliteit wel opzetten. Dus laten rijpen is de boodschap. Zeker nog 3 jaar voor de volgende fles, evt 5 jaar. Mooie upgrade naar momenteel 88+


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 07-02-2017 10:19 AM

(05-02-2017 02:03 PM)TheWineVet schreef:  
(03-02-2017 09:21 PM)TheWineVet schreef:  Bernkasteler alte badstube am doctorberg riesling GG 2009 goldkapseln. What's in a name?
Oké, een duidelijke riesling, maar niet te vergelijken met de Kabinett 2001 van bovenstaande TN. Ik twijfel of het aan de minder oude leeftijd ligt. Zal m'n andere 2 flessen nog een jaar of 5 wegleggen... 87+
Het beetje koolzuur is er na drie dagen uit en de neus en zeker smaak zijn er ferm op vooruit gegaan. Waar het 3 dagen geleden maar een gewoon goeie riesling was, komt nu de kwaliteit wel opzetten. Dus laten rijpen is de boodschap. Zeker nog 3 jaar voor de volgende fles, evt 5 jaar. Mooie upgrade naar momenteel 88+
Gisteren, na 5 dagen, dan toch het laatste glas genuttigd. Toch wel een knappe wijn. Na 5 dagen eerder beter dan iets in te boeten...89


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - Smaakatleet - 02-06-2017 07:43 PM

Bernkasteler alte badstube am doctorberg riesling kabinett 2008.

Petrol , ananas , lekker , schone zuren.
Opt eerste moment is de petrol beetje dominant.
Het gaat er gelukkig snel uit .
De totale lengte van de wijn is eerder normaal .
Ik mankeer precies een extra dimensie om dit top te noemen
Degelijke riesling desalniettemin !
86-87/100

Hopelijk nog wat beterschap.
Zo niet , raakt die toch op hoor Smile .


RE: Dr. Pauly Bergweiler, Mosel-Saar-Ruwer - TheWineVet - 19-06-2018 06:41 PM

(07-02-2017 10:19 AM)TheWineVet schreef:  
(05-02-2017 02:03 PM)TheWineVet schreef:  
(03-02-2017 09:21 PM)TheWineVet schreef:  Bernkasteler alte badstube am doctorberg riesling GG 2009 goldkapseln. What's in a name?
Oké, een duidelijke riesling, maar niet te vergelijken met de Kabinett 2001 van bovenstaande TN. Ik twijfel of het aan de minder oude leeftijd ligt. Zal m'n andere 2 flessen nog een jaar of 5 wegleggen... 87+
Het beetje koolzuur is er na drie dagen uit en de neus en zeker smaak zijn er ferm op vooruit gegaan. Waar het 3 dagen geleden maar een gewoon goeie riesling was, komt nu de kwaliteit wel opzetten. Dus laten rijpen is de boodschap. Zeker nog 3 jaar voor de volgende fles, evt 5 jaar. Mooie upgrade naar momenteel 88+
Gisteren, na 5 dagen, dan toch het laatste glas genuttigd. Toch wel een knappe wijn. Na 5 dagen eerder beter dan iets in te boeten...89
Mijn laatste fles was vanaf openen super! Enorme complexe materie, perfecte balans, lang... super pq, 91+