wijnliefhebbers
Bonneau-Livran Haut Medoc - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Bordeaux (/forum-9.html)
+--- Discussie: Bonneau-Livran Haut Medoc (/thread-8073.html)

Bonneau-Livran Haut Medoc - vinejo - 10-05-2026 11:31 AM

Blijkbaar heb ik in het verleden nooit de moeite genomen om dit Chateau een eigen topic te geven.
Ik laat AI even meedelen wat ik eigenlijk al wist:

De exploitatie en vinificatie van Château Bonneau-Livran staan onder leiding van Vincent Faure. Hij was voorheen de technisch directeur van het beroemde Château Sociando-Mallet. Faure bracht daar jarenlang de visie van de legendarische eigenaar Jean Gautreau in de praktijk voordat hij zijn expertise meenam naar Bonneau-Livran. Beide domeinen liggen in de gemeente Saint-Seurin-de-Cadourne, net ten noorden van de prestigieuze Saint-Estèphe-appellation. Ze delen een vergelijkbaar terroir van grind en kalksteen nabij de monding van de Gironde. Door de invloed van Vincent Faure zie je bij Bonneau-Livran een vergelijkbare focus op karaktervolle, krachtige wijnen met een groot bewaarpotentieel, een stijl waar Sociando-Mallet wereldberoemd mee is geworden.

Voila. Meer hoeft niet gezegd, want de 2010 die ik hier net opentrek is prachtig en doet wel degelijk denken aan SM (oude stijl- a la papa).

Ik verkocht een paar flessen hiervan aan forumlezers, ik zou zeggen: Opentrekken en genieten aan amper 15 euro.