wijnliefhebbers
Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: Wijnhandels/Verkoopsites (/forum-70.html)
+--- Discussie: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? (/thread-7940.html)

Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Gandalf - 05-04-2025 02:43 PM

Afgezien van het feit dat “Boir” haast geen klassewijnen meer kan aanbieden, zijn deze bij Delhaize en Carrefour ook ver te zoeken.

Ik spreek nu voornamelijk over Bordeaux omdat dit 95% van min aankopen is. Ik weet het, ze zijn enorm duur geworden , maar ik blijf ze trouw. Montrose, Angelus, Cos d’Estournel, Croque Michotte, De Sales, Trotanoy, La Conseillante, Leoville LC, Leoville P, Branaire Ducru, La Fleur Petrus, GP Ducasse, GP Lacoste, Poujeaux, Chasse Spleen, …. Waar zijn ze gebleven op de sites van de grootwarenhuizen ? Ja en es een Mouton R of een Cheval Blanc kon je er ook nog es vinden.

Ik begrijp nu wel dat die laatsten redelijk uitzonderlijk zijn, maar voor de rest moet toch nog een markt zijn ? En zeker de wijnen van rond de 50-100 euro.

Het valt me echt op dat hun aanbod zéér beperkt is ….

De consument wordt dan gedreven naar Topwijnen ( soms ook goede prijzen ) of ja, naar la douche France….

En zeg nu zelf ? “Boir” dat is nu toch echt een naam die je associeert met bier ? Amai Colruyt..niet goed bezig.

Soit misschien zien we binnenkort klassewijnen Lidl of kasteelwijnen Aldi wel verschijnen. Als ze slim zijn Wink

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Rik Martens - 05-04-2025 05:00 PM

Die opgesomde kastelen heb ik ooit wel eens geproefd, maar vandaag de dag ben ik echt niet zinnens om vaak meer dan 30 euro voor een fles wijn uit te geven.
Er zijn bijzonder leuke vondsten te doen beneden die prijs en als ik eens iets leuks aan tien of vijftien euro kan aantreffen, dan is mijn dag goed. En ze bestaan, dat heb ik al proefondervindelijk mogen vaststellen.

Lidl had een tijdje een online wijnafdeling. In de lagere prijscategorie troffen ze heel vaak doel. Jammer genoeg zijn ze er ook snel mee gestopt.

Klassewijnen was lang een betrouwbare leverancier hier ten huize met mooie kwaliteit binnen een haalbare prijsvork. Jammer dat Boir zodanig suckt dat ik echt afgehaakt ben. Jammer alleen dat o.m. hun champagne Voirin-Jumel zowat onze huisbubble geworden was en ik die eigenlijk nog wel wil kopen. Net zoals de witte Beaumont Les Pièrrières. We zullen zien hoelang ik moedwillig blijf.

Met Delhaize online had ik wat strubbelingen, maar dat zal aan mij gelegen hebben. Blijkbaar hebben die ook hun wineworld site opgegeven?

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Gandalf - 06-04-2025 12:03 PM

Ja Rik, ik heb ooit es op de website van de Lidl Château Talbot gekocht ! Dat waren nog es tijden Slurp

Op klassewijnen ook zeer vaak gekocht. Zeer goede site en zeer correct.
Als ik bv twee kisten bestelde om een korting te krijgen, en er was eentje niet meer op voorraad, kreeg ik alsnog de korting op de andere kist.

Onlangs voor de eerste keer naar Topwijnen geweest en daar een rondleiding gekregen van de oude eigenaar. Man wat die hebben steken ! Ongelofelijk. Maar zeer gevaarlijk als ik daar met mijn bankkaart rond loop.Rolleyes

Ik koop natuurlijk ook niet enkel dure wijnen, maar het is én blijft moeilijk om afscheid te nemen van oude vrienden.

Zeer betaalbaar zijn bv. Chateau Verdignan / Plantey de la Croix, Camensac, Chasse Spleen, Poujeaux.

Verleden week zijn we eens in de Cactus geweest te Luxemburg, net over de grens. Heel mooi aanbod maar niet bepaald veel goedkoper dan in België. En wat me opviel: geen enkele wijn kon je in de kist kopen. Alkes was uitgepakt en lag in de rekken. We hebben dat zelfs gevraagd en het antwoord was neen. Heel raar. Want als ik een goede wijn gevonden heb koop ik die liefst in een gesloten kist of doos/krat.

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Biff - 06-04-2025 10:47 PM

Ik kocht vroeger veel via Klassewijnen, bestellen en afhalen in de winkel naar keuze en daar dan ook betalen, werkte prima....tot Boir plots besliste dat er per direct moest betaald worden...

Het was eerder een principekwestie, ik betaalde met mn maaltijdcheques -die ik enkele maanden spaarde- en het geld ging niet van onze rekening. Immers, mn vrouw drinkt niet meer dus waarom zou er €750 van de rekening naar wijn moeten gaan, niet dat ze daar ooit een probleem van heeft gemaakt, maar toch...in mn hoofd klopte deze manier van werken gewoon.
Niet van plan om nog bij Boir te bestellen.

Ondanks de vele negatieve ervaringen hier met Delhaize wineworld eigenlijk nog nooit tegenslag gehad hier.
Alles werd altijd correct aangeleverd, behalve mss es een verkeerd jaargang maar dat was telkens in mn voordeel zoals de Villemaurine 2015 geleverd terwijl de 2014 besteld...

Topwijnen ligt hier op 15 minuutjes rijden dus das echt gene kado. Je wordt er altijd heel vriendelijk ontvangen, en idd zodra de poorten van het walhalla opengaan dan houdt je best de knip op de bankkaart want dit komt niet goed!

Eigenlijk vraag ik me soms af of ik nog veel wijn moet bijkopen.
Ik zit op een +450tal flessen, ik word er dit jaar 50, mn vrouw drinkt niet meer, mn zoon vooral rosé of wit, maar dit kan nog veranderen natuurlijk.

Zelf doe ik zelden grote flessen open omdat ik meestal alleen ben, en dit liever deel met medeliefhebbers, maar zo heb ik er niet veel in de vriendenkring, bijna allemaal bierdrinkers...

Dus ja, wanneer ik nog es overga tot aankopen is het echt wel bij een 1+1 Delhaize wineworld of zoals overlaatst specifieke jaargangen uit een privékelder.

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Rik Martens - 07-04-2025 10:45 AM

Boir, dus.

Zoals ik elders al meldde mis ik toch niet graag de Voirin Jumel. Dus, toch maar gaan kijken op de website van Boir.
Wat blijkt nu. De Voirin-Jumel staat aan 10%.

Korting eraf, gratis levering, komt dat dan op 33,26 euro per fles. Mmh. Redelijk, zeker?

Maar tijdens onze bubbledegustatie van december hadden we deze blanc de blancs grand cru aan 29,86 euro...

Het kan toch niet allemaal aan Trump liggen, denk ik dan. Prijzen optrekken om daarna korting te geven en toch nog duurder uit te komen dan daarvoor, het is zo oud als de straat, maar ik blijf het oneerlijk vinden.

Dus, vergeef me mijn tijdelijke karakterzwakte, ik ga niet kopen bij Boir.

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Jean - 07-04-2025 12:28 PM

Ik koop wel af en toe bij Delhaize Wineworld. Meestal goed ontvangen en correct geleverd. Je moet soms wat geluk hebben en op tijd bestellen, maar bon.

Bij Topwijnen koop ik vooral mijn primeurs.

Boir vind ik niet interessant.

Bij Carrefour koop ik eigenlijk niet meer. Vroeger nog naar het wijnfestival in Gent geweest (waar Jo ook was), maar ik ga er al lang niet meer heen...

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - vinejo - 07-04-2025 01:41 PM

(07-04-2025 12:28 PM)Jean schreef:  Ik koop wel af en toe bij Delhaize Wineworld. Meestal goed ontvangen en correct geleverd. Je moet soms wat geluk hebben en op tijd bestellen, maar bon.

Bij Carrefour koop ik eigenlijk niet meer. Vroeger nog naar het wijnfestival in Gent geweest (waar Jo ook was), maar ik ga er al lang niet meer heen...

De wonderjaren van de Carrefour wijnfestivals zijn idd al enkele jaren totaal voorbij…
Koopjes zijn er nooit meer, hun gamma is trouwens ook totaal niet meer interessant.
Boir is veranderd van overzichtelijke website voor de gepassioneerde wijnliefhebber naar een kluwen van belachelijke promotiepraatjes.
Delhaize wineworld moet al heel erg zware kortingen geven vooraleer ik er nog eens bestel.
Geef mij maar de gepassioneerde cavist vandaag.

RE: Boir, Delhaize, Carrefour … wat is er aan de hand ? - Dave - 08-04-2025 08:28 AM

(07-04-2025 01:41 PM)vinejo schreef:  
(07-04-2025 12:28 PM)Jean schreef:  Ik koop wel af en toe bij Delhaize Wineworld. Meestal goed ontvangen en correct geleverd. Je moet soms wat geluk hebben en op tijd bestellen, maar bon.

De wonderjaren van de Carrefour wijnfestivals zijn idd al enkele jaren totaal voorbij…
Koopjes zijn er nooit meer, hun gamma is trouwens ook totaal niet meer interessant.
Boir is veranderd van overzichtelijke website voor de gepassioneerde wijnliefhebber naar een kluwen van belachelijke promotiepraatjes.
Delhaize wineworld moet al heel erg zware kortingen geven vooraleer ik er nog eens bestel.
Geef mij maar de gepassioneerde cavist vandaag.

Het is letterlijk jaren geleden dat ik nog een fles wijn in de supermarkt kocht: dat aanbod interesseert mij gewoon niet meer zo. Als er hier 'ns tip verschijnt over een online koopje ga ik misschien 'ns kijken, maar daar blijft het meestal bij.

De BDX-interesse is er bij mij ook al een tijd uit: ik heb nog tientallen flessen liggen, van 2000 tot 2015, dus daar kom ik nog wel effe mee toe.

Maar de prijzen zijn toch terug aan het dalen, vind ik. In 't weekend kon je op 1J1V Sociando 2020 kopen aan een goeie 29€: da's toch lang geleden dat ik Sociando onder de 30€ heb gezien. Ik lees toch ook dat ze veel BDX aan de straatstenen niet kwijt raken, dus wie weet kunnen er binnenkort nog wat koopjes gedaan wordenWink

Maar ik sluit mij aan bij Rik en Jo hierboven: Geef mij maar de gepassioneerde cavist, waar je nog ontdekkingen kan doen in streken en wijnstijlen die je nog niet kent. En dan hoeft dat inderdaad geen 30€/fles te kosten Wink