wijnliefhebbers
Champagne de Castellane - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Bubbelbabbels (/forum-58.html)
+--- Forum: Champagne/schuimwijnen (/forum-6.html)
+--- Discussie: Champagne de Castellane (/thread-6283.html)


Champagne de Castellane - Mathijs81 - 03-02-2019 05:28 PM

Cuvée Florens Brut

( aangekocht via Delhaize online, promotie aan 23,44 € )

Weinig tot niets over terug te vinden, zelfs niet op de website van de Castellane Cool.
Klein beetje uitleg op de achterkant van de fles, blijkbaar een hommage aan de oprichter.
Zou ook gemaakt zijn van de beste ( of betere ) percelen om deze assemblage te maken.
Blend Chardonnay, Pinot Noir, Pinot Meunier, maar nergens % terug te vinden.

Gewoon even paar flessen op de bots gekocht, juist omdat ik te weinig bubbels in huis heb.
Vreemd hoeveel flessen Bordeaux de revue passeren ten opzicht van één fles bubbels Gek?.

Deze cuvée is tamelijk open en eerlijk, het levert wat er op het etiket vermeld staat.
Iets verfijnder en dieper dan de standaard fles, zit wel goed ineen, zeker niet slecht.
Gaat geen blijvende indruk nalaten, maar het smaakt wel goed. Koopwaardig.

Edit - dag twee, iets beter te interpreteren dan gisteren. Minder bubbel, maar meer "wijnachtig".
Qua neus, heeft dit iets weg van een witte wijn, iets meer belegen dan gisteren.
Qua mond en afdronk wel identiek, een combinatie van zoete en zure appel, een hint van gist, mooie zuurtjes.
Ik vind er ook iets terug van een bepaald soort pralinevulling dat ik recent mocht proeven, maar ik kom er niet direct op.

Mathijs


RE: Champagne de Castellane - wvd - 04-02-2019 12:07 PM

(03-02-2019 05:28 PM)Mathijs81 schreef:  Cuvée Florens Brut


Ik vind er ook iets terug van een bepaald soort pralinevulling dat ik recent mocht proeven, maar ik kom er niet direct op.

Mathijs

Amandel?


RE: Champagne de Castellane - Mathijs81 - 04-02-2019 07:00 PM

(04-02-2019 12:07 PM)wvd schreef:  Amandel?

Kans is groot ... het schoot me plots te binnen, maar kon het niet direct plaatsen Rolleyes