Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canon-La-Gaffelière Saint-Emilion GCC
30-12-2021, 08:10 PM
Bericht: #18
RE: Canon-La-Gaffelière Saint-Emilion GCC
(30-12-2021 04:58 PM)wvd schreef:  Raar maar waar, ik had zin in een wat oudere Bordeaux en vond deze in de kelder.
Perfecte kurk, goed niveau, heel voorzichtig gedecanteerd en hop, in de Spiegelau Authentis Bordeaux. Dat gaf maar weinig geur, timide, geur van (te) oude wijn, nauwelijks fruit te vinden, meer als oude kleren in de kast op zolder. Daarna probeerde ik het in dit glas en met wat walsen ging het iets beter met een vermoeden van fruit ergens op de achtergrond. Reeds in de aanzet komt dit schraal over, zonder enig volume. Dan best streng en dun en geen enkele expansie in de mond wel integendeel. Deze wijn is gewoon dun, heel dun, als water en dan komt er als enige vorm van afdronk een pak rauwe tannines aan. De kleur was OK en dat was ongeveer het enige positieve dat deze zeer, zeer kleine wijn te bieden heeft. Je zou zeggen wellicht een slechte fles, maar de vorige (zie hierboven) was niet veel beter. Nog één fles te gaan van deze slechtste koop van de eeuw. Ik was nooit een fan van dit Château, maar deze raakt gewoon de bodem. Gisteren dan opnieuw een klein Bordoke open gesnokt, allee op papier toch, maar dat was iets gans anders....!

Gisteren 2 1995 s geschonken, allebei in topvorm. Wel goed geprepareerd natuurlijk Wink - Een uur of 5 voor schenken geopend en glaasje eruit.
Openen, decanteren en drinken is geen goed idee.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
Canon-La-Gaffelière 1995 - wvd - 23-10-2017, 12:34 PM
RE: Canon-La-Gaffelière 1995 - wvd - 23-10-2017, 01:59 PM
RE: Canon-La-Gaffelière Saint-Emilion GCC - vinejo - 30-12-2021 08:10 PM

Ga naar locatie: