Biondi Santi Brunello di montalcino
|
16-08-2014, 01:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-08-2014 om 01:45 PM door Vinogan(s).)
![]() |
|||
|
|||
RE: Biondi Santi Brunello di montalcino
Ik heb geen ervaring met Biondi Santi, maar wordt tot de top van de appellatie gerekend - is trouwens het domein dat de faam (en houdbaarheid) van brunello aangetoond heeft en ligt mede daardoor aan de boom van brunello. Om die reden is het domein een monument.
Om al deze redenen is de prijs natuurlijk ook navenant. O die in het glas gerechtvaardigd wordt, weet ik dus zoals gezegd niet. Maar ik denk wel dat je goedkopere alternatieven vindt indien het je enkel te doen is om brunello te bewaren (over welke periode spreken we eigenlijk). Dit is een echte trophy wine (wordt jammer genoeg dus ook verzameld en niet gedronken - ik eet niet of dat jouw betrachting is) en als je vindt dat die in je collectie moet zitten en je wil er het geld aan geven, dan moet je dat maar doen. Goedkoop ga je deze wijn nergens vinden, enkel duur en duurder :-) De prijs is niet meer of minder in Montalcino zelf dan elders, voor dergelijke flessen is er een bodem waar niemand onder gaat. En jammer genoeg is deze bodem soms hoger dan iemand anders' plafond... Jaargang 8 en 9 zou ik persoonlijk links laten liggen, en 5 is volgens mij niet echt een bewaarjaar (hoewel dit natuurlijk varieert per producent). |
|||
|