wijnliefhebbers
Fallet-Prévostat, Avize - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Bubbelbabbels (/forum-58.html)
+--- Forum: Champagne/schuimwijnen (/forum-6.html)
+--- Discussie: Fallet-Prévostat, Avize (/thread-6727.html)


Fallet-Prévostat, Avize - TheWineVet - 16-12-2019 03:41 PM

Dat hier nog geen aparte topic over bestond...
Dit weekend nog eens een flesje opengetrokken aan zee: fijn, brioche, knappe zuren, grote Champagne. Top!


Hoe lang zullen we nog champagne drinken van Michel FALLET ? - mychamp - 13-01-2020 11:04 PM

Onmiskenbaar is het Michel FALLET - die zonder dat het zijn bedoeling moet geweest zijn - op het domein FALLET-PREVOSTAT de champagne maakte, dewelke de wijnpers in het verleden een cultstatus heeft toebedeeld. De man heeft echter gezondheidsproblemen, ik zag hem laatst in 2015 – met moeite - bijzitten aan de bottellijn.
Nu, bij mij laatste bezoek in November 2019 is mij verteld door de dochter (die de verkoop doet), dat haar zuster zich sinds 2015 (il y a 4 ans …) de productie heeft overgenomen, in samenwerking met een externe oenoloog en rekening houdend met de adviezen van Michel FALLET (die nog steeds in de rue Pasteur woont met zijn vrouw - volgens zijn dochter). Meermaals herhaalt ze de boodschap dat ze hun cliënteel willen behouden en de traditie van het champagne maken willen blijven voorzetten. Voorts : de prijs is verhoogd met 2€ / fles in 18 maanden; er wordt nu 6 jaar sur lattes verkocht terwijl dat vroeger 7 jaar was (is er een productiejaar extra in cash omgezet de vorige 2 jaar?) en de commerciële flair van de mamma ontbreekt. Dus, proefde ik er vorig jaar champagne sur lattes geplaats door Michel FALLET en van de latten genomen door zijn dochter.

Conclusie : de wijn van 2015/2016 met 6 sur lattes - van de dochter van Michel - komt op de markt in 2023. Tot zolang drinken we nog altijd cuvée “Michel.

Luc


RE: Fallet-Prévostat, Avize - remember - 17-07-2020 10:50 PM

Deze week gaan tafelen bij Sans Cravate. Op de indrukwekkende kaart sond waarempel ook de champagne van Fallet-Prévostat.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Vinoco - 09-08-2020 10:28 AM

Voor mij 1 van de allerbeste value for money champagnes die ik ken.
Blijft toch verwarrend voor velen die verschillende namen op een etiket tbv belastingvoordeel. 3 flessen een paar maanden terug gekocht op een veiling aan 90 euro.

Fallet-Crouzet (oftewel Fallet-Prevostat) Zero Dosage: Zeer fijne mousse, brioche, zee, sinaasappel, lichte toets van caramel, wat granny smith. Enorm verfijnd en klassieke stijl. Prachtig droog. Typische frisheid van de Chardonnay. Mijn voorkeur gaat uit naar deze zero dosage ipv de extra brut. Helaas is de leeftijd niet te zien bij dit huis. Ik schat deze fles een jaar of 20 oud. 95/100

Benieuwd hoe lang het domein nog zal bestaan in deze vorm.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Jef - 01-07-2021 05:44 PM

Ik ga in september normaal naar de Champagne.
Kan ik nog terecht bij dit huis?
En heeft iemand de contactgegevens?


RE: Fallet-Prévostat, Avize - shiraz - 01-07-2021 10:45 PM

Contact information:Fallet-Prévostat
53, rue Pasteur 51190 Avize
+33 (0)3 26 57 51 97
Enkel op afspraak


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Dave - 02-07-2021 07:53 AM

(01-07-2021 10:45 PM)shiraz schreef:  Contact information:Fallet-Prévostat
53, rue Pasteur 51190 Avize
+33 (0)3 26 57 51 97
Enkel op afspraak

Klopt! Het internet is er nog niet doorgedrongen en je kan enkel cash betalen ;-)


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Corto - 02-07-2021 11:21 AM

(01-07-2021 05:44 PM)Jef schreef:  Ik ga in september normaal naar de Champagne.
Kan ik nog terecht bij dit huis?
En heeft iemand de contactgegevens?

Dag Jef,

als je in september langs gaat, kan je dan de actuele prijzen posten?
(Die lijken immers elk jaar opwaarts te veranderen).
En ook of je voorafgaand aan het bezoek reeds je bestelling al dient door te geven.

Alvast bedankt.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - MH - 02-07-2021 03:47 PM

(02-07-2021 07:53 AM)Dave schreef:  
(01-07-2021 10:45 PM)shiraz schreef:  Contact information:Fallet-Prévostat
53, rue Pasteur 51190 Avize
+33 (0)3 26 57 51 97
Enkel op afspraak

Klopt! Het internet is er nog niet doorgedrongen en je kan enkel cash betalen ;-)

En sterker nog slechts een bepaald aantal flessen Max per gezin mee te nemen......


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Jef - 03-07-2021 11:59 AM

Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - vinejo - 03-07-2021 01:18 PM

Maar toch bedankt aan Shiraz en co voor alle info!


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Dave - 05-07-2021 11:56 AM

(03-07-2021 11:59 AM)Jef schreef:  Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.

Dat is niet uitzonderlijk: ik heb in 't verleden ook wel 'ns 3-4 dagen moeten proberen voor er iemand opnam Rolleyes


RE: Fallet-Prévostat, Avize - TheHolyGrape - 23-07-2021 09:36 AM

(05-07-2021 11:56 AM)Dave schreef:  
(03-07-2021 11:59 AM)Jef schreef:  Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.

Dat is niet uitzonderlijk: ik heb in 't verleden ook wel 'ns 3-4 dagen moeten proberen voor er iemand opnam Rolleyes

Ik vrees dat de dagen dat je als eenvoudige wijnliefhebber -toegegeven bij Fallet was het nooit makkelijk- nog eenvoudig wat flesjes aan de deur kon kopen bij Fallet stilaan geteld zijn. Staat nu toch al een tijdje op meer en meer kaarten van restaurants en Magma (Mechelen) schenkt het als huischampagne: dat kost dan 18,5 euro Gek? per glas! Zelfs Fallet-Prévostat zou dan een beetje zuur smaken...


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Corto - 23-07-2021 09:53 AM

(23-07-2021 09:36 AM)TheHolyGrape schreef:  . Staat nu toch al een tijdje op meer en meer kaarten van restaurants en Magma (Mechelen) schenkt het als huischampagne:

Ik vraag me af of die dan evenveel moeite moeten doen als een particulier om aan hun flessen te raken ...


RE: Fallet-Prévostat, Avize - TheHolyGrape - 23-07-2021 10:47 AM

(23-07-2021 09:53 AM)Corto schreef:  
(23-07-2021 09:36 AM)TheHolyGrape schreef:  . Staat nu toch al een tijdje op meer en meer kaarten van restaurants en Magma (Mechelen) schenkt het als huischampagne:

Ik vraag me af of die dan evenveel moeite moeten doen als een particulier om aan hun flessen te raken ...

Ik vermoed dat veel ‘hippe’ tenten hun Fallet aankopen via de Belgische goeroe van de hipsterwijnen: Wouter de Bakker van terrovin en die heeft er meestal wel…


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Corto - 23-07-2021 11:11 AM

(23-07-2021 10:47 AM)TheHolyGrape schreef:  Ik vermoed dat veel ‘hippe’ tenten hun Fallet aankopen via de Belgische goeroe van de hipsterwijnen: Wouter de Bakker van terrovin en die heeft er meestal wel…

Die neemt ook een aardige winstmarge ...


RE: Fallet-Prévostat, Avize - FRANCISPICCART - 23-07-2021 08:37 PM

(23-07-2021 09:36 AM)TheHolyGrape schreef:  
(05-07-2021 11:56 AM)Dave schreef:  
(03-07-2021 11:59 AM)Jef schreef:  Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.

Dat is niet uitzonderlijk: ik heb in 't verleden ook wel 'ns 3-4 dagen moeten proberen voor er iemand opnam Rolleyes

Ik vrees dat de dagen dat je als eenvoudige wijnliefhebber -toegegeven bij Fallet was het nooit makkelijk- nog eenvoudig wat flesjes aan de deur kon kopen bij Fallet stilaan geteld zijn. Staat nu toch al een tijdje op meer en meer kaarten van restaurants en Magma (Mechelen) schenkt het als huischampagne: dat kost dan 18,5 euro Gek? per glas! Zelfs Fallet-Prévostat zou dan een beetje zuur smaken...

Wordt het dan geen tijd om de horizonten te verruimen? Als ik bij een wijndomein van het kastje naar de muur gestuurd word met moeilijke contacten en oplopende prijzen dan stopt het verhaal daar voor mij. En het is toch niet dat er in die regio geen alternatieven te vinden zijn zeker?


RE: Fallet-Prévostat, Avize - shiraz - 23-07-2021 09:51 PM

(03-07-2021 11:59 AM)Jef schreef:  Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.
Als het telefonisch niet lukt, probeer dan misschien eens via mail --> champagnefallet@gmail.com


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Fre - 23-07-2021 09:53 PM

(23-07-2021 08:37 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(23-07-2021 09:36 AM)TheHolyGrape schreef:  
(05-07-2021 11:56 AM)Dave schreef:  
(03-07-2021 11:59 AM)Jef schreef:  Ik probeer al twee dagen te bellen,maar geraak er niet binnen.
Altijd een voicemail.

Dat is niet uitzonderlijk: ik heb in 't verleden ook wel 'ns 3-4 dagen moeten proberen voor er iemand opnam Rolleyes

Ik vrees dat de dagen dat je als eenvoudige wijnliefhebber -toegegeven bij Fallet was het nooit makkelijk- nog eenvoudig wat flesjes aan de deur kon kopen bij Fallet stilaan geteld zijn. Staat nu toch al een tijdje op meer en meer kaarten van restaurants en Magma (Mechelen) schenkt het als huischampagne: dat kost dan 18,5 euro Gek? per glas! Zelfs Fallet-Prévostat zou dan een beetje zuur smaken...

Wordt het dan geen tijd om de horizonten te verruimen? Als ik bij een wijndomein van het kastje naar de muur gestuurd wordt met moeilijke contacten en oplopende prijzen dan stopt het verhaal daar voor mij. En het is toch niet dat er in die regio geen alternatieven te vinden zijn zeker?
Inderdaad.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - BertPeeters - 25-09-2021 10:20 AM

Hoi,

In november gaan wij naar jaarlijkse gewoonte een weekendje naar de Champagne streek (Aÿ).

Ik heb het forum al ff doorspit maar heeft er iemand nog actuele tips (P/Q, max. 26euro) die de moeite waard zijn. Huizen die we de recente jaren al bezocht hebben (Charpentier, Rochet-Bocart, Sadi Malot, Chauvet, Godmé).

Alvast bedankt,
Bert


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Jef - 25-09-2021 10:33 AM

Bert,
je kan naar Pierre Boever et fils gaan.
Maken alleen Grand Gru.
Is in Tauxieres.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - vinejo - 25-09-2021 01:11 PM

Mss beter hier plaatsen, Bert.

http://www.vinejo.freebb.be/thread-2514-page-1.html


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Dave - 04-09-2022 06:18 PM

Is er recent nog iemand bij Fallet geweest/binnen geraakt?
Hoe zit het met de prijzen tegenwoordig?


RE: Fallet-Prévostat, Avize - BramC - 04-09-2022 09:17 PM

(04-09-2022 06:18 PM)Dave schreef:  Is er recent nog iemand bij Fallet geweest/binnen geraakt?
Hoe zit het met de prijzen tegenwoordig?

Wat versta je onder recent? Ben er ongeveer een jaar geleden geweest, toen waren de prijzen 24 euro voor de (extra) brut en 26 euro voor de non-dosage.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Dave - 05-09-2022 11:20 AM

(04-09-2022 09:17 PM)BramC schreef:  
(04-09-2022 06:18 PM)Dave schreef:  Is er recent nog iemand bij Fallet geweest/binnen geraakt?
Hoe zit het met de prijzen tegenwoordig?

Wat versta je onder recent? Ben er ongeveer een jaar geleden geweest, toen waren de prijzen 24 euro voor de (extra) brut en 26 euro voor de non-dosage.

Ik bedoelde de laatste paar maanden, maar alle info is welkom Wink


RE: Fallet-Prévostat, Avize - jr02 - 27-05-2023 04:51 PM

Er is beterschap ten huize Fallet...

1 mail en na 12 uur kreeg ik antwoord:

Bonjour Monsieur,

Merci de votre message.

Oui, nous pouvons vous recevoir samedi 03/06 vers 14h.

Nous n'avons plus de champagne non dosé actuellement, nous proposons de l'extra brut ou du brut à 30 euros TTC la bouteille.

Merci de confirmer.

Bien cordialement.


Champagne FALLET
56 rue Pasteur 51190 AVIZE


Al lang niet meer te krijgen aan 18€ maar toch heel blij er nog een paar te kunnen kopen aan 30€ Slurp

( ik heb er 6 brut en 6 l'extra laten klaarzetten, benieuwd of het gewoon zal oppikken zijn of of ik nog aan de tafel geraak met het oude tafellakentje Wink )


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Benz - 27-05-2023 10:29 PM

(27-05-2023 04:51 PM)jr02 schreef:  Er is beterschap ten huize Fallet...

1 mail en na 12 uur kreeg ik antwoord:

Bonjour Monsieur,

Merci de votre message.

Oui, nous pouvons vous recevoir samedi 03/06 vers 14h.

Nous n'avons plus de champagne non dosé actuellement, nous proposons de l'extra brut ou du brut à 30 euros TTC la bouteille.

Merci de confirmer.

Bien cordialement.


Champagne FALLET
56 rue Pasteur 51190 AVIZE


Al lang niet meer te krijgen aan 18€ maar toch heel blij er nog een paar te kunnen kopen aan 30€ Slurp

( ik heb er 6 brut en 6 l'extra laten klaarzetten, benieuwd of het gewoon zal oppikken zijn of of ik nog aan de tafel geraak met het oude tafellakentje Wink )

Geweldig nieuws! cheers


RE: Fallet-Prévostat, Avize - MH - 28-09-2023 06:19 PM

Zojuist mail van een ‘bescheiden wijnhandelaar’ uit het Leuvense;

Champagne Fallet-Prévostat:
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut NV - 79,35€ (13bt)
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Non Dosé NV - 79,35€ (5bt)

Waar gaat dit over…….


RE: Fallet-Prévostat, Avize - wvd - 30-09-2023 09:46 AM

(28-09-2023 06:19 PM)MH schreef:  Zojuist mail van een ‘bescheiden wijnhandelaar’ uit het Leuvense;

Champagne Fallet-Prévostat:
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut NV - 79,35€ (13bt)
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Non Dosé NV - 79,35€ (5bt)

Waar gaat dit over…….

Dat lijkt me duidelijk toch? Wel niet vermeld dat het hier nog "echte" Faller-Prévostat betreft, blend 2011 - 2012. En ja, dat zijn de prijzen tegenwoordig.... Voor mij is dat eenvoudig, ik gooi de aankoopprijs in mijn spreadsheet en krijg de verkoopprijs btw inclusief terug, deze dus.
Ik weet het, je kocht dit 10 jaar geleden aan de deur aan € 19, maar ik kocht 20 jaar geleden de Chambertin van Rousseau aan € 200 en die gaat nu aan.....? watte

We hebben het hier altijd over de forse prijsstijgingen in Bourgogne, maar de regio waar de prijzen de laatste jaren het snelst stegen is wel degelijk Champagne!

Maar ik kan je gerust stellen, er staan op die lijst echt nog heel mooie Champagnes aan de helft van die prijs. Smile


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Corto - 30-09-2023 10:29 AM

(28-09-2023 06:19 PM)MH schreef:  Zojuist mail van een ‘bescheiden wijnhandelaar’ uit het Leuvense;

Champagne Fallet-Prévostat:
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut NV - 79,35€ (13bt)
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Non Dosé NV - 79,35€ (5bt)

Waar gaat dit over…….

Heeft er iemand enig idee hoeveel die momenteel ter plaatse kost?


RE: Fallet-Prévostat, Avize - jr02 - 30-09-2023 11:06 AM

(30-09-2023 09:46 AM)wvd schreef:  
(28-09-2023 06:19 PM)MH schreef:  Zojuist mail van een ‘bescheiden wijnhandelaar’ uit het Leuvense;

Champagne Fallet-Prévostat:
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut NV - 79,35€ (13bt)
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Non Dosé NV - 79,35€ (5bt)

Waar gaat dit over…….



We hebben het hier altijd over de forse prijsstijgingen in Bourgogne, maar de regio waar de prijzen de laatste jaren het snelst stegen is wel degelijk Champagne!

Graag enkele feiten ter aanvulling:

Moeilijk item Wink Ik was er in Juni, bij Fallet, deze keer zonder al te veel mail verkeer maar dit blijft een gok. De eerste vraag dat ik moest beantwoorden; 'Ben je hier al geweest'? Ja hoor, jaren klant waardoor ik vlotjes een afspraak kon bemachtigen. Mocht het antwoord 'neen' geweest zijn, dan heb ik een stil vermoeden dat er geen tijd zou gemaakt worden. Wegens hun drukke bezigheden van de dochters, de leeftijd van de ouders en het drukke schema van de kleinzoon en kleindochter hanteren ze hier ook al het meest gevreesde woord, na kurk, voor de wijnliefhebber: allocatie. Een klein percentage staat te wachten op hun vast cliënteel, de rest naar hun vaste waarden in het horeca-milieu. Per kop geraak je niet buiten met meer dan 6 flessen.
Inderdaad aan 30€. Oooooit kocht ik ze ook aan 18€ maar de kleinzoon gaf blijk dat de prijs volgend jaar naar 45€ gaat....

Neem bv eens Raveneau, Dauvissat, Rayas & Tours....ooit kocht je daar aan een prikje de flessen die nu aangeboden (op de markt komen) worden aan het 10 voudige tarief. Maar hier geraak je zelfs niet meer binnen muv Tours maar ben je 1x niet geweest dan vlieg je van de lijst (cfr mijn vader). Door corona is mijn vader 3 jaar niet langs geweest (aanschuiven in de rij wagen en uw pakketje van 6 flessen ophalen prijs +/-175€)...ook dit is nu verleden tijd.

Om bij champagne te blijven: Selosse, Salon...daar moet je zelfs niet aanbellen (ze hebben er geen Wink )
De Sousa, ooit ons huismerk aan 16€. Het is nu reeds 4 jaar geleden dat ik nog binnenraakte. Hedendaagse marktprijs 50€.

...Fallet Prévostat...
weet ik hier aan de kust op een kaart staan (nope geen sterrenzaak) aan 175€/fles.
La grand Verre Durbuy: 300€/fles
Maar zo weet ik ook waar Raveneau wordt aangeboden aan 60€/fles, Selosse Initial aan 95€ of waar je nog top Bourgogne op de kaart ziet aan een betaalbare prijs (cfr Vinejo Resto-bezoek onlangs).
Gelukkig houden bv Raveneau & Dauvissat er een 'wijnvriendelijke' policy op na. 10% gaat naar gealloceerde restaurants die dan 12 flessen/jaar krijgen aan een weggeefprijsje. Maar die moeten, alvorens een nieuwe jaargang te krijgen, hun 12 kastickets tonen. En de maximum verkoopprijs wordt bepaalt door hen. Zo denken ze HUN liefhebbers (die vroeger ter plaatse konden kopen) van HUN wijnen niet te verliezen.

Ik vermoed dat er van de 12 Raveneau's @La Gare het gros gedronken wordt door de collega wijn-forum-liefhebbers kusknipoog en nu niet allemaal naar daar hé, ze hoopt er dit jaar terug 12 te krijgen maar vreest ervoor.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - wvd - 30-09-2023 02:21 PM

(30-09-2023 11:06 AM)jr02 schreef:  
(30-09-2023 09:46 AM)wvd schreef:  
(28-09-2023 06:19 PM)MH schreef:  Zojuist mail van een ‘bescheiden wijnhandelaar’ uit het Leuvense;

Champagne Fallet-Prévostat:
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut NV - 79,35€ (13bt)
Champagne Blanc de Blancs Grand Cru Non Dosé NV - 79,35€ (5bt)

Waar gaat dit over…….



We hebben het hier altijd over de forse prijsstijgingen in Bourgogne, maar de regio waar de prijzen de laatste jaren het snelst stegen is wel degelijk Champagne!

Graag enkele feiten ter aanvulling:

Moeilijk item Wink Ik was er in Juni, bij Fallet, deze keer zonder al te veel mail verkeer maar dit blijft een gok. De eerste vraag dat ik moest beantwoorden; 'Ben je hier al geweest'? Ja hoor, jaren klant waardoor ik vlotjes een afspraak kon bemachtigen. Mocht het antwoord 'neen' geweest zijn, dan heb ik een stil vermoeden dat er geen tijd zou gemaakt worden. Wegens hun drukke bezigheden van de dochters, de leeftijd van de ouders en het drukke schema van de kleinzoon en kleindochter hanteren ze hier ook al het meest gevreesde woord, na kurk, voor de wijnliefhebber: allocatie. Een klein percentage staat te wachten op hun vast cliënteel, de rest naar hun vaste waarden in het horeca-milieu. Per kop geraak je niet buiten met meer dan 6 flessen.
Inderdaad aan 30€. Oooooit kocht ik ze ook aan 18€ maar de kleinzoon gaf blijk dat de prijs volgend jaar naar 45€ gaat....

Neem bv eens Raveneau, Dauvissat, Rayas & Tours....ooit kocht je daar aan een prikje de flessen die nu aangeboden (op de markt komen) worden aan het 10 voudige tarief. Maar hier geraak je zelfs niet meer binnen muv Tours maar ben je 1x niet geweest dan vlieg je van de lijst (cfr mijn vader). Door corona is mijn vader 3 jaar niet langs geweest (aanschuiven in de rij wagen en uw pakketje van 6 flessen ophalen prijs +/-175€)...ook dit is nu verleden tijd.

Om bij champagne te blijven: Selosse, Salon...daar moet je zelfs niet aanbellen (ze hebben er geen Wink )
De Sousa, ooit ons huismerk aan 16€. Het is nu reeds 4 jaar geleden dat ik nog binnenraakte. Hedendaagse marktprijs 50€.

...Fallet Prévostat...
weet ik hier aan de kust op een kaart staan (nope geen sterrenzaak) aan 175€/fles.
La grand Verre Durbuy: 300€/fles
Maar zo weet ik ook waar Raveneau wordt aangeboden aan 60€/fles, Selosse Initial aan 95€ of waar je nog top Bourgogne op de kaart ziet aan een betaalbare prijs (cfr Vinejo Resto-bezoek onlangs).
Gelukkig houden bv Raveneau & Dauvissat er een 'wijnvriendelijke' policy op na. 10% gaat naar gealloceerde restaurants die dan 12 flessen/jaar krijgen aan een weggeefprijsje. Maar die moeten, alvorens een nieuwe jaargang te krijgen, hun 12 kastickets tonen. En de maximum verkoopprijs wordt bepaalt door hen. Zo denken ze HUN liefhebbers (die vroeger ter plaatse konden kopen) van HUN wijnen niet te verliezen.

Ik vermoed dat er van de 12 Raveneau's @La Gare het gros gedronken wordt door de collega wijn-forum-liefhebbers kusknipoog en nu niet allemaal naar daar hé, ze hoopt er dit jaar terug 12 te krijgen maar vreest ervoor.

De juiste attitude is zoals Fre ergens al vermeldde "verder gaan" als je favoriete wijn te duur wordt.
Wij doen, echt waar, ons best om echt mooie en betaalbare en dus meestal wat minder bekende wijnen te vinden en aan te bieden, maar dat is niet zo simpel.
De meeste liefhebbers laten zich meer leiden door recensies dan door hun eigen smaak. Daar moet ik eerlijk mee zijn, het wordt ook steeds moeilijker om vele van die (bijna) bekende wijnen te proeven en wat doe je dan als liefhebber?
In Champagne, ik geef dat eerlijk toe, ben ik wat achter met de recentste trends en ik zie mezelf dat niet meer inhalen. Maar zoals jullie wellicht al weten, hebben we een intense samenwerking aangegaan met een andere importeur en daar is een vennoot die dat heel goed volgt en bovendien een fantastische proever. Hij ligt trouwens aan de bron van een flink deel van dit aanbod en er komt zeker nog.
Binnenkort kondigen we trouwens een degustatie aan in het Gentse waar je ons samen zal zien.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - MH - 30-09-2023 11:24 PM

80 euro vragen voor een champagne waar ze aan het huis particulier 30 euro voor vragen en aan een handelaar dan zoiezo nog een pak minder, is niet verantwoord. Neem 25 aankoop, das 220% marge, koekoek beetje poco loco niet? bangheadGek?Gek?Gek?Gek?
Meer maak ik er niet aan vuil, doe ermee wat je wilt


RE: Fallet-Prévostat, Avize - wvd - 30-09-2023 11:53 PM

(30-09-2023 11:24 PM)MH schreef:  80 euro vragen voor een champagne waar ze aan het huis particulier 30 euro voor vragen en aan een handelaar dan zoiezo nog een pak minder, is niet verantwoord. Neem 25 aankoop, das 220% marge, koekoek beetje poco loco niet? bangheadGek?Gek?Gek?Gek?
Meer maak ik er niet aan vuil, doe ermee wat je wilt

Beetje kort door de bocht, onze marge komt in de verste verte niet in de heel verre buurt daarvan, maar ik verwacht ook niet dat jij iets begrijpt van hoe de markt werkt. Meer wil ik daar niet aan vuil.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - shiraz - 29-11-2023 11:10 AM

Vorige week onze stock nog eens aangevuld. Meneer Fallet is een 2 tal maanden geleden overleden. De vaste werkman gaat op pensioen en wordt vervangen door een jonge dame. Naar volgend jaar toe zal de prijs stijgen met minimum 3 euro ( kan dus ook meer zijn).
Zoals Joeri al zei, er zal in de toekomst voorrang gegeven worden aan de vaste klanten.
Een gedeelte van de druivenoogst wordt verkocht aan derden --> eigen productie wordt daardoor nog kleiner.
Ik vrees voor het ergste als de moeder er niet meer zal zijn.


RE: Fallet-Prévostat, Avize - BramC - 29-11-2023 08:41 PM

(29-11-2023 11:10 AM)shiraz schreef:  Vorige week onze stock nog eens aangevuld. Meneer Fallet is een 2 tal maanden geleden overleden. De vaste werkman gaat op pensioen en wordt vervangen door een jonge dame. Naar volgend jaar toe zal de prijs stijgen met minimum 3 euro ( kan dus ook meer zijn).
Zoals Joeri al zei, er zal in de toekomst voorrang gegeven worden aan de vaste klanten.
Een gedeelte van de druivenoogst wordt verkocht aan derden --> eigen productie wordt daardoor nog kleiner.
Ik vrees voor het ergste als de moeder er niet meer zal zijn.

Dat wordt zuinig zijn op de flessen die ik nog heb!


RE: Fallet-Prévostat, Avize - Benz - 22-04-2024 10:03 PM

(29-11-2023 11:10 AM)shiraz schreef:  Vorige week onze stock nog eens aangevuld. Meneer Fallet is een 2 tal maanden geleden overleden. De vaste werkman gaat op pensioen en wordt vervangen door een jonge dame. Naar volgend jaar toe zal de prijs stijgen met minimum 3 euro ( kan dus ook meer zijn).
Zoals Joeri al zei, er zal in de toekomst voorrang gegeven worden aan de vaste klanten.
Een gedeelte van de druivenoogst wordt verkocht aan derden --> eigen productie wordt daardoor nog kleiner.
Ik vrees voor het ergste als de moeder er niet meer zal zijn.

Oooo dat ik dit nu pas verneem, mijn favoriete champagneboer overleden.... dit raakt me enorm. RIP grote mijnheer Fallet want hoe bescheiden ze ook waren zo groot zijn ze! cheers