Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan
30-03-2021, 10:05 AM
Bericht: #137
RE: Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan
(18-02-2018 02:40 PM)vinejo schreef:  
(11-02-2018 07:20 PM)don quichotte schreef:  Chateau Malartic-Lagraviere 2012 Wit.
Ik stond perplex toen ik de 2015 witte versie degusteerde.
Deze 2012 witte versie brengt mij nu echt in vervoering. Eén en al finesse over gans de lijn.
Een wijn die je heel voorzichtig benadert en maar met kleine teugjes drinkt voor optimaal genieten.

Deze fles geopend vorige maandag. Al meteen een mooi aroma en veel materie maar ik had het gevoel dat dit gesloten zat. Agrume die me wat stoorde ook.
In de koelkast dan maar. Zulke wijnen kunnen alleen maar beter worden toch?
Wel....
JA!!!
Vandaag maakt deze wijn me gewoon gelukkig.
Een aroma waar je blijft aan snuiven. Appel, vanille, (lichte) toast, rijpe ananas. In de mond finesse en evenwicht, lengte en subtiliteit. Smelt op de tong. De afdronk blijft heel lang nazinderen. 93(+)
Danke Don!

Chateau Malartic-Lagraviere 2012 Wit.

Deze wijn presteerde zondag iéts minder goed. Direct na openen was hij nochtans zeer veelbelovend, heerlijk fruit en mineralig, wat gerookte toetsen ook. In de mond fijn met zinderende zuurtjes.
Echter, een paar uur later waren die zuurtjes afgevlakt en was de houtlagering komen opspelen. Caramel zelfs in de afdronk, een smaak die ik echt niet zoek in witte wijnen (in rode ook niet trouwens).
Jammer, volgende keer gewoon pop n pour.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
RE: Chateau Malartic-Lagraviere 1998 - Dc - 07-05-2015, 07:58 PM

Ga naar locatie: