Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château de Reignac Bordeaux Supérieur
28-04-2014, 10:51 AM
Bericht: #38
RE: Château de Reignac Bordeaux Supérieur
(28-04-2014 10:26 AM)Corto schreef:  
(27-02-2013 11:07 AM)vinejo schreef:  Reignac 2009
Vlezig, overextractie, harde taninne. Geforceerd. Hoewel de wijn na enige tijd wel wat beter en evenwichtiger werd was dit toch een karikatuur van een Bordeaux.
Grand Vin de Reignac 2009.
De eerste keer dat ik deze wijn drink. Ik moet toegeven dat ik deze wijn heb gekocht na.v. de fameuze degustatie ( http://www.youtube.com/watch?v=1leRdKluE7I&gl=BE ).

Ik heb hem 4 uurtjes in de karaf gelaten en hij was toen prima. Tannines zeer mooi versmolten, mooi in evenwicht, erg soepele wijn. Nu al reeds zeer goed op dronk. Voor 18 euro vind ik deze wel voor herhaling vatbaar en voel ik lichte spijt dat ik verleden jaar bij 1Jour1Vin niet ook de 2010 heb aangeschaft (alhoewel ik ondertussen al veel Bordeaux 2010 heb liggen).

Ik ben nogal verbaasd over het grote verschil tussen mijn eigen proefervaring en de erg negatieve van Jo. Misschien te wijten aan wel/niet uitgebreid caraferen. Of het kan natuurlijk zijn dat we het elk over een andere wijn hebben: ik over de "Grand Vin de Reignac" en Jo over de 2de wijn, de "Château de Reignac".

Het was bij ons wel degelijk ook de "Reignac". Hij werd door Pvdw geschonken in een Heevie Teusted proeverij. De meningen van de proevers waren gelijklopend, maar als je de hele TN leest staat er wel dat de wijn "verbeterde en evenwichtiger werd" na openstaan. Het kan dus wel zijn dat we de wijn in een moeilijke fase dronken, hij had naar mijn weten ook geen karaf gehad. Op anderhalf jaar tijd kan een wijn trouwens enorm veranderen.
Kan ook zijn omdat dit type wijnen ons sedert enkele jaren minder kan bekoren...
Heb m zelf niet lliggen, hoop m wel gauw ergens nog eens te kunnen herproeven ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
RE: Château de Reignac Bordeaux Supérieur - vinejo - 28-04-2014 10:51 AM

Ga naar locatie: