wijnliefhebbers
La cuchara - Lommel - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante eet-drinkadressen (/forum-31.html)
+--- Forum: België (/forum-36.html)
+--- Discussie: La cuchara - Lommel (/thread-6254.html)


La cuchara - Lommel - Dc - 14-01-2019 09:59 AM

Hier was nog geen topic over dus open ik hem even Smile

La Cuchara in het verre Lommel. 1 Michelin ster, restaurant van Jan Tournier (ondertussen gekend van Njam-tv neem ik aan).

De 2de keer dat ik hier ging eten. Dit keer voor de 60e verjaardag van 'ons vader'. Traktatie van mij en mijn broer.

Je krijgt hier geen "gewone" menu. Wel een aantal 'smaken' (bekijk het als tapas porties).

We kwamen aan om 19.15u.
Vriendelijk ontvangen in een ongedwongen sfeer.

Aperitiefje?
Zeker weten! We kozen voor de champagne (ditmaal konden we kiezen tussen cava, champagne of geuze. Vorige keer keuze uit 3 champagnes).
100% Pinot noir.

We opteerden voor de 14 smaken met aangepaste wijnen (de gewone, je hebt ook exclusieve... Dat was dan met wijnen van beperkte oplage e.d. maar wel dubbel zo duur.).

De creaties van de chef zijn een ware lust voor het oog en gelukkig ook voor de smaak. De kleine gerechtjes zijn zo uitgebalanceerd en smaakvol.
Voor mij het beste dat ik ooit al gegeten heb. Ik nuanceer wel want ben, denk ik, in 3 a 4 1-sterren restaurants geweest. La Cuchara spant wel de kroon, zeker weten.
Om een idee te geven van de menu:
http://www.cuchara.be/black/

De aangepaste wijnen dan. Vorige keer vond ik dit de moeite.
En nu: weeral.
We kregen 6 verschillende wijnen:
1) SB uit Chili. De enigste misser voor mij. Vond ik echt teveel weg hebben van een supermarktcuvee...
2) Belgische wijn van pinot blanc, pinot meunier en chardonnay. Geslaagd, de chardonnay zorgt voor het romige dat mooi bij de gerechtjes passen.
3) Maconnais Villages. Iets minder bekende appelatie maar was ook mooi
4) Een rosé wijn maar zeer gastronomisch.
5) Blend van merlot, Malbec en een autochtone druif uit Bulgarije. Veel kracht en ging goed bij de haas.
6) Dessertwijn uit Spanje. Net genoeg om de chocolade en het zoete van het dessert te begeleiden.

Nadien nog koffie.

We kijken terug op een zeer geslaagde avond.
Daar in Lommel zijn ze goed bezig!


RE: La cuchara - Lommel - Corto - 14-01-2019 04:29 PM

(14-01-2019 09:59 AM)Dc schreef:  We kijken terug op een zeer geslaagde avond.
Daar in Lommel zijn ze goed bezig!

Waren er nog restanten van de moleculaire keuken aanwezig?

Ik ben er enkele jaren geleden gaan eten (toen het restaurant nog aan de voorkant was) en vond toen het menu teveel gedomineerd door schuimpjes, gelletjes en andere spielereitjes.


RE: La cuchara - Lommel - Dc - 08-02-2019 02:39 PM

(14-01-2019 04:29 PM)Corto schreef:  
(14-01-2019 09:59 AM)Dc schreef:  We kijken terug op een zeer geslaagde avond.
Daar in Lommel zijn ze goed bezig!

Waren er nog restanten van de moleculaire keuken aanwezig?

Ik ben er enkele jaren geleden gaan eten (toen het restaurant nog aan de voorkant was) en vond toen het menu teveel gedomineerd door schuimpjes, gelletjes en andere spielereitjes.

Amai wat een late reply Smile

Het waren uiteraard allemaal kleine gerechten en er was nog wel wart aanwezig van de moleculaire keuken, maar zeker niet overdreven voor mij.