wijnliefhebbers
Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Italië (/forum-13.html)
+--- Forum: Toscane, midden-Italië (/forum-17.html)
+--- Discussie: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese (/thread-532.html)


Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 04-09-2010 11:02 PM

de 2005 gedronken, hele mooie wijn, natuurlijk nog te jong : maar dat is met zo'n piepjonge kelder als de mijne onvermijdelijk : echt veel te weinig op dronk liggen en nen mens kan toch moeilijk 10 jaar wijnloos doorbrengen natuurlijk Wink score van 90 gegeven, hoog in zuren, maar dat vind ik wel eens fijn, zit zeker nog potentieel in Smile


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Venne - 04-09-2010 11:25 PM

Den 2005 is toch al goed op dronk? Hoge zuren.... tis nen Italiaan eh:-)
Tis gene solaia of tignanello eh
Ken dat jongkelder probleem, maar er is toch genoeg te koop dat "te drink" is :-)


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 04-09-2010 11:32 PM

is inderdaad al op dronk (beginnende), maar goede Toscaan kan ook wel zijn jaartjes kelder gebruiken Wink

bankrekening wil echt nie mee Sad anders inderdaad wel een oplosbaar probleem Wink


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Venne - 04-09-2010 11:38 PM

respect
probeer wat goeie beaujolais ofzo, is niet zo duur en wel lekker drinkbaar
of ardeche : nu ne Clapas "Pas a pas 08" int glas.... just vloeipapier dat er binnen gaatSlurp


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 04-09-2010 11:51 PM

ik ga het toch bij bdx houden in Frankrijk applaus
Toscane is natuurlijk ook schitterend Smile

waarom heb ik toch voor de twee duurste wijnstreken ter wereld gekozen banghead


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - VLC - 05-09-2010 12:51 PM

(04-09-2010 11:02 PM)Kris G schreef:  maar dat is met zo'n piepjonge kelder als de mijne onvermijdelijk : echt veel te weinig op dronk liggen

Wat is piepklein voor u? 300 flessen? 500 flessen?


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 05-09-2010 01:06 PM

niet piepklein Tongue wel piepjong Confused


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - vinejo - 05-09-2010 01:27 PM

(04-09-2010 11:51 PM)Kris G schreef:  waarom heb ik toch voor de twee duurste wijnstreken ter wereld gekozen banghead

Kris, er zijn nog zoveel mooie wijnen in élke streek van Frankrijk, en zoveel mooie wijnen in de rest van Europa. Da s net het leuke aan wijn: je ontdekkingstocht eindigt nooit...


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 05-09-2010 02:19 PM

(05-09-2010 01:27 PM)vinejo schreef:  
(04-09-2010 11:51 PM)Kris G schreef:  waarom heb ik toch voor de twee duurste wijnstreken ter wereld gekozen banghead

Kris, er zijn nog zoveel mooie wijnen in élke streek van Frankrijk, en zoveel mooie wijnen in de rest van Europa. Da s net het leuke aan wijn: je ontdekkingstocht eindigt nooit...

weet ik wel Wink

het zuiden van Italië heeft me de laatste tijd ook een paar keren aangenaam verrast Smile


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Gerten - 05-09-2010 07:55 PM

Hallo Kris G,

Probeer zeker eens de Luberon. Slechte reputatie als je je alleen baseert op wat je ervan vindt in onze lokale supermarkt maar ik bracht er eens 2 weken door en heb er prachtige dingen geproefd en alles op een steenworp van elkaar gelegen en zeer betaalbaar.

gerten


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - nco - 06-09-2010 11:16 AM

Volledig akkoord met Gerten.

En wat betreft de Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese, heb de 2004 nu al een paar keer gedronken: zeer mooie wijn en wat mij betreft op dit moment zeer goed te drinken... Die hoge zuren is hetgeen ik net zo leuk vind aan veel Italiaanse wijnen. Vorig jaar schreef ik het volgende op CT: This was a really good example of a nicely balanced, elegant wine with gorgeous mouthfeel and aftertaste. Give it some time because it really performed at its best at day 2 and day 3. Recommended!

In april dronk ik hem nog eens (op bezoek) en ik herinner me hem als zeer drinkbaar.


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - vinejo - 06-09-2010 05:29 PM

Wow, Nico, je Engelse tasting notes zijn awesome! Wink


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 07-10-2010 08:55 PM

via mijn wijncontactpersoon ga ik nog 3 flesjes kunnen bijkopen : ik kijk er naar uit om zijn evolutie te volgen Smile


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Alex - 08-10-2010 01:42 PM

(04-09-2010 11:51 PM)Kris G schreef:  ik ga het toch bij bdx houden in Frankrijk applaus
Toscane is natuurlijk ook schitterend Smile

waarom heb ik toch voor de twee duurste wijnstreken ter wereld gekozen banghead

een geluk dat je niet aan nappa zijt begonnen dan Smile


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Tienne - 08-10-2010 10:53 PM

Antinori Chianti Classico Marchesi 2005

Als er iemand een Ceracontactpersoon heeft (zoals Kris waarschijnlijk), dan kan hij deze wijn nu aankopen voor net geen veertien euro, denk ik (?).


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 09-10-2010 01:35 AM

@ Tienne : inderdaad : er zitten veel tussenpersonen tussen, maar ik kan hem inderdaad aan 14 euro kopen, ik hoop dat het in orde komt, ik vond jouw fles echt lekker thank you


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 06-01-2011 12:39 AM

deze fles : 89+
even wachten met de volgende fles


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - nco - 03-10-2011 11:18 AM

Dit weekend nog eens de 2005 gedronken - toch wel een zeer lekkere wijn hoor! Veel donker fruit, beetje aardse toetsen, stevige structuur (stevige rijpe tannines, mooie zuren, hij heeft nog een aantal jaartjes in reserve), mooi geïntegreerde hout toetsen, en een leuke afdronk.

Waarschiijnlijk niet de grootste terroir wijn, maar wel gewoon bijzonder lekker. Vorig jaar kunnen kopen aan 13 Euro en aan die prijs een geweldige P/Q ratio !


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Tienne - 05-11-2011 11:23 AM

Chianti Classico Riserva 2006

Wat ons eerst opviel was zijn zeer donkere kleur.
Intense neus van zwart fruit, zeer geconcentreerd.
Ook in de mond zeer indrukwekkend. Een bom zwart fruit en kruidigheid.
De aanwezige zuren leken me minder scherp dan bij de 2004 en 2005.
Komt dit mss door het weelderige fruit?
Waarschijnlijk werden mijn medeproevers daardoor op het verkeerde been geplaatst.
Voor ons een wijn met een mooie toekomst.

15.50 euro - winterpromotie 2011 wijnen De Clerck


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Mt - 05-11-2011 11:38 AM

Monsterlijke wijn schreef ik zelfs. Ferm beestje!


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 17-02-2012 08:32 PM

zoals NCO reeds vermelde zitten er wat aardse toetsen in deze 2005, het hout is merkbaar maar wel geïntegreerd, de zuren zijn ondertussen al wat minder overweldigend en geven de wijn een betere balans, mist wel een beetje complexiteit, eerder een wat boertige wijn vind ik Wink maar kan me wel het nodige wijnplezier schenken, maar toch net niet de absolute top van de appelatie, opnieuw een 89+ score (mooi in overeenstemming met de 89,5 op CT dus)

90% Sangiovese, 10% Cabernet Sauvignon and other complementary red varieties

op dag 3 kwam het fruit mooi naar boven en moet ik de score naar 90 bijstellen, wat dus wel hele mooie P/K geeft Smile


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 14-05-2012 09:22 AM

Vrijdag en gisteren de 2007 gedronken.

Zeer goed gemaakt en alles mooi in balans. Komt glad en soepel over en "gebald" tov sommige andere voorbeelden uit de appellatie - is denk ik de invloed van de cabernet in de blend (tov blends waarin merlot verwerkt is). Minder moderne insteek dan de CC van Fonterutoli.

Zeer correct en nu 89, misschien volgend jaar iets hoger. Volgende fles in 2013.

Vinogan(s)


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - nco - 14-05-2012 10:24 AM

(14-05-2012 09:22 AM)Vinogan(s) schreef:  Vrijdag en gisteren de 2007 gedronken.

Zeer goed gemaakt en alles mooi in balans. Komt glad en soepel over en "gebald" tov sommige andere voorbeelden uit de appellatie - is denk ik de invloed van de cabernet in de blend (tov blends waarin merlot verwerkt is). Minder moderne insteek dan de CC van Fonterutoli.

Zeer correct en nu 89, misschien volgend jaar iets hoger. Volgende fles in 2013.

Vinogan(s)

Dronk recent nog de 2005 en mijn ervaring is gelijklopend met die van jou - is inderdaad krachtiger dan de meeste chianti classico's, er zit maar 10% cs in maar die spelen dus wel degelijk een belangrijke rol! Voor de rest is de 2005 een mooie, evenwichtige wijn. Goede zuurtjes, rijpe en al mooi geïntegreerde tannines. Heeft nog wat jaartjes voor de boeg!


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - nco - 12-09-2012 11:36 AM

Dronk dit weekend (spijtig genoeg) mijn laatste 2004: weeral zeer lekker, mooi in evenwicht, intens, elegant, viel duidelijk in de smaak want de fles was nogal snel leeg (nog net zelf een tweede glas kunnen inschenken Smile)


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Tienne - 13-08-2013 02:41 PM

Antinori Chianti Classico Reserva Tenute Marchese 2009.

Komt eigenlijk nu pas op dag 3 tot uiting.

Licht vleugje munt, gerookt vlees, maar ook een levendige scherpte in de neus.
Nu goed drinkbaar, maar nog niet à point.
Vooral de neus is nu complex en hemels.
Voorlopig nog wijn voor de AA-club.

PS: er zijn 2 topics over Antinori


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 03-02-2015 08:25 PM

de 2007 ontkurkt : vreselijk foute fles : in 1e instantie stal in de neus, toch eens durven proeven, maar direct uitgespuwd, toch nog 5 min laten staan : geur werd chemisch en oxidatief (de ergst mogelijke vorm), pompbak binnen dus


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Benz - 03-02-2015 08:33 PM

(03-02-2015 08:25 PM)Kris G schreef:  de 2007 ontkurkt : vreselijk foute fles : in 1e instantie stal in de neus, toch eens durven proeven, maar direct uitgespuwd, toch nog 5 min laten staan : geur werd chemisch en oxidatief (de ergst mogelijke vorm), pompbak binnen dus

banghead


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 03-02-2015 09:01 PM

een Superiore-fles Confused maar ik had er drie, de andere twee waren wel OK, dus beetje kort door de bocht om het daar op te steken natuurlijk Wink


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 04-02-2015 02:46 PM

Ik heb hier ook nog 1 fles 07 van. Zal binnenkort eens kijken.

Volgens mij heb je sinds eind december wel een waardig alternatief Wink


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 29-03-2015 08:21 PM

2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - vinejo - 29-03-2015 11:15 PM

(29-03-2015 08:21 PM)Kris G schreef:  2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )

Blijkbaar moeten de meeste Chiantis zeer vroeg gedronken worden? Heb nog wat Riservas van 2006-7-8 liggen, ga die dringend eens moeten openen..


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 30-03-2015 09:38 AM

(29-03-2015 08:21 PM)Kris G schreef:  2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )

Shit, ik moet ook nog aan mn 08 beginnen.

De commentaren/recensies gaven allemaal een window beginnend in 2014...

Heb die (2 jaar geleden) geproefd en dacht dat die nog tot 17/18 zou meekunnen. Schijnt dus niet zo te zijn...


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 30-03-2015 10:58 AM

hij heeft wel nog wat zuren, maar de materie vertoont al iets te veel evolutie naar mijn goesting Wink doet het op CT nochtans goed, deze avond eens verder proeven Wink

deze wijn al paar keer gedronken, een lange bewaarwijn is het wel nooit geweest, maar nu toch wat geschrokken over de evolutie


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 30-03-2015 08:36 PM

op dag 2 toch lichte beterschap, het fruit komt iets meer naar voor, werkte goed bij de maaltijd (Jambalaya) maar nu zonder food-ondersteuning na de maaltijd kan hij niet echt overtuigen, 86 is misschien net een tik te streng als score, maar meer dan 87 kan ik toch niet geven


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 08-04-2015 01:20 PM

(04-02-2015 02:46 PM)Vinogan(s) schreef:  Ik heb hier ook nog 1 fles 07 van. Zal binnenkort eens kijken.

Mn laatste fles 07 was maandag gelukkig nog goed. Wat funky bij openen maar is met wat tijd en lucht nog goedgekomen. Mn bezoek had de fles snel geleegd. Deze zal wel niet meer verbeteren.


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - bowmore - 08-04-2015 01:53 PM

(29-03-2015 11:15 PM)vinejo schreef:  Blijkbaar moeten de meeste Chiantis zeer vroeg gedronken worden? Heb nog wat Riservas van 2006-7-8 liggen, ga die dringend eens moeten openen..
Blijkbaar wordt hier niet aanvaard dat een chianti een fase heeft waarbij hij heel zwaar en gestoofd overkomt. Mijn ervaring is dat Chianti's beter worden met lang ouderen. Voor mij dienen er wel nog de nodige zuren in te zitten. Dan komt meestal alles goed.


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - vinejo - 08-04-2015 03:50 PM

(08-04-2015 01:53 PM)bowmore schreef:  
(29-03-2015 11:15 PM)vinejo schreef:  Blijkbaar moeten de meeste Chiantis zeer vroeg gedronken worden? Heb nog wat Riservas van 2006-7-8 liggen, ga die dringend eens moeten openen..
Blijkbaar wordt hier niet aanvaard dat een chianti een fase heeft waarbij hij heel zwaar en gestoofd overkomt. Mijn ervaring is dat Chianti's beter worden met lang ouderen. Voor mij dienen er wel nog de nodige zuren in te zitten. Dan komt meestal alles goed.

Aha, dat is interessant. Dus drinken (reserva s) rond hun 10de jaar?


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - boumi80 - 08-04-2015 09:11 PM

Ik heb enkele van de 2010 liggen , wanneer kan ik ze best beginnen openen ?


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - bowmore - 09-04-2015 09:30 AM

(08-04-2015 03:50 PM)vinejo schreef:  Aha, dat is interessant. Dus drinken (reserva s) rond hun 10de jaar?
Moeilijk om daar een jaar op te kleven maar riserva's worden gewoonweg over het algemeen te jong gedronken


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - 33S - 09-04-2015 10:07 AM

Ooit gelezen en altijd onthouden dat Chianti Classico volgens Galloni op z'n best is tussen 5-10 jaar voor de gewone en tussen 10 en 20 jaar voor Riserva. Maar of dit nu voor elke riserva geldt? Er is denk ik wel een verschil tussen de Riserva van Antinori en bv. de Rancia van Felsina. En tussen de jaargangen zijn er ook verschillen (2010 kan dit wel aan, maar 2011 niet).


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 09-04-2015 11:29 AM

(09-04-2015 10:07 AM)33S schreef:  Ooit gelezen en altijd onthouden dat Chianti Classico volgens Galloni op z'n best is tussen 5-10 jaar voor de gewone en tussen 10 en 20 jaar voor Riserva. Maar of dit nu voor elke riserva geldt? Er is denk ik wel een verschil tussen de Riserva van Antinori en bv. de Rancia van Felsina. En tussen de jaargangen zijn er ook verschillen (2010 kan dit wel aan, maar 2011 niet).

Ik zou bv de riserva van monsanto geen 10 jaar durven geven (en hun gewone CC ook geen 7 jaar).


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - 33S - 09-04-2015 12:17 PM

Dat bedoelde ik met het verschil tussen Antinori en de 'Rancia' van Felsina: het ene domein is het andere niet.

Ik koop zelf in verhouding weinig riserva, maar heb anderzijds wel nog geen Chianti Classico gedronken die na 5 jaar al versleten was.


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Olivier - 09-04-2015 06:57 PM

(29-03-2015 08:21 PM)Kris G schreef:  2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )

Interessante discussie cheers. Misschien toch eens de moeite om één flesje wat meer tijd te geven, Kris?


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 09-04-2015 09:16 PM

(09-04-2015 06:57 PM)Olivier schreef:  
(29-03-2015 08:21 PM)Kris G schreef:  2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )

Interessante discussie cheers. Misschien toch eens de moeite om één flesje wat meer tijd te geven, Kris?

niet echt de kwaliteit om er een bewaarwijn van te maken denk ik

je mag zeker niet alle Riserva's op één hoop gooien : ook niet alle bdx GCC's hebben hetzelfde drinkvenster of dezelfde kwaliteit hé Wink

ik heb hier nen top Riserva uit 2007 liggen waar ik echt nog jaren ga afblijven, maar de meer budget-vriendelijk Riserva's laat je toch best niet te lang liggen : heb je enkel platte zuren

maar wat we eigenlijk vaak over het hoofd zien : is bottle-variation, ik begin toch meer en meer te merken dat er echt wel veel verschil kan zitten tussen twee flessen die eigenlijk identiek zouden moeten zijn

binnenkort nog eens nen 2008 proeven en dan beslissen of ik mijn laatste fles wat extra kelderrust gun of niet


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 10-04-2015 09:29 AM

(09-04-2015 06:57 PM)Olivier schreef:  
(29-03-2015 08:21 PM)Kris G schreef:  2008 in het glas, klassieke Chianti die vrij authentiek overkomt, volgens mij al lichtjes over zijn top, een beetje te lang gewacht met mijn 1e fles dus, mijn andere flessen snel drinken is dus de boodschap Wink ik denk niet dat ik deze wijn nog ga kopen, score 86, dus denderende p/k is het niet (net even gekeken : median 90 op CT watte )

Interessante discussie cheers. Misschien toch eens de moeite om één flesje wat meer tijd te geven, Kris?

Geen probleem. Ik zal 1 van mn flesjes wegleggen en binnen 3 jaar eens aanbieden Sleepy

Hierna trouwens de TN van WA voor de 2008. Let op het drinkvenster:

WA 91 Pts - According to Wine Advocate - My notes for the 2008 Chianti Classico Riserva Marchese Antinori from a blind tasting read “reminds me of Tignanello.” Thankfully, I was not too far off! The Riserva Marchese Antinori includes 10% international varieties in addition to the Sangiovese, which does make it the wine closest to Tignanello in the Antinori lineup. The 2008 is a big, broad shouldered wine with dark red cherries, tobacco, licorice and herbs in a medium to full-bodied style supported by vibrant tannins and mouth watering acidity. The Riserva Marchese Antinori shows terrific length and balance through to the dark, authoritative finish. Despite an international leaning, this is without question a Sangiovese-based wine. Anticipated maturity: 2017-2029.

En nu de TN van N Maclean voor de 2008, met een heel ander venster (http://www.nataliemaclean.com/wine-reviews/marchesi-antinori-riserva-antinori-chianti-classico-2008/109543):


Natalie's Score: 90/100

Smoky cigar box and dried herbs on the nose, extremely dry palate, full-bodied but subtle. Earthy not fruity.

Drink: 2012-2015


Dan liggen de punten eens in lijn, maar dan zitten we wel met een compleet verschillend drinkvenster...


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Kris G - 10-04-2015 09:55 AM

wa gaan dat heel simpel oplossen, ik steek er binnenkort eens enen tussen op nen Ebriosi (als extra fleske natuurlijk) en jij mag hem binnen een 3-5 jaar eens aanbieden, en dan zal wel het één en het ander duidelijk worden zeker Smile cheers


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Olivier - 10-04-2015 11:44 AM

(10-04-2015 09:55 AM)Kris G schreef:  wa gaan dat heel simpel oplossen, ik steek er binnenkort eens enen tussen op nen Ebriosi (als extra fleske natuurlijk) en jij mag hem binnen een 3-5 jaar eens aanbieden, en dan zal wel het één en het ander duidelijk worden zeker Smile cheers

cheers

Ik kijk er al naar uit Wink


RE: Antinori Chianti Classico Riserva Tenute Marchese - Vinogan(s) - 18-05-2015 10:02 AM

Gisteren de riserva 08 in het glas. Was nog springlevend en veel minder evolutie dan de avignonesi nobile 08 die ik ernaast dronk ;-)

Of ie het nog 5-10 jaar uithoudt weet ik niet, maar 3 moet toch zeker mogelijk zijn volgens mij.

Buiten het te bewaren flesje voor op een toekomstige tasting zie ik echter wel geen reden om hier nog mee te wachten om te drinken :-)