wijnliefhebbers
Umathum, Burgenland - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Andere Europese landen (/forum-28.html)
+--- Forum: Oostenrijk (/forum-80.html)
+--- Discussie: Umathum, Burgenland (/thread-5814.html)


Umathum, Burgenland - Olivier - 04-04-2018 12:48 PM

Zweigelt 2015, Burgenland

Een leuk neusje van kersjes, wat leder, en rokerig ook. Direct na openen was het vers gesneden fruit, dat evolueerde later naar geconfijt fruit, compote. In de mond heel speels, met de fruitkorf die de aandacht vraagt. Heel rond en zacht, en voldoende fris. Speelse en eenvoudige, maar echt wel lekkere wijn.


RE: Umathum, Burgenland - Kupers - 04-04-2018 01:26 PM

Het type zweigelt dat ik ook graag drink, voornamelijk door de frisheid die je aanhaalt; vind dat het een druif is die soms een te softe fruitigheid geeft. Ik heb in het verleden al verschillende keren de wijnen van Umathum gedronken, en altijd wel verrast geweest, denk dat ze ook een heel mooie Zweigelt-Blaufrankisch blend hebben.


RE: Umathum, Burgenland - vinejo - 04-04-2018 04:13 PM

(04-04-2018 01:26 PM)Kupers schreef:  Het type zweigelt dat ik ook graag drink, voornamelijk door de frisheid die je aanhaalt; vind dat het een druif is die soms een te softe fruitigheid geeft. Ik heb in het verleden al verschillende keren de wijnen van Umathum gedronken, en altijd wel verrast geweest, denk dat ze ook een heel mooie Zweigelt-Blaufrankisch blend hebben.

Ik mocht deze wijn ook proeven en die softe fruitigheid vond ik wel terug, mooi uitgedrukt! Maar zoals vermeld, totaal niet off-putting, de wijn was gewoon lekkerrrr...