Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Sainte Eulalie, Minervois la Livinière
27-04-2013, 04:16 PM
Bericht: #17
RE: Château Sainte Eulalie, Minervois la Livinière
dag doc,
het is wel degelijk de cantilene die ik geproefd heb , het domein heeft nog een andere wijn uit de AOC minervois la livinière , zijnde de grand vin. die heb ik niet geproefd.
De andere wijnen van het domein zijn volgens mij AOC minverois.

Ik heb ook de rosé geproefd van sainte eulalie , printemps d'eulalie : zalmrose kleur, dus zeer licht van kleur niet gemaakt volgens saigné methode, discreet maar aangenaam parfum van aardbei en framboosjes ; heel fijn en fris in afdronk en beter in evenwicht dan de Lirac rosé van de cave de lirac die krachtiger en expressiver rook, doch met een storend bittertje.

ook geproefd: gigondas signature van de cooperatieve alddaar uit het jaar 2009; in vergelijking met de eulalie veel tanines, kruiden , alcohol doch niet de frisheid en verfijning van de minervois. in mijn ogen een brute wijn, not my cup of tea. misschien met zwaar gekruide lamskoteletjes , wel te doen

voor het overige nog een glasje witte ( sauvignon witte, kintu uit Chili , zeker ok voor zijn prijs maar een beetje 13 in een dozijn ) en een glas grenache uit 2003 , pays d'oc les cathares die geurde naar porto , licht oxidatief , met vooral veel alcohol .....

Berichten in deze discussie
RE: Château Sainte Eulalie, Minervois la Livinière - peter - 27-04-2013 04:16 PM

Ga naar locatie: