(12-10-2014 09:58 PM)gertjeuh schreef: Donderdagavond : De kelder ingegaan en een flesje van dit voor mijn nog onbekend goed recht op gezet , met de gedachte van : Wacht maar tot morgen fles !
Vrijdagavond : kurk eruit , glas gevuld even snuffelen , hmm interessant ...
Zonder te proeven dan uiteindelijk het glas opnieuw neergezet en doucheke gepakt.
terug uit de douche , de keuken in . Ruikt hier precies naar wijn ! hmmm interresant ...
neusje van kers , beetje hout bessen rode en ook zwarte en een geurtje die ik niet direct kon plaatsen maar me wel fascineerde .
In de mond vooral de kersen en bessen die op en af lopen met een frisse zuurte die goed gepast is . begrijp met niet verkeerd geen zuren waar de haren van rechtkomen,
maar eerder de zuren die zo mooi in mekaar zitten.
Dat terwijl je de wijn in de mond hebt als een bezig hamsterke en ge plots een wenkbrauw de lucht in laat schieten en denkt bij jezelf
Hmmm interessant ! En dan nog eens nen afdronk waarvan je spontaan glimlacht .
Heel lekker !
zaterdagmiddag : In een haast een half glaasje geschonken bij het middagmaal .
Geen notities maar gewoon goed
zondagmiddag : De fles ganse tijd koel bewaart en ik had al wat schrik .
De neus was in eerste instantie al wat afgezwakt en ik dacht spijtige zaak maar tbeste is weg ...
Enkele minuten laten werd het tegendeel toch bewezen de neus kwam weer mooi opsteken waarbij ik er ook een blauwe bes nog eens bijkreeg .
Maar in de mond , man man man ...
Beter dan de voorgaande dagen voor mij echt een fluwelen sapje die ik met alle plezier benut heb . Fruit volop nog in actie , verweven in zuurtjes dan weer fruit tikkeltje hout , wat zoets en dan gewoon de smaak die langzaam wegsmelt in de mond .
Voor degene dien nog niet in slaap gevallen zijn van mijn tekst ,
Eindscore 91-92/100
Integendeel, word er klaar wakker van met zin in een glas van die wijn..
(Ps na het openen van een fles gaan douchen, is dat omdat ge zweet van de spanning en verwachting? ;-)