Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bescheiden Chateauneuf proeverij
27-12-2011, 02:01 AM
Bericht: #11
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij
Door het uitstellen kregen mijn collega's het te horen en bleken zeer nieuwsgierig te zijn. Dus voor ik het wist stond een degustatie op poten voor het voltallige bedrijf!

Even een heel korte samenvatting van de zeer uiteenlopende meningen. Voor een accurate beschrijving van de domeinen, gelieve u te wenden tot de meer ervaren forumleden Wink

De wijnen, op proefvolgorde:

Cru de la Vallée du Rhône 2009
Een zachte soepele wijn zonder noemswaardige afdronk

La Closerie de Vaudieu 2009
Kurk! Helaas, Delhaize heeft geen indruk kunnen maken

Château Mont-Redon - Châteauneuf-du-Papes 2007
Beduidend het betere werk, viel bij zowat iedereen in de smaak. Traditioneel, mooi vermengde smaken en een mooie afdronk. Stond bij de meeste op 3 of 4. 2007 was dan ook een zeer goed en toegankelijk jaar.

Château Mont-Redon - Lirac 2008
De simpele versie van de grote broer maar dan ook aan minder als de helft van de prijs. Mist de finesse en de afdronk. Om correct te vergelijken hadden we hier beter een 2007 van gehad.

Clos Saint Jean 2008
Bij sommige favoriet bij mij persoonlijk rond de helft. Klassieke C9dp, hier valt de jeugd op omdat het intens is maar veel te kort.

Domaine du Pegaü "Cuvee Reservee" 2008
Lichter van kleur, bijna dierlijke geur in contrast tot al het voorgaande maar zo lekker. Bij iedereen in de top drie.

Domaine Isabel Ferrando 'Colombis' 2009
Perfect in de lijn van haar andere wijnen (zie hieronder). Weer een andere stijl; diep en rijk maar vooral kruidig, peper.

Saint Prefert ‘Reserve Auguste Favier' 2009
Een 10 euro goedkoper dan de 'Colombis' maar goed vergelijkbaar. Misschien wat minder kracht en met gebrek aan een beter woord vond ik hem (don't shoot') zoeter.

Saint Prefert ‘Reserve Auguste Favier' 2008
Ongelofelijk veel baat gehad bij het decanteren want daarvoor was hij enorm gesloten. Helaas was het een dag later al een pak minder terwijl de 2009 nog stond als een huis.

Les Deux Rhônes (Aldi 7,99)
Stiekem tussen al het grote geweld gesmokkeld en viel bij de meeste mensen goed in de smaak.

Domaine de la Janasse 2009
Moderner, prachtige soepele wijn. Een smaakbom die wederom aan het andere eind van spectrum staat. Ook weer top drie bij zowat iedereen.

Vieux Télégraphe 2008
Kwam totaal niet tot zijn recht, misschien omdat hij na de Janasse kwam. Jammer, was zowat de gedoodverfde favoriet maar loste zijn verwachtingen niet in.

Domaine la Roquètte 2009
Kwam er P/Q dan weer een stuk beter uit dan de Télégraphe. Wat kortere afdronk maar een zeer goede C9dP.

Als jullie ervaring hebben met deze domeinen hoor ik het graag.

Berichten in deze discussie
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - doc - 11-12-2011, 06:50 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - Mt - 11-12-2011, 07:18 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - Mt - 11-12-2011, 09:04 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - doc - 11-12-2011, 10:30 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - Mt - 11-12-2011, 10:52 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - MicHtical - 27-12-2011 02:01 AM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - Mt - 27-12-2011, 12:44 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - doc - 27-12-2011, 12:38 PM
RE: Bescheiden Chateauneuf proeverij - doc - 27-12-2011, 01:38 PM

Ga naar locatie: