Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan
01-04-2021, 09:11 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2021 om 09:19 PM door Baldrick.)
Bericht: #140
RE: Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan
La Réserve de Malartic 2015

Toen ik de 'against the wind' degustatie las begon ik ook wel zin te krijgen in een mooie wijn. Jawel, dit forum zet aan tot drinken.

Pop and pour.
Een stevige, rijke neus van rijpe zwarte bessen, een beetje rood fruit, een vleugje ceder en iets wat grafietig/ mineralig aandoet. Na walsen en wat extra zuurstof komt zelfs al wat chocolade en aardsheid opzetten.
Volle aanzet die start met een fluwelige fruitigheid, gevolgd door duidelijke maar nooit storende tannines en zuren. De wijn is eigenlijk nog maar net begonnen met te tonen wat hij kan vermoed ik. Het topjaar 2015 toont zich hier duidelijk.
Is nu al heel mooi, maar zal pas binnen een jaar of 5 (of later) op z'n best zijn.

Het is een open deur intrappen, maar dit zou perfect gaan met een mooie cote a los, maar die heb ik nu niet, de wijn wel. Tant pis.
Nu nog 1 fles van de 3 over. Dan stelt zich meteen de vraag; waarom heb ik er maar 3 gekocht en hoe lang zal ik van die laatste fles kunnen blijven.
Gekocht aan +-20 euro, iedere cent waard.

It's not a hangover, it's wine flu

Berichten in deze discussie
RE: Chateau Malartic-Lagraviere 1998 - Dc - 07-05-2015, 07:58 PM
RE: Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan - Baldrick - 01-04-2021 09:11 PM

Ga naar locatie: