wijnliefhebbers
Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: Onvergetelijke degustaties (/forum-64.html)
+--- Discussie: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij (/thread-6112.html)


Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - vinejo - 30-09-2018 02:47 PM

Zowel Vince, Fre als ik hadden de laatste dagen het gevoel dat er iets stond aan te komen. Olivier was 40 geworden en wou dit met ons viertjes vieren.
Fre had opgevangen dat onze kersverse 40-er eens "zot" wou doen en fluisterde dat hij voelde aan zijn lever dat het wel eens een zeer speciale namiddag kon worden.
En ja, het wérd een zotte zuiperij.

We begonnen buiten in het zonnetje met een heerlijke Champagne, Les 7 Crus van Agrapart.. Deze zalige blend van 90% chardonnay en 10% pinot noir kon zelfs de minst enthousiaste Champagnefan (ikke Blush ) honderd procent overtuigen. Niet in het minst omdat hij zo fris en vooral vineus was.

Bij de eerste witte wijn waren de reacties al even enthousiast, we dachten aan een Noordelijke Rhone, waarom geen Hermitage zelfs? Tot onze verrassing- we hadden Bourgogne al uitgesloten (Chardonnay echter nog niet) bleek dit een Chassagne Montrachet van Coffinet-Duvernay, Les Blanchot dessus 2011. Het goede jaar voor wit zorgde voor een gulle wijn met volrijp fruit maar dit in combinatie met een lichtvoetige elegantie en een hele mooie afdronk. Meteen al een 93 er tegenaan!

Wit nummer twee kwam in het glas, en de eerste snuif maakte me onmiddellijk blij. En ik wás al zo blij! wijn
Dolgelukkig snoof ik verder en ervaarde een mineraal genot uit de zuiverste pot berglucht. Riesling zoals hij moet zijn, riesling die de rieslingofilie van Marc en zijn vrienden doet begrijpen. Zeer lang in de mond, op geen enkel moment opdringerig, eten en drinken tegelijk. Het lichte toetsje restzoet gaf de wijn nét dat tikje volume dat hij nodig heeft om ons-totaal in evenwicht- totaal uit ons evenwicht te brengen. Deze Marcus Molitor NiedermenningerHurenberg Auslese 2010 scoorde également 93 points from the Pintse jury.

Verrassend genoeg kregen we plots een rosé in het glas. Mooie ajuinschil kleur, deed denken aan Provence. In de neus behoorlijk kruidig, Vince ontwaarde gehakt (jawel, gepeperde tartaar!). Heel droog in de mond, chalky, redelijk strak en droog, mooie balans. We gokten op elke druif en streek maar vergaten....Bourgogne watte
Dit bleek een curiosum van topwijnmaker Hubert Lignier, le Cuvee du Grand Cedre 2017. Zeer verrassend en poeplekker. 91

Zoals Robbe de Hert zou uitroepen in Antwerpen: Tijd voor de rooj!

Elke niet-zotte wino begint dan met een opwarmertje. Een wijn pour faire le pallet.
Niet zo Olivier.
In de neus een aardse toets, bos, leder en eerder zwart fruit. De mond is enorm verrassend. Superzacht (niét vol!), lieflijk bijna, of eerder: Gracieus. De wijn smelt na een seconde of 20 op je tong. Ik dacht onmiddellijk aan een premier cru uit de Cote de Nuits, het bleek zelfs...een Grand Cru! Latricieres Chambertin van Drouhin Larose 2011. Ok, mooie starter Oli! watte 93

Rood 2 zat in dezelfde stijl. Iets meer alcohol, warmte. In de neus vlezig, ceder, dennebos, asbak, grafiet. Compléx! In de mond een heel stuk sáppiger dan vorige wijn, veel materie maar ook iets meer voelbare tannines die wat droogtrekken naar het einde toe. We dachten allen aan een tweede Bourgondische topper maar het bleek een zuid Italiaanse lookalike. Eerder werd op dit forum al de gelijkenis geschetst tussen de pinot en de nerello mascalese, hier werd deze waarneming 100% bevestigd. Goé forum hé manne! Smile Deze Tenuta delle Terre Nera Il Quadro delle Rose 2010 kreeg unaniem 94 points from zee Belgian Djoerie. 93-94

De volgende rooje had een florale neus, beetje peper, champignons, wel weer wat alcohol, maar uiteindelijk een heel hedonistisch puur snuffelaroma. In de mond was de wijn énorm subtiel, met een Bourgondische finesse. Een echt hemels gevoel, vederlicht maar enorm lang, delicaat, perfect evenwichtig (ondanks de hele lichte droogtrekking ), een waar genot. Man man, wij drinken hier onze tweede GC op één namiddag, Oli Oli, wat doe je nu?
Wel lieve vrienden, het ís helemaal geen Bourgogne...stelde Oli heel professioneel.
watte
Vince had nochtans al nebiolo genoemd maar we overtuigden hem van de typisch Bourgondische finesse. Niet dus.
Nebiolo it is!
Hmmm..Barolo?
Nope.
Tja, Barbaresco dan.
Yep.
Hmmm
Producent... Oli spreekt van een bekende naam...
Er vallen enkele namen maar zoals je bij een Bourgogne nooit de naam Romanee Conti zal laten vallen, ga je ook voor een nebiolo niet aan...GAJA denken!!
En toch...
Wij dronken onze eerste (en wellicht ook enige) Gaja Barbaresco 2013!!
Werden wij high? Ja!
95

Even concentreren jongens, daar is al de volgende wijn!
Hier direct een Italiaans gevoel, mede door het kenmerkende rubbertje. Ja hoor, dit is sangiovese! Heel rijke wijn die toch niet zwaar overkomt, een lichte droogtrekking ook. Wellicht een Brunello?
Nope, t is alweer nebiolo, nu wél Barolo. Die florale toets had onze frank moeten doen vallen. Gianfranco Allesandro San Giovanni, Barolo 2006, zeer mooi. 93

Hopa, de volgende wijn herkennen we wél onmiddellijk. De typische reductietoetsen van de syrah, gecombineerd met bosaardbeitjes, zwarte bes en peper doen ons direct aan de Noordelijke Rhone denken. Er komen nog wat gerookte toetsen bij, tabak en toast ook, die wijzen op gedegen houtlagering. Een neus die je endorfines stimuleert.
In de mond is de wijn ongelooflijk zacht en soepel, met ultiem rijpe tannines, de versmelting van de Gaja. Alweer een dijk van een wijn, deze Chapoutier Hermitage 2012. Verdient eveneens 95.

Nét voor het heerlijke konijn met rode kool en kroketjes kregen we nog de icoonwijn uit de Rousillon in het glas, de wijn van ex-RVF journalist en sterk karakter Hervé Bizeul. Ik schatte de Clos des Fees Les Clos 2005 een paar jaar oud, het bleken er 13 te zijn..! Heerlijk rijpe wijn, warm maar in balans. 92

Ideale begeleider van het heerlijke eten was de Kreuzberg Arhweiler 20..? , de superlekkere taart werd vergezeld door een sublieme zoete wijn, Domaine du Cinquau " La part des Hommes" 2012 (heerlijke naam).

Daarna volgde nog een supersympathieke crash van de gastheer, die alles uit zijn kast had gehaald om ons een onvergetelijke namiddag te bezorgen maar daar rond 21 uur de rekening voor betaalde...
We trokken de voordeur zachtjes maar net hard genoeg achter ons dicht, in de hoop er binnen afzienbare tijd weer eens te mogen aankloppen. Verlangend naar verdere zotternijen...

thank you Olivier!!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - redacteur - 30-09-2018 03:15 PM

Jawadde, dadde! Een selectie om u tegen te zeggen.

En een mooi verslag alweer.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Mathijs81 - 30-09-2018 05:56 PM

(30-09-2018 02:47 PM)vinejo schreef:  Zoals Robbe de Hert zou uitroepen in Antwerpen: Tijd voor de rooj!

Tegenwoordig is deze "schat" (Big Grin) van een scenarist er tamelijk berooid (Tongue) aan toe Confused

Verder kon de titel van deze thread met gemak een album van Suske & Wiske wezen !


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Fre - 30-09-2018 07:36 PM

Welwelwel, den Oli is 40 geworden. En hij ging 's trakteren voor z'n wijnmaatjes respect
NIet echt genoteerd, vooral genoten. Hieronder mijn impressies in 't rood

(30-09-2018 02:47 PM)vinejo schreef:  Zowel Vince, Fre als ik hadden de laatste dagen het gevoel dat er iets stond aan te komen. Olivier was 40 geworden en wou dit met ons viertjes vieren.
Fre had opgevangen dat onze kersverse 40-er eens "zot" wou doen en fluisterde dat hij voelde aan zijn lever dat het wel eens een zeer speciale namiddag kon worden.
En ja, het wérd een zotte zuiperij.

We begonnen buiten in het zonnetje met een heerlijke Champagne, Les 7 Crus van Agrapart.. Deze zalige blend van 90% chardonnay en 10% pinot noir kon zelfs de minst enthousiaste Champagnefan (ikke Blush ) honderd procent overtuigen. Niet in het minst omdat hij zo fris en vooral vineus was.
ik dacht dat ik de minst enthousiaste champagneliefhebber was, maar desalniettemin vond ik dit wel de beste ooit gedronken. Zo vineus inderdaad. En ik heb nog wat bijgevraagd, wat toch veelzeggend is in mijn geval Tongue

Bij de eerste witte wijn waren de reacties al even enthousiast, we dachten aan een Noordelijke Rhone, waarom geen Hermitage zelfs? Tot onze verrassing- we hadden Bourgogne al uitgesloten (Chardonnay echter nog niet) bleek dit een Chassagne Montrachet van Coffinet-Duvernay, Les Blanchot dessus 2011. Het goede jaar voor wit zorgde voor een gulle wijn met volrijp fruit maar dit in combinatie met een lichtvoetige elegantie en een hele mooie afdronk. Meteen al een 93 er tegenaan! Die fijnheid en elegantie, met ditto zuurtjes. Ik dacht aan een italiaan omwille van de rondeur, maar dat bleek later van het millesime. We zaten dus in één, zoniet de beste 1cru in wit uit Chassagne. Een perceel gelegen net naast Le Montrachet en boven Criot-Batard. De klasse straalde ie alvast ook uit.

Wit nummer twee kwam in het glas, en de eerste snuif maakte me onmiddellijk blij. En ik wás al zo blij! wijn
Dolgelukkig snoof ik verder en ervaarde een mineraal genot uit de zuiverste pot berglucht. Riesling zoals hij moet zijn, riesling die de rieslingofilie van Marc en zijn vrienden doet begrijpen. Zeer lang in de mond, op geen enkel moment opdringerig, eten en drinken tegelijk. Het lichte toetsje restzoet gaf de wijn nét dat tikje volume dat hij nodig heeft om ons-totaal in evenwicht- totaal uit ons evenwicht te brengen. Deze Marcus Molitor NiedermenningerHurenberg Auslese 2010 scoorde également 93 points from the Pintse jury. pure mineraliteit in de neus (vuursteen) en gene petrol. Een indrukwekkende balans tussen het lichtvoetige én een enorme lengte. Zoals alleen echte grote dat kunnen. Qua stijl heb ik 'm persoonlijk liever wat strakker/droger, maar in zijn categorie wel 'au sommet'.

Verrassend genoeg kregen we plots een rosé in het glas. Mooie ajuinschil kleur, deed denken aan Provence. In de neus behoorlijk kruidig, Vince ontwaarde gehakt (jawel, gepeperde tartaar!). Heel droog in de mond, chalky, redelijk strak en droog, mooie balans. We gokten op elke druif en streek maar vergaten....Bourgogne watte
Dit bleek een curiosum van topwijnmaker Hubert Lignier, le Cuvee du Grand Cedre 2017. Zeer verrassend en poeplekker. 91 Wat een knappe rosé zeg. Zeer atypisch in vgl met Bandol rosés. Strakker en fijnzinniger.

Zoals Robbe de Hert zou uitroepen in Antwerpen: Tijd voor de rooj!

Elke niet-zotte wino begint dan met een opwarmertje. Een wijn pour faire le pallet.
Niet zo Olivier.
In de neus een aardse toets, bos, leder en eerder zwart fruit. De mond is enorm verrassend. Superzacht (niét vol!), lieflijk bijna, of eerder: Gracieus. De wijn smelt na een seconde of 20 op je tong. Ik dacht onmiddellijk aan een premier cru uit de Cote de Nuits, het bleek zelfs...een Grand Cru! Latricieres Chambertin van Drouhin Larose 2011. Ok, mooie starter Oli! watte 93
Archetype van een Gevrey voor mij met bovengenoemde kenmerken. Wel niet het volume van een GC, maar wel de klasse en lengte.

Rood 2 zat in dezelfde stijl. Iets meer alcohol, warmte. In de neus vlezig, ceder, dennebos, asbak, grafiet. Compléx! In de mond een heel stuk sáppiger dan vorige wijn, veel materie maar ook iets meer voelbare tannines die wat droogtrekken naar het einde toe. We dachten allen aan een tweede Bourgondische topper maar het bleek een zuid Italiaanse lookalike. Eerder werd op dit forum al de gelijkenis geschetst tussen de pinot en de nerello mascalese, hier werd deze waarneming 100% bevestigd. Goé forum hé manne! Smile Deze Tenuta delle Terre Nera Il Quadro delle Rose 2010 kreeg unaniem 94 points from zee Belgian Djoerie. 93-94 Enkel het ietwat warme gevoel was redelijk atypisch voor Bourgogne. Voor de rest klopte alles. Maar Bourgognofielen weten nu al een tijdje dat je voor Bourgogneske wijnen ook aan de voet van de etna pareltjes kan terugvinden. Qua materie ging ie over de vorige. Qua lengte weet ik niet meer Smile. Weeral die knappe fijne zuurtjes. Complete wijn.

De volgende rooje had een florale neus, beetje peper, champignons, wel weer wat alcohol, maar uiteindelijk een heel hedonistisch puur snuffelaroma. In de mond was de wijn énorm subtiel, met een Bourgondische finesse. Een echt hemels gevoel, vederlicht maar enorm lang, delicaat, perfect evenwichtig (ondanks de hele lichte droogtrekking ), een waar genot. Man man, wij drinken hier onze tweede GC op één namiddag, Oli Oli, wat doe je nu?
Wel lieve vrienden, het ís helemaal geen Bourgogne...stelde Oli heel professioneel.
watte
Vince had nochtans al nebiolo genoemd maar we overtuigden hem van de typisch Bourgondische finesse. Niet dus.
Nebiolo it is!
Hmmm..Barolo?
Nope.
Tja, Barbaresco dan.
Yep.
Hmmm
Producent... Oli spreekt van een bekende naam...
Er vallen enkele namen maar zoals je bij een Bourgogne nooit de naam Romanee Conti zal laten vallen, ga je ook voor een nebiolo niet aan...GAJA denken!!
En toch...
Wij dronken onze eerste (en wellicht ook enige) Gaja Barbaresco 2013!!
Werden wij high? Ja!
95
Efkes uitpakken, dacht Olivier. Een risicootje toch, gezien de jeugdige leeftijd. Maar het draaide verdomd goed uit. Pure klasse. Beste Italiaan ooit gedronken. PUNT

Even concentreren jongens, daar is al de volgende wijn!
Hier direct een Italiaans gevoel, mede door het kenmerkende rubbertje. Ja hoor, dit is sangiovese! Heel rijke wijn die toch niet zwaar overkomt, een lichte droogtrekking ook. Wellicht een Brunello?
Nope, t is alweer nebiolo, nu wél Barolo. Die florale toets had onze frank moeten doen vallen. Gianfranco Allesandro San Giovanni, Barolo 2006, zeer mooi. 93
NIets stugs of weerbarstig zoals menig Barolo. Grote wijn. Alweer.

Hopa, de volgende wijn herkennen we wél onmiddellijk. De typische reductietoetsen van de syrah, gecombineerd met bosaardbeitjes, zwarte bes en peper doen ons direct aan de Noordelijke Rhone denken. Er komen nog wat gerookte toetsen bij, tabak en toast ook, die wijzen op gedegen houtlagering. Een neus die je endorfines stimuleert.
In de mond is de wijn ongelooflijk zacht en soepel, met ultiem rijpe tannines, de versmelting van de Gaja. Alweer een dijk van een wijn, deze Chapoutier Hermitage 2012. Verdient eveneens 95. Zonder de Gaja was deze zeker de WOTN, nu is het inderdaad close, al geef ik Gaja wel het voordeel. Zeer puur en enorm hedonistisch. Complex en perfect op dronk voor mij. Opnieuw een bewijs dat de meeste Hermitages gewoon na 5-6 jaar al gedronken kunnen worden.

Nét voor het heerlijke konijn met rode kool en kroketjes kregen we nog de icoonwijn uit de Rousillon in het glas, de wijn van ex-RVF journalist en sterk karakter Hervé Bizeul. Ik schatte de Clos des Fees Les Clos 2005 een paar jaar oud, het bleken er 13 te zijn..! Heerlijk rijpe wijn, warm maar in balans. 92
Koffie! Gebald zwart fruit. Redelijk koel voor een Rousillon. Een trapje lager inderdaad dan de vorige rode, maar toch weer boenk erop.

Ideale begeleider van het heerlijke eten was de Kreuzberg Arhweiler 2010
In de stijl van de GG. Hij was blijkbaar van plan deze Arhweiler tot een GG te dopen, maar hij wilde toch solidair zijn met zijn collega's die er in 2010 niet in slaagden een GG te produceren. Had ook wel de kenmerken van een grote spätburgunder. Ging eigenlijk perfect bij Fluffy, het konijn.

, de superlekkere taart werd vergezeld door een sublieme zoete wijn, Domaine du Cinquau " La part des Hommes" 2012 (heerlijke naam).


Daarna volgde nog een supersympathieke crash van de gastheer, die alles uit zijn kast had gehaald om ons een onvergetelijke namiddag te bezorgen maar daar rond 21 uur de rekening voor betaalde...
We trokken de voordeur zachtjes maar net hard genoeg achter ons dicht, in de hoop er binnen afzienbare tijd weer eens te mogen aankloppen. Verlangend naar verdere zotternijen...

thank you Olivier!! tzal wel zijn. AMEN TO THAT!



RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 30-09-2018 08:34 PM

Merci voor de mooie verslagjes, guys! thank you

Het was een waar plezier. Als je 40 wordt, kan je maar beter van de nood een deugd maken, dacht ik dan. Bij deze... Big Grin

Ik heb lang uitgekeken naar deze degustatie. Ook niet zonder stress eigenlijk. Op papier allemaal grote namen, maar het zou de eerste keer niet zijn dat een grote naam het niet waar maakt, of dat de wijn te vroeg of te laat geopend is, slecht geprepareerd, of het slechtste van al, kurk... Maar alle wijnen waren op het appel. Oef...

Ik ga de wijnen niet meer allemaal beschrijven want dat is hier al prachtig gedaan. Mijn favorieten zijn eigenlijk dezelfde als die van Jo en Fre, de Gaja schitterde door zijn precisie en finesse. Eigenlijk was de Etna Rosso ervoor iets complexer van neus, mede door het feit dat hij mooi op dronk was, maar de Gaja was kwalitatief gewoon nog een trap hoger. Grote naam, en niet bepaald een koopje. Maar hij maakte het gewoon waar!
Een sterke contender voor WOTN was inderdaad de Hermitage van Chapoutier. Moest het nog bewezen worden dat ze sublieme wijnen maken bij Chapoutier? Wat een neus... De rijkheid die je verwacht van een Hermitage, maar ook dat evenwicht, rijpe aardbei, een fijne kruidigheid ook. Zeer intense wijn! En ook vandaag schitterde hij nog altijd even zelfbewust.
Vandaag heb ik de Jurançon ook nog eens goed kunnen opnieuw proeven. Zonder twijfel de beste Jurançon ooit gedronken en voor mij ook één van de beste zoete tout court. De intensiteit van die aroma’s was enorm. Hoewel dit een vendange tardive is, vond ik precies ook wat velpon in de neus, maar vooral de abrikoos, de honing... Dit soort wijnen is een kunst op zich.

En te zeggen dat ik nog wat kaasjes klaar staan had om de avond af te sluiten met een portootje. Maar tegen dan was ik de man met de hamer tegen gekomen... ‘t Zal voor een andere keer zijn Wink

Bedankt aan mijn mede zuipgenoten om er een onvergetelijke dag van te maken. Op naar de 50 applaus


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - TheWineVet - 30-09-2018 09:06 PM

Welke Hermitage was het?


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 30-09-2018 09:29 PM

(30-09-2018 09:06 PM)TheWineVet schreef:  Welke Hermitage was het?

Monier de la Sizeranne 2012


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - don quichotte - 30-09-2018 11:15 PM

Zeer verleidelijke sublieme proeverij.

Ik dacht, zitten we hier nu bij de Chinezen.Wink


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - vinejo - 30-09-2018 11:48 PM

(30-09-2018 11:15 PM)don quichotte schreef:  Zeer verleidelijke sublieme proeverij.

Ik dacht, zitten we hier nu bij de Chinezen.Wink

Op t einde van den avond had Oli toch serieuze spleetoogjes Smile


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 01-10-2018 06:43 AM

(30-09-2018 11:48 PM)vinejo schreef:  
(30-09-2018 11:15 PM)don quichotte schreef:  Zeer verleidelijke sublieme proeverij.

Ik dacht, zitten we hier nu bij de Chinezen.Wink

Op t einde van den avond had Oli toch serieuze spleetoogjes Smile

Big Grin


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Smaakatleet - 01-10-2018 06:32 PM

[attachment=3616]


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - TheWineVet - 01-10-2018 08:03 PM

(30-09-2018 09:29 PM)Olivier schreef:  
(30-09-2018 09:06 PM)TheWineVet schreef:  Welke Hermitage was het?

Monier de la Sizeranne 2012
Zo'n punten bij één van zijn "gewone" Hermitages, wat moet de rest dan voorstellen... Chapoutier kan toch wel wijn maken denk ik danapplaus
Aja, en gelukkige 40ste... tijd om hier eens iets voor te openen als ge Wetteren passeert


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Bert - 01-10-2018 08:04 PM

Amai, interessant proeverijke precies!
Mooi verslag ook gasten!

En welkom op de tram, Olivier!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Benz - 01-10-2018 08:08 PM

Mooie proeverij, en dikke proficiat voor de jarige! Wink


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 01-10-2018 08:26 PM

Thanks guys cheers

@Gertjeuh : dat ziet er puur natuur uit. Ik had niets anders verwacht van u! Wink


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Vince - 01-10-2018 10:55 PM

wat kan ik hieraan nog toevoegen?
een poging:

Les 7 Crus van Agrapart: absolute topchampagne, we bedachten dat onze Francispiccart hiervoor ook in zwijm zou vallen

Chassagne Montrachet van Coffinet Duvernay, Les Blanchot dessus 1 cru 2011, we zijn met deze wijn zwaar bij ons pietje gepakt, niemand zat in Bourgogne, we bleken op de K3 te zitten met zicht op de Everest, euh, Montrachet

Marcus Molitor NiedermenningerHurenberg Auslese 2010
what's in a name: een oli-orgie op de hurenberg,
geen rieslingzuren die een gat in de maag of de sokken branden, maar wél materie + fantastische zoet/zuur balans met vet veel punten,

Hubert Lignier, le Cuvee du Grand Cedre 2017, een neusje van vers gehakt, vlezige finesse, we zaten weer in alle hoeken van Frankrijk behalve in de juiste, respect man!

Latricieres Chambertin van Drouhin Larose 2011, je moet maar culot hebben om dit als eerste rode wijn te serveren, zoals Oli het mooi omschreef, de lengte en finesse zoals het hoort, miste enkel wat volume

Tenuta delle Terre Nera Il Quadro delle Rose 2010, wederom kreetjes van verrukking, bourgondische finesse, het zal aan mij liggen als italofiel, maar volgens mij kunnen Italianen iets wat spanjaarden minder goed kunnen: cool climate wijnen maken op een vulkaan (reden: geen vulkanen in Spanje, claro que no!)

Gaja Barbaresco 2013! 'genuflect,genuflect for the pope of Barbaresco', veruit het mooiste ooit gedronken van Italiaanse bodem, blij dat mijn gokje op noord piëmonte er slechts een luttele boogscheut van 150 km ernaast zat

Gianfranco Allesandro San Giovanni, Barolo 2006, zelden een barolo geproefd met zo'n verfijnde tannines, de uitzondering die...

Clos des Fees Les Clos 2005 , ik gokte op chateauneuf, bleek een GSM+C blend, om in dergelijke warm klimaat zo'n evenwicht en elegantie met de gsm te kunnen toveren moet je wel een fee zijn, hield verdomd prachtig stand tussen al de kanonnen van deze avond

Kreuzberg Arhweiler 2010, die hield z'n lederhosen nog steeds boven de enkels na al het moois dat we al achter de kiezen kregen, chapeau!
Wederom het bewijs dat de Vlamingen ipv 3 uur zuidelijk richting champagne beter ook eens 3 uur oostelijk richting Ahr zouden moeten rijden om het koffertje vol te laden, psst niet voortvertellen

Domaine du Cinquau, zelden zo genoten van zo'n top liquoreuze wijn, waarom botrytis zoeken als het niet nodig blijkt?

een memorabele namiddag in memorabel gezelschap
grazie mille Oli!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 02-10-2018 09:44 AM

Prego mille, Vincento! Smile

Met de woordspeling zie ik nu dat er een foutje geslopen is in de naam van de riesling. Het was de Niedermenniger Herrenberg. Die Duitsers ook met hun ingewikkelde namen...

En de Barolo San Giovanni was van Gianfranco Alessandria. Van die laatste heb ik nu trouwens nog één flesje. Ik vond hem nu al zeer mooi, helemaal opengekomen in vergelijking met de eerste keer dat we hem gedronken hebben. Maar mijn laatste flesje wil ik nog eens enkele jaren rust geven. Tot aan mijn 50e zal niet lukken, vrees ik Rolleyes


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Dc - 02-10-2018 09:54 AM

Als iedereen die 40 wordt zo een proeverij geeft staan we er goed op Smile.

Dikke proficiat Olivier!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 02-10-2018 10:14 AM

(02-10-2018 09:54 AM)Dc schreef:  Als iedereen die 40 wordt zo een proeverij geeft staan we er goed op Smile.

Dikke proficiat Olivier!

thank you

Never waste a good (midlife) crisis! Eigenlijk niet dat ik er één heb. Maar ik kon het wel als excuus gebruiken... Tongue


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - wvd - 02-10-2018 11:17 AM

(02-10-2018 10:14 AM)Olivier schreef:  
(02-10-2018 09:54 AM)Dc schreef:  Als iedereen die 40 wordt zo een proeverij geeft staan we er goed op Smile.

Dikke proficiat Olivier!

thank you

Never waste a good (midlife) crisis! Eigenlijk niet dat ik er één heb. Maar ik kon het wel als excuus gebruiken... Tongue

Geprocificeerd Olivier! Schone leeftijd, 40 jaar, maar gene moto kopen hé...


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 02-10-2018 12:50 PM

Citaat:Geprocificeerd Olivier! Schone leeftijd, 40 jaar, maar gene moto kopen hé...

Merci, Wvd!

Als ik zie hoeveel flessen ik kan kopen voor de prijs van een moto, hoef ik geen verdere overtuiging Wink


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - TheWineVet - 02-10-2018 02:20 PM

10. Gianfranco Alessandria Barolo San Giovanni 2006 ( rood )

Na een tijdje kwamde boenwas en de rozengeur de kop duidelijk opsteken. De beste Barolo tot nu toe! Knap! 93

Mijn TN van enkele jaren geleden over deze wijn...Ik voelde aan mijn water dat ik deze al had gedronken!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 02-10-2018 03:33 PM

(02-10-2018 02:20 PM)TheWineVet schreef:  10. Gianfranco Alessandria Barolo San Giovanni 2006 ( rood )

Na een tijdje kwamde boenwas en de rozengeur de kop duidelijk opsteken. De beste Barolo tot nu toe! Knap! 93

Mijn TN van enkele jaren geleden over deze wijn...Ik voelde aan mijn water dat ik deze al had gedronken!

Klopt! Goed onthouden. Hij was toen nog wat gereserveerder dan nu, wat compacter.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - FRANCISPICCART - 02-10-2018 06:50 PM

(01-10-2018 10:55 PM)Vince schreef:  wat kan ik hieraan nog toevoegen?
een poging:

Les 7 Crus van Agrapart: absolute topchampagne, we bedachten dat onze Francispiccart hiervoor ook in zwijm zou vallen

Mooi! Agrapart wordt bij de top in de Champagne gerekend. Jammer genoeg geen visites op het domein. Ik lees echter regelmatig op ons forum dat er leden zijn die in Le Boulingrin in Reims gaan eten wanneer ze in de Champagne zijn. Hier kan je zijn "7 Crus" aan dezelfde prijs drinken als een gewone Moët of Pommery. Zeker doen volgende keer zou ik zeggen.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Vince - 02-10-2018 08:09 PM

bedankt voor de tip Francis, doe ik zeker!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Kupers - 04-10-2018 06:46 PM

Indrukwekkend, wat gaat dat geven als Olivier 50 wordt Cool.

welke Herrenberg was het? groen, wit of goud? Molitor heeft dit perceel niet meer, hij pachtte dit van Reichsgraff von Kesselstatt, maar tijdens hun consolidatie hebben ze dit wijselijk toch maar voor henzelf gehouden. Jammer, want wat ik van Molitor van oudere wijnen hiervan heb gedronken is fantastisch.

Voor de geïnteresseerden: Pascal Agrapart zou aanwezig zijn op de degustaties van TG Vins begin November.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 04-10-2018 10:59 PM

Citaat:welke Herrenberg was het? groen, wit of goud? Molitor heeft dit perceel niet meer, hij pachtte dit van Reichsgraff von Kesselstatt, maar tijdens hun consolidatie hebben ze dit wijselijk toch maar voor henzelf gehouden. Jammer, want wat ik van Molitor van oudere wijnen hiervan heb gedronken is fantastisch.

Het was de witte capsule. Ik wist inderdaad dat hij dit perceel niet meer heeft, maar wist niet dat het van Reichsgraff von Kesselstatt was. Heeft die al wijn uit van hetzelfde perceel?


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Vinogan(s) - 05-10-2018 09:15 AM

Bij deze ook nog mijn gelukwensen.

Toen ik halfweg de tekst was begreep ik de referentie naar "zot doen": wie doet er nu een (gaja) barbaresco open na amper 5 jaar Gek?

Maar als ik het goed begrepen heb, is dat nog nog goed meegevallen precies (ahum, understatement :rolleyesSmile

Hoeveel "method" zat er eigenlijk in de "madness", maw hoeveel lucht heb je die op voorhand gegeven (want dat lijkt me toch een noodzaak hier)?

En voorts: Ik heb het al meermaals meegemaakt met wijnen met een zekere grandeur, maar het blijft toch een opmerkelijk gegeven. Toch opvallend hoe een wijn van nog geen 30 euro hier de maat neemt van een bourgogne gc...


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 05-10-2018 10:31 AM

Citaat:Bij deze ook nog mijn gelukwensen.

thanks!

Citaat:wie doet er nu een (gaja) barbaresco open na amper 5 jaar

tja, als je zulke flessen open doet, doe je ook wel een beetje research op voorhand he Cool
Overal heb ik gelezen dat deze barbaresco van Gaja in zijn jeugd al zeer toegankelijk en zeer te genieten is. Ik had er dan ook weinig schrik van dat deze wijn ging wringen. Zelfde trouwens met de Latricières : 2011 is geen bewaarjaar en is vroeg op dronk. "Maar het is een grand cru", kun je dan nog zeggen. Daarom heb ik naar het domein geschreven om hun advies te vragen. En Mw Christine Drouhin is zo vriendelijk geweest om mij te antwoorden dat ik geen schrik moest hebben om deze fles open te doen omdat 2011 "un millésime élégant" was. En inderdaad, wat mij betreft was perfect op dronk en was dat ook de grote meerwaarde van die wijn, met zijn mooi bosaroma's en zachtheid.

Citaat:hoeveel lucht heb je die op voorhand gegeven (want dat lijkt me toch een noodzaak hier)

ja, de eeuwige vraag, wanneer doe je best je flessen open. In dit geval ben ik 's middags, dus rond 12u00 begonnen met flessen open te doen (en voorproeven...) : de witte, de rosé, en de eerste drie rode, dus ook de Gaja. Ze hebben dus een viertal uur lucht gekregen en daar hebben ze ook deugd van gehad, allemaal net iets beter op hun plooi gekomen, zuren beter geïntegreerd, meer open gekomen. De andere flessen heb ik later open gedaan. De Barolo 2006 omdat dit al iets oudere wijn was, en dus een uurtje (?) op voorhand. Die was van in het begin reeds zeer mooi. Dat had ik ook verwacht. Ook de Hermitage heb ik ongeveer een uurtje op voorhand open gedaan. Die wijn had ik geproefd toen ik hem onlangs gekocht heb, en daarvan wist ik dat hij ook al zeer toegankelijk was, dus geen nood om dit een lange zuurstofkuur te geven. De Clos des Fées zal ongeveer een uur of twee gekregen hebben en was ook toegankelijk, ook al iets ouder, hoewel hij de dag erop nog altijd in goede staat was, dus deze mocht vroeger open, maar hoefde ook niet.
Dus niets de dag ervoor open gedaan, en bleek ook niet nodig te zijn. Ik heb daar overigens schrik van, want al vaak meegemaakt dat tannines dan plots wat korrelig worden, enz.

Citaat:Ik heb het al meermaals meegemaakt met wijnen met een zekere grandeur, maar het blijft toch een opmerkelijk gegeven. Toch opvallend hoe een wijn van nog geen 30 euro hier de maat neemt van een bourgogne gc...

Bedoel je de Etna? Ik herinner me de exacte prijs niet meer, maar was een goede 30€ dacht ik. De 2015 staat aan 36 nu op Xtrawine.
Van de Grand Cru had ik ook net iets meer verwacht, gezien zijn status. Maar het was een nog enigszins betaalbare grand cru, een goede 50€. Tenminste voor 2011, want recentere jaargangen kosten nu al 80€ of meer?
Anderzijds, de WOTN was wel degelijk de duurste, de Gaja. Maar je kan discussiëren of het prijsverschil het kwaliteitsverschil waard is. Voor één Gaja, heb je twee Hermitages van Chapoutier en de Etna van Terre Nere. Tja... Dit valt dus onder de noemer "ne keer zot doen". En vooral, zo'n icoonwijn/domein ook eens willen geproefd hebben. Dan weten we tenminste waarover we spreken.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Vinogan(s) - 05-10-2018 10:51 AM

Bedankt Olivier. Met "lucht krijgen", bedoel je dan karaf of gewoon fles open (en glaasje uit) ("audouze"? Cool )

Ik begrijp het wel, het viel me gewoon op bij het lezen van de nota's. En ja, value... ... is een oneindige discussie Wink

Ik bedoelde dus idd de Etna. Ter info, deze Terre Nere 2015 staat bij superiore beter koop aan 29,90 € (Duitse BTW) of 30,40 € (Belgische BTW). Wel snel zijn, want er zijn minder dan 24 stuks beschikbaar. Maar ze hebben ook al de 2016 aan exact dezelfde prijs


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 05-10-2018 11:19 AM

inderdaad, fles open en glaasje eruit. Voor het serveren wel alles in karaf gedaan. Maar dat laatste meer om ervoor te zorgen dat het volledig blind was, en dat je de vorm van de fles niet ziet bvb, of een naam op de capsule, enz.

Bedankt voor de tip van Superiore!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Kupers - 06-10-2018 07:19 AM

(04-10-2018 10:59 PM)Olivier schreef:  Het was de witte capsule. Ik wist inderdaad dat hij dit perceel niet meer heeft, maar wist niet dat het van Reichsgraff von Kesselstatt was. Heeft die al wijn uit van hetzelfde perceel?

Ze bewerken het niet zelf, maar hebben het deels verpacht aan Hofgut Falkenstein en aan nog een ander domein waarvan de naam mij nu ontglipt. Molitor heeft omweg naar hoog niet enkel vrienden gemaakt...


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 25-08-2022 11:22 PM

Mijn smaak terug hebben en weer een jaar wijzer worden waren goeie redenen om nog eens wat flesjes open te trekken!

Er werd gebubbeld met de Graal 2014, een Riserva schuimwijn van Altemasi. Dit is een lijn van Cavit, een grote coöperatieve in Trento. Minstens 5 jaar sur lie, blend Chardonnay en Pinot Noir. Geen typisch champagneneusje, maar wel fijn. Licht toetsje abrikoos. Heel zacht en vineus in de mond. Mooie starter. En geleerde les : sabreer niet met een kousje over uw fles Rolleyes

Er meteen stevig invliegen dan maar met de witte. Een Meursault dacht Fre. Vince was echter meteen juist : Chassagne-Montrachet. De wijn had echter wel wat houttoetsen in het begin. Wat reductie ook. Om dan volledig open te plooien naar een klassieke, mooie Bourgogneneus. Materie in de mond, en mooie zuren = 2014. De Champs Gain 1er Cru van Marc Colin presteerde op niveau.

En toch ging deel één van het daaropvolgende duo er los over. Ingetogen, fijn, precies, snuffelneus. Evenwicht en echte klasse in de mond. Iedereen dacht aan een betere Bourgogne. Maar neen, we zaten bij een… Chenin. jo heeft het al vaak gezegd dat Chenin en Chardonnay niet zo ver uit elkaar liggen soms. En nog niet eens een Franse, maar een Zuid-Afrikaanse : de Hope Marguerite 2016 van Beaumont had mij al eerder overdonderd op een zwijntjesproeverij, maar nu was het toch wel indrukwekkend op welk niveau deze wijn presteerde.
Deel twee van het duo was helaas niet van hetzelfde niveau. Bedoeling was een Franse Chenin van zelfde jaar en zelfde prijsklasse ernaast te zetten. Beetje oxidatieve cidertoetsen verraden het biodynamische. Ook veel fruitiger en zelfs wat zoetzuur-achtig. De Arcane 2016 van Château de Fosse Sèche moest toch duidelijk het onderspit delven in dit noord-zuid duel.

Rood werd gestart met een Chiant Classico! De Rancia 2017 is een Riserva van Felsina. Rijp rood fruit in de neus en toch een zekere finesse. In de mond mooie aanzet van rood fruit en fijne zuren, maar ook vrij stevige tannines. Ik wist dat dit een bewaarwijn was, maar op het domein zeiden ze me recent dat 2017 minder lang zal leven dan 2019. Die laatste was schitterend op het domein, en toegankelijk. Maar de 2017 had zich wellicht al wat gesloten. Toch wel content van deze wijn. De klasse zit erin, maar zal er nog meer uitkomen binnen 5 jaar.

Daarna kwam mijn pièce de résistance, die ik in een opwelling naar voor gebracht had in de degustatie, want direct na openen een stuk lichter dan ik dacht. En een educatief momentje. Want nog een Sangiovese. Wel één uit 1999! Ondertussen had de Poggio all’Oro al wat lucht gehapt en kwam hij kloeker voor de dag dan na openen. Deze Brunello Riserva van Banfi had mooi rijp bosfruit en kersen, leder ook. Toch ook weer een fijne snuffelneus. Nog altijd een mondvol. Deze wijn kan nog lang mee. Maar toch een zeer mooi evenwicht, en elegante tannines.

Tijdens de discussies zei Vince dat hij nog nooit een Barolo gedronken had die hem overtuigde. Tijd om mijn Barolo op tafel te zetten dus. Maar vooral, een Barolo die we al eerder gedronken hadden, oa in de tasting waarmee dit draadje begonnen is. De San Giovanni 2006 van Gianfranco Alessandria wou ik nog eens geven omdat hij nu toch klaar zou moeten zijn na 16 jaar. En inderdaad. Mooi rood fruit in de neus. Puur, zei Vince. Ook in de mond digest geworden. Barolo zoals we hem moeten drinken. Maar hoe vaak gebeurt dat? Helaas te weinig. Blij dat we dit hebben kunnen doen.

Even schakelen naar een rode Bourgogne dan maar. Een Pommard dan nog. Ook weer iets dat we weinig drinken. Deze Les Bertins 2010 1er Cru van Chantal Lescure was dan nog een heel atypische Pommard, want echt op zijn frivool rood fruit, eerder dan zwart fruit. Typische Bourgondische elegantie en fraicheur. Zeer digest in de mond, perfect op dronk.

Terug naar Italië met een wijn van een zeer charismatische en eigenzinnige dame : Elizabetta Foradori. We dronken haar topwijn Granato uit 2015. Zeer intrigerende neus, die mij wat deed denken aan een Cabernet Franc, wellicht door de lauriertoets. Koel fruit, en een zalig evenwicht in de mond. Voor mij echt klasse, en misschien wel mijn favoriet van de dag. Heart

Eindigen met nog een Italiaan. Bedoeling hier was ook weer van een wijn op dronk te drinken die normaal veel te vroeg gedronken wordt. Aglianico geeft notoir gestructureerde wijnen. De Taurasi 2008 van Mastroberardino was echter mooi op dronk, maar kon toch niet veel mensen overtuigen, mezelf incluis. Net iets te rijp, vrij kruidig ook. Deed Jo denken aan Châteauneuf, en kon daar volledig inkomen. Op zich wel mooi uitgerijpt. Maar gewoon niet helemaal onze stijl.

En daarmee was een zalige dag weeral voorbij. cheers


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Sur la Table - 26-08-2022 05:39 AM

Gefeliciteerd!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 26-08-2022 07:10 AM

(26-08-2022 05:39 AM)Sur la Table schreef:  Gefeliciteerd!

Bedankt Smile


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - BartS - 26-08-2022 10:58 AM

(25-08-2022 11:22 PM)Olivier schreef:  En toch ging deel één van het daaropvolgende duo er los over. Ingetogen, fijn, precies, snuffelneus. Evenwicht en echte klasse in de mond. Iedereen dacht aan een betere Bourgogne. Maar neen, we zaten bij een… Chenin. jo heeft het al vaak gezegd dat Chenin en Chardonnay niet zo ver uit elkaar liggen soms. En nog niet eens een Franse, maar een Zuid-Afrikaanse : de Hope Marguerite 2016 van Beaumont had mij al eerder overdonderd op een zwijntjesproeverij, maar nu was het toch wel indrukwekkend op welk niveau deze wijn presteerde.
Deel twee van het duo was helaas niet van hetzelfde niveau. Bedoeling was een Franse Chenin van zelfde jaar en zelfde prijsklasse ernaast te zetten. Beetje oxidatieve cidertoetsen verraden het biodynamische. Ook veel fruitiger en zelfs wat zoetzuur-achtig. De Arcane 2016 van Château de Fosse Sèche moest toch duidelijk het onderspit delven in dit noord-zuid duel.

Ik heb de Beaumont 2017 ook liggen. 3 flessen. Tijd dat ik eens eentje open denk ik als ik dat zo lees. Zou een van de beste witte Z-A wijnen moeten zijn.
Je notitie van de Arcane verbaast me wel een beetje. Ik vrees dat dit mss een wat "mislukte" fles zou kunnen zijn. Dronk deze Chenin al meerdere malen en had nooit deze ervaring. Eerder een Chablis ervaring. Ik heb nog drie flessen van 2017 en 2018. Ik zal eens eentje open doen om te testen. Het is in principe wel een "bewaar-chenin" die aan complexiteit wint. Maar dat zoet-zure had ik nog nooit voor...

Mooie line-up voor de rest. Veel Italiaantjes. Altijd fijn.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - wvd - 26-08-2022 11:14 AM

(25-08-2022 11:22 PM)Olivier schreef:  Rood werd gestart met een Chiant Classico! De Rancia 2017 is een Riserva van Felsina. Rijp rood fruit in de neus en toch een zekere finesse. In de mond mooie aanzet van rood fruit en fijne zuren, maar ook vrij stevige tannines. Ik wist dat dit een bewaarwijn was, maar op het domein zeiden ze me recent dat 2017 minder lang zal leven dan 2019. Die laatste was schitterend op het domein, en toegankelijk. Maar de 2017 had zich wellicht al wat gesloten. Toch wel content van deze wijn. De klasse zit erin, maar zal er nog meer uitkomen binnen 5 jaar.
Wij drinken nu Rancia 1997... Cool


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 26-08-2022 12:35 PM

(26-08-2022 10:58 AM)BartS schreef:  
(25-08-2022 11:22 PM)Olivier schreef:  En toch ging deel één van het daaropvolgende duo er los over. Ingetogen, fijn, precies, snuffelneus. Evenwicht en echte klasse in de mond. Iedereen dacht aan een betere Bourgogne. Maar neen, we zaten bij een… Chenin. jo heeft het al vaak gezegd dat Chenin en Chardonnay niet zo ver uit elkaar liggen soms. En nog niet eens een Franse, maar een Zuid-Afrikaanse : de Hope Marguerite 2016 van Beaumont had mij al eerder overdonderd op een zwijntjesproeverij, maar nu was het toch wel indrukwekkend op welk niveau deze wijn presteerde.
Deel twee van het duo was helaas niet van hetzelfde niveau. Bedoeling was een Franse Chenin van zelfde jaar en zelfde prijsklasse ernaast te zetten. Beetje oxidatieve cidertoetsen verraden het biodynamische. Ook veel fruitiger en zelfs wat zoetzuur-achtig. De Arcane 2016 van Château de Fosse Sèche moest toch duidelijk het onderspit delven in dit noord-zuid duel.

Ik heb de Beaumont 2017 ook liggen. 3 flessen. Tijd dat ik eens eentje open denk ik als ik dat zo lees. Zou een van de beste witte Z-A wijnen moeten zijn.
Je notitie van de Arcane verbaast me wel een beetje. Ik vrees dat dit mss een wat "mislukte" fles zou kunnen zijn. Dronk deze Chenin al meerdere malen en had nooit deze ervaring. Eerder een Chablis ervaring. Ik heb nog drie flessen van 2017 en 2018. Ik zal eens eentje open doen om te testen. Het is in principe wel een "bewaar-chenin" die aan complexiteit wint. Maar dat zoet-zure had ik nog nooit voor...

Mooie line-up voor de rest. Veel Italiaantjes. Altijd fijn.

Benieuwd naar je ervaringen met die Arcane. Het verbaasde me ook. Had een mooi duo moeten zijn. Hopelijk inderdaad een mindere fles.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - vinejo - 27-08-2022 10:27 AM

Die Beaumont was werkelijk subliem, ik vond dit (blind) een gróte wijn, de verrassing was groot toen bleek dat Oli die 17 euro betaald had..
Ook alle Italianen scoorden bijzonder goed, met uitzondering van de aglianico waren het allen verrassend elegante wijnen.
thank you voor de schitterende degustatie, Oli, gij moogt nóg verjaren!


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Fre - 27-08-2022 12:09 PM

Zeer knappe proeverij inderdaad. Moeilijk om een topper aan te duiden. Een verbluffende Beaumont, een Banfi op dronk, een knappe Barolo eveneens op dronk, een eerste kennismaking voor mij met het talent van Foradori,… het kon niet op. Het enige spijtige is dat het nog een jaar duurt tot hij weer jarig is.


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - Olivier - 27-08-2022 01:59 PM

Citaat: Het enige spijtige is dat het nog een jaar duurt tot hij weer jarig is.

Goh, rapper moet het niet gaan. De tijd gaat al snel genoeg Smile


RE: Oliorgie ofte de Zotte Zuiperij - troisetoiles - 27-08-2022 02:41 PM

Dank voor het mooie verslag en van harte, Olivier!