wijnliefhebbers
Jean Gimonnet, Cuis - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Bubbelbabbels (/forum-58.html)
+--- Forum: Champagne/schuimwijnen (/forum-6.html)
+--- Discussie: Jean Gimonnet, Cuis (/thread-6134.html)


Jean Gimonnet, Cuis - Olivier - 21-10-2018 08:53 PM

Ik dacht dat ik hier al eens geschreven had over de champagnes van Jean Gimonnet, maar blijkbaar niet. Deze champagne was een vondst op de beurs van Rijssel vorig jaar. Jean Gimonnet is ergens familie van de meer bekende, en duurdere, Pierre Gimonnet. Ze zitten in Cuis, en de Réserve die ik dronk is een blend van 90% chardonnay en 10% pinot noir.
Zeer typische, klassieke champagneneus van Golden Delicious met een geroosterd broodje. In de mond fijn parelend, en vrij zacht van smaak en mondgevoel. Deze champagne viel ook goed in de smaak bij de gasten.
Geen zeer nerveuze of minerale champagne, wel een zeer lekker wegdrinkende champagne. Aan een 16-17€ is dit voor mij zeker koopwaardig.


RE: Jean Gimonnet, Cuis - Olivier - 04-01-2020 08:02 PM

Een laatste glaasje van de 2006 aan het opdrinken. Dit is 100% chardonnay.

Vrij krachtige champagne, met redelijk veel patisserie-aroma’s en geroosterd brood. Mooie pareling, fijn en fris, zoals ik van dit huis gewend ben. De gewone blanc de blancs is iets frivoler, fijner van profiel, maar deze 2006 loopt toch ook zeer gemakkelijk binnen Slurp


RE: Jean Gimonnet, Cuis - Olivier - 19-03-2023 10:53 AM

La Guette 2008

De topcuvée van dit huis. 100% Chardonnay van de wijngaard « La Guette », een parcellaire Champagne dus. En van het topjaar 2008.

Rijke, weelderige neus met veel sur lie-aroma’s van patisserie, en wat kazige, romige toetsen.

In de mond heel mondvullend, bijzonder zacht en romig. Tegelijkertijd een heel fijne pareling. Dit is krachtig en fris tegelijkertijd. Hier zit heel veel in.

Niet goedkoop aan 42€, maar voor dit niveau geef ik het er graag aan.