wijnliefhebbers
Domaine Trapet in Riquewihr - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Elzas (/forum-25.html)
+--- Discussie: Domaine Trapet in Riquewihr (/thread-6182.html)


Domaine Trapet in Riquewihr - FRANCISPICCART - 18-11-2018 08:01 PM

Riesling "Riquewihr" 2015 - Domaine Trapet
Terwijl haar echtgenoot Jean-Louis in Gevrey-Chambertin zijn wijntjes maakt, zit Andrée regelmatig in de Elzas, in Riquewihr, op het domein van haar familie. Deze Riesling opent zich dadelijk zeer aromatisch, een beetje een mengeling van florale en minerale tonen met citrus, tropisch fruit, wat ananas en pompelmoes. Droog gevinifieerd, strak met het gekende frisse rieslingzuurtje. Wijn met redelijk wat body en complexiteit. Wel lekker voor een dikke € 13.


RE: Domaine Trapet in Riquewihr - vinejo - 18-11-2018 08:53 PM

(18-11-2018 08:01 PM)FRANCISPICCART schreef:  Riesling "Riquewihr" 2015 - Domaine Trapet
Terwijl haar echtgenoot Jean-Louis in Gevrey-Chambertin zijn wijntjes maakt, zit Andrée regelmatig in de Elzas, in Riquewihr, op het domein van haar familie. Deze Riesling opent zich dadelijk zeer aromatisch, een beetje een mengeling van florale en minerale tonen met citrus, tropisch fruit, wat ananas en pompelmoes. Droog gevinifieerd, strak met het gekende frisse rieslingzuurtje. Wijn met redelijk wat body en complexiteit. Wel lekker voor een dikke € 13.

Moh, Trapet in de Elzas.!
Ze maken toch wel een pinot noir ook denk ik dan..?


RE: Domaine Trapet in Riquewihr - FRANCISPICCART - 18-11-2018 09:00 PM

(18-11-2018 08:53 PM)vinejo schreef:  
(18-11-2018 08:01 PM)FRANCISPICCART schreef:  Riesling "Riquewihr" 2015 - Domaine Trapet
Terwijl haar echtgenoot Jean-Louis in Gevrey-Chambertin zijn wijntjes maakt, zit Andrée regelmatig in de Elzas, in Riquewihr, op het domein van haar familie. Deze Riesling opent zich dadelijk zeer aromatisch, een beetje een mengeling van florale en minerale tonen met citrus, tropisch fruit, wat ananas en pompelmoes. Droog gevinifieerd, strak met het gekende frisse rieslingzuurtje. Wijn met redelijk wat body en complexiteit. Wel lekker voor een dikke € 13.

Moh, Trapet in de Elzas.!
Ze maken toch wel een pinot noir ook denk ik dan..?

Ben ik helemaal niet zeker van Jo. Ik denk het zelfs niet. Voor de pinot noir zul je naar de Bourgogne moeten Wink Madame houdt zich eerder met Riesling en Gewurztraminer bezig.